اخبار تکنولوژی

معرفی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳

برای معرفی آیفون ۱۳ شما می توانید طراحی ظاهری قابل قبولی را برای  تغییراتی که اپل در محصولات جدید خود به عمل آورده در این گوشی جستجو کنید. این تغییرات هرکدام شاید به صورت جزئی مورد بررسی قرار گیرد، اما در هر صورت این نکته را به خاطر بسپارید که به خاطر کوچکتر شدن ناچه بالای نمایشگر این تغییر به راحتی توانسته به بهترین شکل ممکن یکی از ویژگی های اصلی این مدل آیفون به حساب آید که برای شروع معرفی آیفون بی نظیر ۱۳ بسیار انتخاب مناسبی است.

طراحی ظاهری آیفون ۱۳

در مورد طراحی ظاهری آیفون ۱۳ ، طراحی این آیفون کاملا تخت و با جنس آلومینیوم با یک فریم مات است. شما می توانید جذابیت و زیبایی چشمگیری را برای این گوشی مشاهده کنید. همچنین ضخامت و وزن این مدل آیفون به گونه ای است که شما قادر باشید به خوش دست بودن آن پی ببرید و صددرصد تغییر وزن و ضخامت را با سری های پیشین خود به خوبی متوجه می شوید و این یعنی جلب رضایت کاربران که بتوان فروش بیشتری را در نظر گرفت.

شاید ارگونومی آیفون ۱۳ اولین چیزی باشد که بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به خاطر لبه های تخت شما قطعا این تغییر را یک تغییر اساسی مشاهده می کنید. اما مهم تر از همه تر از همه پشتیبانی IP68 است که این قبالیت می تواند یکی دیگر از قابلیت های اصلی این مدل آیفون به حساب آید؛ چرا که به راحتی ۳۰ دقیقه تا ۶ متری آب را شما برای دوام این آیفون در نظر بگیرید.

این قابلیت قابل قبول این مدل است که بسیاری از پرچمداران سعی کرده‌اند، حداقل تا عمق ۲ متر را برای تولیدات خود در نظر بگیرند اما با ورود آیفون ۱۳ 6 متر واقعا یکی از قابلیت های منحصر به فرد به حساب می آید. همچنین رنگ های متفاوت مشکی، آبی، صورتی، سفید و قرمز از جمله رنگ های آیفون محسوب می شود که البته رنگ بنفش هم جزء رنگ های احتمالی برای آیفون ۱۳ است.

اما در صورت برای بررسی و معرفی آیفون ۱۳ کوچک شدن ناچ  از قابلیت‌های اصلی به حساب می‌آید که شما در کنار مهمترین نقطه قوت یعنی چیدمان لنز دوربین در قاب پشتی باید یک تغییر بسیار بزرگ در نظر بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
بروزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز۱۰ با ویژگیهای جدید معرفی شد

صفحه نمایشگر آیفون ۱۳

صفحه نمایش آیفون ۱۳ که یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی در نوع از نوع Super Retina XDR OLED

است در کنار  رزولوشن FHD+ و همچنین تراکم پیکسلی ۴۶۰ به خوبی به روشنایی نمایشگر ۶۲۵ نیت به ۸۰۰ نیت اشاره کرده است که صددرصد پیشرفت بسیار خوبی به حساب می‌آید و در محیط های باز و زیر نور مستقیم خورشید نیز این آیفون بسیار کارایی داشته باشد.

قابلیت‌های زیر را نباید فراموش کنید.

True Tone

Wide color gamut

HDR10

Dolby vision HDR

اسپیکر آیفون 13

اسپیکرهای استریو  ایفون ۱۲ حقیقتا اسپیکرهای خوبی هستند  و بهترین اسپیکر برای موسیقی و بازی محسوب می شود ولی  ایفون ۱۳ با اسپیکرهایی استریو خود کیفیت صدای قابل قبول تری را ایجاد کند که البته احتمال تغییرات بیشتر برای اسپیکرها وجود دارد.

آیفون ۱۳ اولین آیفونی است که با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز LTPO به بازار عرضه می شود وهمانگونه که گفته شد به واسطه  روشنایی۱۰۰۰ شما با یک اندازه‌ی نمایشگر عالی تغییر آن را با سری های قبلی مشاهده می کنید.

نرم افزار و رابط کاربری آیفون ۱۳

این مدل آیفون از سری iOS 15 است و به عنوان یک سیستم عامل روان شناخته می شود و راندمان آیفون را افزایش می دهد. به خاطر داشتن یک نسخه به روز شده از سیستم عامل اپل، تا چندین سال آیفون  به روز است و تا حداقل ۴ سال به صورت کامل آپدیت‌های جدید را می توانید دریافت کنید.

پردازنده و سخت افزار آیفون ۱۳

تراشه‌های اپل بهترنی و کاربردی ترینتراشه محسوب می شو؛ چرا که جزء تراشه‌های پایدار و مناسب به حساب می آیند که اپل ظرفیت باتری  خود را برای شارژ دهی بیشتر حفظ کرده است.

فرایند روان تراشه‌های اختصاصی به سیستم عامل اپل کمک کرده است. تراشه‌های اپل به واسطه اعداد و تعداد هسته شاید  ضعیف باشند اما عملکردی بینظیر را ارائه می دهند. نسل جدید تراشه‌های اختصاصی A15 Bionic برروی ایفون‌های سری ۱۳ بسیار نکته قابل قبولی برای ۳۰ درصد عملکرد گرافیکی ایفون است که پردازنده عصبی آن سرعت بیشتری را برای خود در دست گرفته و حتی راندمان کار A15 افزایش پیدا کرده است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید پاوربانک

A15 Bionic برای  ۴ گیگابایت تنظیم شده است. تا به بهترین شکل ممکن ذخیره سازی اطلاعات به شکل مولتی تسکینگ انجام پذیرد. ایفون ۱۳ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه ۶۴ گیگابایتی در حال حاضر در دسترس نیست.

  • قابلیت های دوربین آیفون 13
  • سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی
  • اندازه‌ی پیسکل 1.7 میکرونی
  • لنز ۷ عنصره ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6
  • ۴۷ درصد جذب نور
  • سنسور فوق عریض
  • تصاویری ۱۲۰ درجه‌ای
  • دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
  • فیلم برداری: قابلیت Cinematic mode
  • امکان فیلمبرداری حرفه‌ای‌
  • ابزار بیشتر در حین فیلم برداری

باتری آیفون ۱۳

بخاطر  وجود باتری ۱۳ که حدودا ۱٫۵ ساعت بیشتر از سری پیشین خود دوام می آورد صددرصد یک مزیت فوق العاده است. شارژ دهی تا ۱۲ ساعت به راحتی امکان پذیر است اپل ظرفیت باتری این مدل  را بیشتر در نظر گرفته است. این گوشی حدود ۲.۵ ساعت بیشتر از آیفون 12 شارژ خود را نگه میدارد. ایفون‌های سری قبلی با شارژ سریع ۲۰ واتی عرضه شدند و شارژ سریع ۲۰ واتی برای این مدل نیز وجود دارد.

سخن پایانی

در پایان این مقاله شما را با قیمت پایه‌ای آیفون13 که ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی است آشنا می کنیم. خبر خوش این است که این مدل پرطرفدار هیچگونه افزایش قیمتی ندارد پس از همین حالا برای فروش اقدام کنید؛ چرا که مثل همیشه اپل حرف های زیادی برای گفتن در این مدل بینظیر گنجانده است که با وجود دوربین فوق العاده، باتری عالی، صفحه نمایش با کیفیت، تراشه منحصر به فرد و بسیاری از قابلیت های دیگر صددرصد خرید این مدل می تواند شما را با دنیای جدیدی از تکنولوژی اپل که به گوشیهای روان و ساده معروف است آشنا کند.

جهت بروز ترین اخبار تکنولوژی با ما در وبلاگ پایاتل همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *