آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

معرفی اپلیکیشن faceapp

اپلیکیشن faceapp

امروز قصد داریم شما را با اپلیکیشن faceapp آشنا کنیم. FaceApp یک برنامه ویرایش عکس و ویدیو برای iOS و Android است که توسط Wireless Lab، یک شرکت مستقر در روسیه توسعه یافته است. این برنامه با استفاده از شبکه‌های عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی، دگرگونی‌های بسیار واقعی چهره انسان در عکس‌ها را ایجاد می‌کند. این برنامه می‌تواند چهره را تغییر دهد تا لبخند بزند، جوان‌تر به نظر برسد، پیرتر به نظر برسد یا جنسیت را تغییر دهد. اگر می خواهید بیشتر با اپلیکیشن faceapp آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های فیس اپ چیست؟

FaceApp در ژانویه 2017 بر روی iOS و در فوریه 2017 در اندروید راه اندازی شد. چندین گزینه برای دستکاری عکس آپلود شده وجود دارد، مانند گزینه های ویرایشگر اضافه کردن ظاهر، آرایش، لبخند، رنگ مو، مدل مو، عینک، سن یا ریش. فیلترها، تاری لنز و پس‌زمینه به‌همراه پوشش‌ها، خالکوبی‌ها و نقاشی‌ها نیز بخشی از برنامه هستند. تغییرات جنسیتی FaceApp به دلیل توانایی آنها در شبیه سازی واقعی ظاهر یک فرد به عنوان جنس مخالف، توجه خاصی را از سوی جوامع دگرباشان جنسی و ترنسجندرها به خود جلب کرده است.

اپلیکیشن faceapp

در سال 2019، FaceApp هم در مطبوعات و هم در رسانه های اجتماعی به دلیل حفظ حریم خصوصی داده های کاربران مورد انتقاد قرار گرفت. در میان نگرانی‌های مطرح‌شده، ادعاهایی مبنی بر اینکه FaceApp عکس‌های کاربران را در سرورهایشان ذخیره می‌کند، و اینکه شرایط استفاده از آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از شباهت‌ها و عکس‌های کاربران برای مقاصد تجاری استفاده کنند، بود در پاسخ به سوالات، بنیانگذار شرکت، یاروسلاو گونچاروف، اظهار داشت که داده‌های کاربر و تصاویر آپلود شده به روسیه منتقل نمی‌شوند، بلکه بر روی سرورهایی که در پلتفرم Google Cloud و خدمات وب آمازون اجرا می‌شوند، پردازش می‌شوند. اپلیکیشن faceapp ویژگی های منحصربه فردی دارد.

این برنامه قابلیت ادیت عکس را دارد

به گفته گونچاروف، عکس‌های کاربر فقط برای صرفه‌جویی در پهنای باند هنگام اعمال فیلترهای متعدد، روی سرورها ذخیره می‌شدند و مدت کوتاهی پس از آپلود حذف می‌شدند. سناتور آمریکایی چاک شومر “نگرانی های جدی خود را در مورد حفاظت از داده هایی که جمع آوری می شوند و همچنین اینکه آیا کاربران از افرادی که ممکن است به آن دسترسی داشته باشند آگاه باشند” ابراز کرد و خواستار تحقیقات FBI در مورد برنامه شد. بخش خاصی از شرایط خدمات برنامه ها که باعث نگرانی شد به شرح زیر بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نصب دستیار هوشمند گوگل روی اندروید

شما به FaceApp یک مجوز دائمی، غیر قابل فسخ، غیر انحصاری، بدون حق امتیاز، در سراسر جهان، کاملاً پرداخت شده، قابل انتقال با مجوز فرعی برای استفاده، بازتولید، اصلاح، تطبیق، انتشار، ترجمه، ایجاد آثار مشتق شده، توزیع، اجرای عمومی و نمایش آثار خود اعطا می کنید. محتوای کاربر و هر نام، نام کاربری یا شباهتی که در ارتباط با محتوای کاربری شما در تمام قالب‌ها و کانال‌های رسانه‌ای که اکنون شناخته شده یا بعداً توسعه یافته‌اند، ارائه می‌شود، بدون پرداخت خسارت به شما. اپلیکیشن faceapp طرفداران بسیاری دارد.

وقتی محتوای کاربر را در سرویس‌های ما یا از طریق آن پست می‌کنید یا به‌طور دیگری به اشتراک می‌گذارید، متوجه می‌شوید که محتوای کاربری شما و هر گونه اطلاعات مرتبط (مانند [نام کاربری]، موقعیت مکانی یا عکس نمایه شما) برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.

این برنامه چه مزایایی دارد؟

در سال 2017 یک دگرگونی داغ در اپلیکیشن موجود بود که ظاهراً باعث می‌شد کاربران آن از نظر فیزیکی جذاب‌تر به نظر برسند، اما این به نژادپرستی متهم شد که رنگ پوست سیاه‌پوستان را روشن‌تر کرده و اروپایی‌تر به نظر می‌رسد. این ویژگی قبل از حذف به طور خلاصه به “spark” تغییر نام داد.

یاروسلاو گونچاروف، بنیانگذار و مدیر اجرایی، عذرخواهی کرد و این وضعیت را به عنوان “یک اثر جانبی ناگوار شبکه عصبی زیربنایی ناشی از سوگیری مجموعه آموزشی، نه رفتار مورد نظر” توصیف کرد و اعلام کرد که یک “رفع کامل” در حال انجام است. در آگوست همان سال، فیس اپ بار دیگر با نمایش «فیلترهای قومیتی» که «سفید»، «سیاه»، «آسیایی» و «هندی» را نشان می‌داد، با انتقاد مواجه شد. فیلترها بلافاصله از برنامه حذف شدند. اپلیکیشن faceapp مزایای بسیار زیادی دارد.

اپلیکیشن faceapp

FaceApp یک برنامه تلفن همراه رایگان است که در اپ استور اپل و گوگل پلی برای دستگاه های اندرویدی موجود است. این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، با استفاده از فیلترها و ویژگی های مختلف، دگرگونی های واقعی چهره کاربران را ایجاد می کند. این برنامه تقریباً 200000 بار در اپ استور بررسی شده است و دارای امتیاز 4.7 است.

این مطلب را هم ببینید
تبلت گلکسی تب اکتیو ۳ سامسونگ رونمایی شد

اولین بار این برنامه چه زمانی عرضه شد؟

FaceApp اولین بار در سال 2017 ویروسی شد، اما با به‌روزرسانی‌های فراوان از آن زمان، این فناوری حتی واقعی‌تر شده است و باعث شد یک بار دیگر ویروسی شود. نسخه رایگان انتخاب محدودی از فیلترها را ارائه می دهد، اما نگران نباشید، فیلتری که شما را پیر می کند به صورت رایگان در دسترس است. شما همچنین گزینه هایی برای تغییر چهره خود دارید، از جمله تغییر دهان به لبخند، تغییر رنگ موهای خود و تعویض جنسیت. اپلیکیشن faceapp طرفدارای مخصوص خود را دارد.

شما همچنین می‌توانید به گذشته برگردید، حتی اگر فیلترهای جوان‌تر به دلایلی آنقدرها واقع بینانه نیستند و استفاده از آن‌ها چندان سرگرم‌کننده نیست. شاید به این دلیل که ما از قبل می دانیم که در جوانی چه شکلی بودیم، بنابراین میزان موفقیت برنامه با این تحول کمتر است زیرا کاربران هیچ ایده ای ندارند که در آینده چگونه خواهند بود. FaceApp توسط یک تیم کوچک از سن پترزبورگ، روسیه توسعه داده شد.

یاروسلاو گونچاروف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، گفت: “ما یک فناوری جدید توسعه دادیم که از شبکه های عصبی برای تغییر چهره روی هر عکسی استفاده می کند و در عین حال تصویر واقعی را حفظ می کند. به عنوان مثال، می تواند لبخند را اضافه کند، جنسیت و سن را تغییر دهد یا فقط شما را جذاب تر کند.”

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با اپلیکیشن faceapp آشنا کنیم. و گونچاروف توضیح می دهد که این واقعیت که FaceApp بسیار واقع گرایانه است چیزی است که آن را از هر یک از رقبای خود متمایز می کند. او گفت: «متمایز کننده اصلی ما فوتورئالیسم است. “بعد از اعمال فیلتر، همچنان عکس شماست. برنامه های دیگر عمداً یک عکس را به گونه ای که سرگرم کننده است تغییر می دهند، اما دیگر یک عکس واقعی نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *