بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی ARK: Survival Evolved

بازی ARK: Survival Evolved

اگر از علاقمندان بازیهای اکشن ماجراجویی هستید ، بازی ARK: Survival Evolved گزینه مناسبی برایتان خواهد بود که توسط کمپانی Studio Wildcard و با همکاری مشترک کمپانی Instinct Games، شرکت Efecto Studios و Virtual Basement ساخته شده است.

گیم پلی بازی ARK: Survival Evolved

این بازی در یک محیط دنیای باز (Open World) و در قالب یک چرخه دینامیک روز و شب اتفاق می‌افتد و از زاویه سوم شخص و یا اول شخص تجربه می‌شود. بازیکن‌ها در گیم پلی بازی ARK: Survival Evolved جهت بقای خود باید یک پناهگاه بسازند و در آن آتش و اسلحه قرار دهند و همچنین فعالیت‌های دیگری نیز از جمله اهلی کردن دایناسورها و خوراندن خوراک به آن‌ها را انجام دهند که البته برای انجام این کار به منابع بیشتر نیاز خواهند داشت.

دنیای بازی سروایول ARK: Survival Evolved با نام ARK شناخته می‌شود و از نظر ابعاد حدود 48 کیلومتر مربع است که 36 کیلومتر مربع آن به خشکی و 12 کیلومتر مربع آن به اقیانوس اختصاص دارد. حدود 176 موجود زنده مختلف در دنیای Ark حضور دارند. جا دارد اشاره کنیم که تقریبا تمام موجودات بازی ARK: Survival Evolved در نسخه‌های اولیه آن شامل دایناسورهای واقعی و دیگر موجودات زنده پیشاتاریخی می‌شد. با این وجود با پیشروی در داستان بازی به تدریج موجودات افسانه‌ای نیز همانند ویورن (Wyvern)، منتی کور (Manticore) و فینیکس (Phoenix) به بازی اضافه شدند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی‌های لگویی برای موبایل

بازی ARK: Survival Evolved

با انتشار بسته‌های الحاقی بازی ARK: Survival Evolved موجودات کاملا ساختگی نیز به بازی اضافه شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارکینوس (Karkinos) و ولوناسائور (Velonasaur) و همچنین موجودات رباتیکی مثل Enforcer و Scout اشاره کرد. یکی از مکانیزم‌های اصلی گیم پلی بازی ARK: Survival Evolved اهلی کردن موجودات زنده محسوب می‌شود. اکثر موجودات زنده این بازی می‌توانند توسط بازیکن اهلی شوند. با این وجود برخی موجودات دیگر نیز وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را اهلی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مگانورا (Meganeura) و تیتانومیرما (Titanomyrma) اشاره کرد.

شیوه اهلی کردن موجودات زنده در بازی ARK Survival بسته به نوع آن موجود متفاوت است. اغلب موجودات زنده «وحشی» هستند؛ به این معنا که بازیکن برای اهلی کردن آن‌ها باید از متدهایی همانند استفاده از دارت‌های بیهوشی (Tranq dart) یا استفاده از اسلحه‌هایی مثل گرز بهره ببرد. علاوه بر این بازیکنان اغلب نیازمند آن خواهند بود که دایناسور مورد نظر را در طی مدت روند «اهلی کردن» از طریق یک آرام بخش آرام نگه دارند.

برخی دایناسورها در بازی ARK: Survival Evolved نسبت به دایناسورهای دیگر زمان بیشتری جهت اهلی شدن می‌طلبند و به همین دلیل نیازمند آرام‌بخش‌های بیشتری هستند. بازیکن‌ها در بازی ARK Survival برای آرام کردن دایناسورها می‌توانند از توت‌های آرام‌کننده و همچنین گوشت گندیده استفاده کنند. هنگامی که حیوان مورد نظر از پا درآمد، بازیکن‌ها باید غذای مورد علاقه‌اش را به او بدهند که این غذا می‌تواند شامل توت برای گیاه‌خوارها و گوشت خام برای گوشت‌خوارها باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین و بدترین بازی های نقش آفرینی پلی استیشن 3

غذاهای مختلف در روند اهلی کردن حیوانات و سرعت این امر نقش اساسی دارند. اغلب موجودات زنده از طریق یک غذای مخصوص به نام کیبل (Kibble) سریعتر و بهتر از غذاهای دیگر اهلی می‌شوند که از طریق تخم‌مرغ‌های یک موجود زنده دیگر پخته می‌شود. برخی موجودات زنده بازی ARK Survival نیز می‌توانند بدون نیاز به آرام‌بخش اهلی شوند که از طریق نزدیک شدن به موجود مورد نظر و غذا دادن به او به شیوه‌ای محتاطانه انجام می‌گیرد.

هنگامی که یک حیوان در بازی ARK Survival اهلی شد، از دستورات فردی پیروی می‌کند که او را اهلی کرده است. علاوه بر این اغلب موجودات اهلی شده را می‌توان سوار شد و بنابراین بازیکنان می‌توانند از قابلیت‌های مختلف آن‌ها همانند پرواز کردن یا شیرجه زدن زیر آب استفاده کنند. هنگام سوار شدن بر برخی موجودات همچنین می‌توان از اسلحه‌ها نیز استفاده کرد. از کارکردهای دیگر حیوانات اهلی شده می‌توان به قابلیت حمل آیتم‌ها و گرفتن‌ دستورهای حمله یا دفاع توسط آن‌ها اشاره کرد. به عنوان مثال از گروه یوتاهرپتورها (Utahraptor) می‌توان برای دفاع از پناهگاه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *