عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل

بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل

محبوبیت عکس های تایم لپس روزبروز در حال افزایش است. نرم افزارهای زیادی نیز در این زمینه ارائه شده است. در این بخش قصد داریم بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های تایم لپس برای موبایل را بشناسید

نرم‌افزار اصلی دوربین

احتمالا شما هم شنیده‌اید که «بهترین دوربین همان دوربینی است که همیشه به همراه دارید» این موضوع برای نرم‌افزارهای عکاسی تایم لپس هم صدق می‌کند. ممکن است تابحال متوجه نشده باشید ولی نرم‌افزار دوربین گوشی‌های اندروید و iOS هر دو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت یکی از گزینه‌های ویدیویی است و استفاده از آن نیز خیلی ساده است. فقط کافیست تنظیمات را پیدا کنید، کلید قرمز را فشار دهید و شروع به ضبط کنید. مطمئن نیستیم که سقف مدت زمان این ویدیوها چند دقیقه است ولی تا ما توانسته‌ایم تا 10 ثانیه با استفاده از دوربین اصلی گوشی ویدیوی تایم لپس ضبط کنیم. البته این ویدیوها بیشتر هایپرلپس هستند زیرا شما می‌توانید دوربین را هم حرکت دهید.

Hyperlapse Instagram

اینستاگرام به خاطر فرمت مربعی مشهور خودش و مجموعه‌ای از فیلترهای تخصصی که دارد شناخته شده است. این فیلترها کم کم از نرم‌افزار اصلی جدا شدند و این نرم‌افزار هایپرلپس هم یکی از آن‌ها است. چیزی که باعث شده است این نرم‌افزار متفاوت باشد، توانایی آن در ضبط ویدیوهای هایپرلپس است. هایپرلپس به تایم‌لپسی گفته می‌شود که در حین حرکت ثبت شده است. این موضوع شما را وادار می‌کند که خلاقانه‌تر فکر کنید و ویدیوهای متفاوت‌تری بگیرید. شما حتی می‌توانید از این نرم‌افزار به عنوان لرزشگیر هم برای ویدیوهای خودتان استفاده کنید. تنها نقطه ضعف موجود این است که ویدیوهای ثبت شده را فقط می‌توانید در فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
برنامه های برتر عکاسی برای ذهن های خلاق

Timelapse Pro

نرم‌افزار Timelapse Pro یک نرم‌افزار فوق‌العاده برای ثبت ویدیوهای تایم لپس با گوشی آیفون است. بلافاصله پس از باز کردن نرم‌افزار فقط با یک کلیک می‌توانید شروع به ضبط ویدیو کنید. پس از ثبت تایم لپس، شما می‌توانید یکی از 25 افکت ویدیویی مختلف را انتخاب کنید و به ویدیوی خودتان موسیقی یا فایل صوتی اضافه کنید. سپس فایل را ذخیره کنید و آن را هرجایی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید تمامی تنظیماتی که دوست دارید را شخصی‌سازی کنید. تعداد فریم بر ثانیه، مدت زمان فیلمبرداری و حتی وقفه‌ی قبل از شروع را می‌توانید تغییر دهید. این نرم افزار از افکت‌های صوتی برای نشان دادن فعالیت استفاده می‌کند.

Timelapse

این نرم‌افزار ساده بهترین نرم افزار تایم لپس موبایل است. قدرت این نرم‌افزار خیلی زیاد است و کنترل‌های دستی مختلفی مثل امکان تغییر اشباع رنگ، روشنایی، کنتراست و حتی نوردهی را در اختیار شما قرار خواهد داد. علاوه بر این شما می‌توانید ویدیوهای 4K ضبط کنید و فایل‌ها را به صورت Raw ذخیره کنید. این قابلیت کمک می‌کند بدون افت کیفیت و کاهش رزولوشن تصویر فایل‌های خودتان را ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
راه اندازی و اکتیو کردن Dji FPV

Framelapse

مثل اکثر نرم‌افزارهای حرفه‌ای تایم لپس، این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید. نوردهی، وایت بالانس و تایمر کاملا قابل تغییر هستند. همچنین می‌توانید از تایمر برای ویدیوهای تایم لپس هم استفاده کنید. برای فیلمبرداری هم می‌توانید فاصله زمانی بین فریم‌ها، مدت زمان ویدیو و جهت آن را تنظیم کنید. علاوه بر این رزولوشن و نرخ بیت ویدیو هم قابل تنظیم است و می‌توانید آن را بسته به نیاز خودتان تغییر دهید. از لحاظ سادگی استفاده این نرم‌افزار یکی از بهترین گزینه‎‌های موجود در این لیست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *