بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

بازی های ویدیویی ، در ژانرهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. بی شک یکی از زیباترین و جذاب ترین سبک هایی که به طور خاص به رایانه های شخصی اختصاص داشته اند و با وجود انتشار بر روی کنسول های خانگی، هنوز هم برروی رایانه های شخصی از بهترین سیستم کنترلی بهره می برند، بازی های سبک استراتژیک هستند. برای شناخت بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر توصیه می شود در این بخش با ما همراه باشید.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را بشناسید

Age of Wonders: Planetfall – سال 2019

این بازی در یک کهکشان قدیمی شروع می‌شود. شما باید با دیگر گروه‌های سیاره از آمازون‌های سوار بر دایناسورها گرفته تا حشرات غول‌پیکر بر سر فرمانروایی مبارزه کنید. ساختمان امپراتوری نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار پیشرفت کرده و از نظر ساختار و وضوح بهبود چشمگیری داشته است، اما تاکتیک‌های جنگی و انواع و اقسام نیروها تغییر آنچنانی نداشته‌اند. لیزرها را بر روی مارمولک‌های غول پیکر بچسبانید و قهرمانان خود را به شکل دلخواه خود بیارایید. این بازی ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که همگی به کیفیت آن می‌افزایند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های دخترانه برای موبایل

Starcraft: Wings of Liberty سال 2010

Heart of Swarm نمونه خوبی از این مورد است، اما نسخه انسان‌محور Wings of Liberty نقطه شروع این داستان بود؛ یک ماجراجویی مبتکرانه که در هر مرحله جنبه‌هایی از بازی را با هم مخلوط می‌کند. از سناریوهای دفاع زامبی گرفته تا سیارات که هر چند دقیقه یک بار سیل گدازه آنها را می‌پوشاند. در این بازی شما باید در حین پیشروی، عناصر اصلی Starcraft را یاد بگیرید.

Company of Heroes سال 2006

برخی از بازی‌ها سعی می‌کنند از جنبه عاطفی جنگی معاصر فاصله بگیرند؛ بازی Company of Heroes این‌گونه نیست. سبک این بازی خشن و وحشیانه است. شاید روش‌های آن کاملاً شبیه هالیوود است: مثل ضدهوایی گل‌آلود که صاف از دل فیلم Saving Private Ryan بیرون آمده است، اما نتیجه‌اش یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر است که تاکنون ساخته شده و به بهترین شکل توانسته جدال تاکتیکی بین نیروهای جنگ جهانی دوم را به تصویر بکشد.

Endless Legend سال 2014

بازی Endless Legend اثبات این است که شما برای ساخت یک بازی در ژانر 4X نیازی به قربانی کردن داستان ندارید. هر یک از جناح‌های این بازی ویژگی‌های نامتقارن و منحصر به فردی از خود بروز می‌دهند و این امر به همراه داستانی پر محتوا جذابیت این عنوان را دوچندان کرده است. به عنوان مثال، جناح «بروکن لردز» ارواح خون آشامی هستند که با موجودیت خود در حال جدالند و «نکروفاژ» که گروهی تشنه قدرت هستند و دیپلماسی برای آنها معنایی ندارد. سیزده جناح در این بازی وجود دارد و با وجود اکسپنشن‌های متنوع، این بازی در حوزه خود بی‌رقیب است.

این مطلب را هم ببینید
چطور دسته پلی استیشن 5 را به گوشی اندروید متصل کنیم؟

Civilization IV سال 2005

جنگ تنها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شما را در این بازی استراتژی کلاسیک پیروز کند. دیپلماسی، برنده شدن در مسابقات فضایی و پیروزی‌های فرهنگی، همه گزینه‌های قابل قبولی هستند که می‌توانند شما را برنده کنند. قشنگی این بازی همین است: تنها یک راه درست و مناسب برای بازی کردن وجود ندارد. چه شما بخواهید یک فرد جنگ‌طلب باشید و چه یک دیپلمات، Civilization IV راه را برای شما باز گذاشته است.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *