بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Escape From Tarkov

بازی Escape From Tarkov

بازی‌های کامپیوتری اتمسفریک و منحصر به فرد از جمله تخصص های اصلی بازی سازان روس می باشد. بازی Escape From Tarkov اثری کاملاً جدید در سبک شوتر اول شخص می باشد.

بازی Escape From Tarkov

توجه به بحث واقع گرایی، پایه و اساس کار سازندگان بازی فرار از تارکوو محسوب می‌شود و در تمامی جنبه‌ها و حتی ساختار دیداری این بازی رعایت شده است. تجربه کنندگان بازی فرار از تارکوف، در گیم پلی این بازی نقش بازماندگان جنگ خانمان بر انداز مذکور را بر عهده دارند و می‌بایست در ویرانه‌های این شهر، اسلحه به دست، بقای خود را به هر شکل ممکن تضمین کنند. در این میان بخش اصلی بازی فرار از تارکوف را بخش داستانی آن تشکیل می‌دهد که در فضای این شهر و حومه آن، به مساحت تقریبی 5 تا 10 کیلومتر مربع رقم خواهد خورد.

در بخش داستانی بازی Escape from Tarkov گیمرها باید در قسمت‌های ویژه‌ای از این شهر ویران شده حضور یابند و با انجام ماموریت‌های موجود در هر کدام از این بخش‌ها، ورود خود را به بخش بعدی شهر تضمین کنند. البته همواره امکان بازگشت به نقاط پیشین نقشه وجود دارد و تجربه کنندگان این بازی از طریق این کار می‌توانند به مهیا ساختن ساز و برگ مورد نیاز خود از گوشه و کنار محیط و همچنین یافتن ماموریت‌های مخفی موجود در نقشه بپردازند. گفتنی است که گیمرها می‌توانند تمامی موارد مذکور را به تنهایی انجام دهند یا با عضویت در گروه‌های مختلف تشکیل شده در گوشه و کنار شهر، تمامی این موارد را به شکل گروهی و همراه با دوستانشان انجام دهند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی بازی Death end reQuest 2

البته بخش داستانی و اصلی بازی فرار از تارکوف، تنها بخش موجود در گیم پلی این اثر محسوب نمی‌شود. در گیم پلی این بازی بخش‌هایی نظیر میدان نبرد (Arena) نیز وجود دارد که طی آن تجربه کنندگان این بخش می‌توانند همانند گلادیاتور‌های دوران باستان به نبردی خونین با یکدیگر بپردازند.

بازی فرار از تارکوو با موتور گرافیکی Unity 5 ساخته شده است. یکی از ویژگی‌هایی که سازندگان بازی Escape from Tarkov سعی در طراحی آن در بطن این اثر داشته‌اند، واقع گرایی هر چه بیشتر و حفظ این ویژگی در تمامی جنبه‌های مربوط به این بازی بوده است. بر همین اساس شما در طول تجربه خود در شهر تارکوف تنها یک بار فرصت زنده ماندن خواهید داشت و در صورت مرگ تمامی ساز و برگتان را از دست می‌دهید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین بازی های ماشین جنگی را بشناسید

همچنین لزوم استفاده از لباس مناسب برای مقابله با سرما و گرما و توجه به ویژگی‌هایی نظیر عدم گرسنه ماندن شخصیت اصلی در طول این بازی، همگی جزو مواردی هستند که برای گریز از مرگ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. سازندگان این اثر وجود ویژگی‌های فوق را به منظور جلب هر چه بیشتر گیمرهای حرفه‌ای به سمت بازی فرار از تارکوف عنوان کرده‌اند و در واقع مخاطب هدف آن‌ها در این بازی همین دسته از گیمرها خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *