عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

معایب پهپادها چیست؟

مانند همه چیز در جهان، پهپادها نیز دارای معایبی هستند. اول از همه، استفاده از پهپاد به حریم خصوصی افراد آسیب می رساند، زیرا نظارت بر افراد با استفاده از پهپادها بسیار راحت تر می شود. علاوه بر نظارت، با پهپاد امکان جمع آوری اطلاعات شخصی هر فرد وجود دارد. پهپادها در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین این قابلیت را دارند که بدون توجه به مناطقی که باید مخفی بماند، به صورت مخفیانه وارد شوند. ناشناس بودن هر فردی با استفاده از پهپاد به خطر می افتد. در این مقاله به تمام معایب و جنبه های بد پهپادها خواهیم پرداخت.

معایب مربوط به پهپادها

پس از چندین سال تمرین با استفاده از پهپادها، فهرستی از خطرات معمولی همراه با استفاده از آنها را می توان تشکیل داد:

-زمان کوتاه پرواز
-آمار استفاده خطرناک یا مجرمانه از هواپیماهای بدون سرنشین
-آنها به راحتی تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرند
-برخورد پهپاد با مردم خطر جراحت
-پرواز بر فراز مناطقی که پروازها ممنوع یا نامناسب است
-نزدیکی خطرناک به هواپیما از جمله هلیکوپتر و غیره.
-برخورد با ساختمان ها، سازه ها، بناهای تاریخی
-استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمل و نقل کالاهای مجرمانه
-جاسوس گرایی
-هولیگانیسم، اقدامات تروریستی
-استفاده از پهپادهای تجاری برای مقاصد نظامی
-خطرات استفاده از داده های جمع آوری شده توسط پهپادهای تجاری

معایب اصلی هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف مفید

در سال‌های اخیر، بررسی پهپادها توجهات را به خود جلب کرده است، زیرا می‌توان به راحتی نقشه‌ها و مدل‌های سه‌بعدی سایت‌های ساخت‌وساز را با استفاده از داده‌های ابر نقطه‌ای به‌دست‌آمده از عکس‌های هوایی پهپادها ایجاد کرد. از آنجایی که طیف گسترده ای از نظرسنجی ها را می توان به طور همزمان انجام داد، می توان انتظار داشت که در هزینه های نیروی کار صرفه جویی شود، و اگر زمان صرف شده برای ایجاد یک محصول با استفاده از داده های دیجیتال کوتاه شود، فقط مزایایی وجود دارد، اما آیا مشکلی وجود دارد؟ معایب پهپادها این است که زمان پرواز محدود است، آب و هوا حساس است و عملکرد دقیق آن دشوار است. همچنین، اگر شما علاقه مند هستید در مثال‌های زیر، معایب اصلی پهپادها در زندگی روزمره را توضیح خواهیم داد:

1. پهپادها زمان پرواز کوتاهی دارند

انرژی این پهپاد از باتری های لیتیوم پلیمری با کارایی بالا تامین می شود. در سال های اخیر، اگرچه زمان کار افزایش یافته است، تعویض مکرر باتری برای استفاده در طیف وسیعی از سایت ها مورد نیاز است. با استفاده از سری Phantom4 DJI که برای نقشه برداری نیز استفاده می شود، به عنوان مثال، می توان 30 دقیقه با شارژ کامل پرواز کرد، اما در واقعیت با در نظر گرفتن ایمنی حدود 20 دقیقه است. در بادهای مخالف و بادهای شدید، مصرف برق بیشتر می شود و زمان پرواز کوتاه می شود. این را می توان یکی از ایرادات عمده پهپادها در نظر گرفت. سایر پهپادها حتی زمان پرواز کمتری دارند، در حالی که باتری‌ها پس از مدت زمان مشخصی ظرفیت کامل خود را از دست می‌دهند و زمان را به شدت کاهش می‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نکات ایمنی برای عکاسان لنداسکیپ

2. هواپیماهای بدون سرنشین به راحتی تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرند

باتری های لیتیوم پلیمری مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به رطوبت بسیار حساس هستند، بنابراین پرواز در روزهای بارانی اکیدا ممنوع است. در مه غلیظ میدان دید خوب نیست و علاوه بر پرواز بصری، پرواز غیر بصری توسط تصویر دوربین باقی می ماند. علاوه بر این، مه ممکن است به پهپاد برخورد کند و باعث ایجاد قطرات آب شود که ممکن است باعث اختلال در عملکرد شود. علاوه بر این، بادهای شدید دشمن پرواز پایدار هستند.

3. مشکلات بی سیم پهپاد

این پهپاد یک اتصال بی سیم بین واحد اصلی و کنترلر دارد. فرکانس مورد استفاده در ارتباطات بی سیم در واقع یک مشکل است. اول از همه، فرکانس به سادگی به عنوان “تعداد امواج تولید شده در ثانیه” توضیح داده می شود. اصلا آسان نیست صحبت از فرکانس رادیویی، آیا این یک “آدرس رادیویی” است؟ برای مثال، اساساً غیرممکن است که شخص دیگری (دیگر ارتباطات بی سیم) همزمان در همان آدرس (فرکانس) زندگی کند.

4. عملیات دقیق دشوار است

در بررسی‌هایی که نیاز به دقت دارند، پهپادهایی که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند نیز به قابلیت‌های پرواز پایدار نیاز دارند. کنترل دستی پهپاد از راه دور حتی برای یک خلبان عالی با آموزش قابل توجه دشوار است. به ندرت می توانید بدون برخورد باد با پهپاد به بیرون پرواز کنید، که به طور خودکار هنگام انجام چنین کارهایی مشکل ایجاد می کند. با این حال، در سال های اخیر، با تعیین محدوده و روش نقشه برداری از قبل و با استفاده از ناوبری خودکار، امکان کسب خودکار داده ها فراهم شده است. هنوز جای پیشرفت زیادی در این بخش وجود دارد.

معایبی که می تواند باعث آسیب جدی شود

خطر پهپاد کمتر از پرنده نیست. همچنین می تواند به داخل توربین موتور جت کشیده شود که گاهی باعث مشکلات مختلفی از جمله خرابی موتور می شود. برای هواپیماهای بدون سرنشین آنها اغلب اشیا یا پدیده های مختلفی را می گیرند که هیچ ربطی به آنها ندارند.

مشکلاتی که یکی پس از دیگری پدیدار می شوند

اگرچه توسعه پهپادها قبل از جنگ آغاز شد، اما تنها 2 سال از 30 سالی است که از آن به گونه ای استفاده می شود که به زندگی ما مربوط می شود. علاوه بر این، اخیراً تعداد افرادی که خرید کرده و از آن لذت برده اند، حتی اگر برای کارهایی مانند عکاسی هوایی از آن استفاده نمی کنند، در حال افزایش است. با این حال، مشخص شده است که بسته به استفاده، مشکلات مختلفی در استفاده از پهپادهای خطرناک وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از آبشار

فقدان حریم خصوصی

اولین نگرانی مسائل مربوط به حریم خصوصی است. بسیاری از پهپادهای امروزی مجهز به دوربین هستند، بنابراین می توانید به راحتی از مناظر اطراف هنگام پرواز عکس بگیرید. از آنجایی که پهپادها روی خود دوربین دارند، تشخیص اینکه آیا شما را ضبط می کنند یا خیر دشوار خواهد بود. علاوه بر این، بسیاری از دوربین‌های نصب‌شده در پهپادهای اخیر کوچک اما با مشخصات بالا هستند، بنابراین می‌توانید در حین پرواز تصاویر واضح و شگفت‌انگیزی بگیرید. حتی اگر یک پرواز جاسوس نباشد، مطمئنم افرادی هستند که احساس می کنند این یک تهدید است. شخصی که پهپاد را به پرواز در می آورد نیز موظف است با توجه کافی به حریم خصوصی انسان از پرواز لذت ببرد.

تعادل با قانون

اگرچه بسیاری از افراد از استفاده از پهپادها با کنترل از راه دور لذت می برند، اما احساس نمی کنند که آنها را کنترل می کنند. به منظور جلوگیری از پرواز ایمن هواپیما، مقررات پیشرفته ای توسط قانون هوانوردی و غیره انجام می شود و سایر مکان هایی که با مقررات تردد زمینی قانون ترافیک جاده ای و قانون مدنی مغایرت دارند، نمی توانند پرواز کنند. در واقع، مکان هایی که می توانید آزادانه در جهان پرواز کنید بسیار محدود است. در آینده، قانون ممکن است با گذشت زمان تغییر کند، اما تعیین اینکه چه مقرراتی باید با توجه به امکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در نظر گرفته شود، دشوار است.

هزینه راه اندازی پهپاد در کشاورزی

جدا از اینکه قیمت پهپادهای با کیفیت بسیار گران است، یکی از سرمایه گذاری هایی است که کشاورزان باید انجام دهند. همچنین برای راه اندازی پهپاد نیاز به سرمایه گذاری اولیه است. از آنجایی که برای بهره برداری لازم است شرایط لازم را کسب کنید.

نتیجه

اگرچه پهپادها واقعاً مزایای زیادی دارند، اما این بار در مورد معایب آنها صحبت کردیم. انتظار می رود پهپادها همچنان نقش فعالی داشته باشند و فکر می کنم وزارت کشور و ارتباطات در حال بررسی برای ایمن سازی فرکانس پهپادها باشد. برخی از معایب عمده ای که در این مقاله در مورد پهپادها فهرست کرده ایم، زمان پرواز آنها، اتصالی که می توانند مختل کنند، خطری که می توانند ایجاد کنند و استفاده نادرست از آنها است. با این حال، این معایب را می توان در آینده نزدیک از بین برد و پهپادها می توانند تمام وظایفی را که بر عهده آنها گذاشته شده است، به طور کامل انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *