بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های شوتر اول شخص

بهترین بازی های شوتر اول شخص

از گذشته تا به امروز یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی که همیشه در میان قشرهای مختلفی از گیمرها طرفداران بسیار زیادی داشته، ژانر «شوتر اول شخص» بوده است. از آنجایی که تنوع این دسته از بازیهای ویدیویی زیاد است در این بخش قصد داریم بهترین بازی های شوتر اول شخص را معرفی کنیم تا انتخاب برای گیمرها آسان تر شود.

بهترین بازی های شوتر اول شخص را بشناسید

Bulletstorm

گیم‌پلی بازی Bulletstorm بسیار خلاقانه طراحی شده و از نقاط قوت آن می‌توان به مکانیزم‌های Leash و Skillshot بازی اشاره کرد. اکشن طراحی شده برای گیم‌پلی نیز بسیار مهیج و سرگرم‌کننده است. لازم به ذکر است که بازی از نظر جلوه‌های بصری نیز کم نمی‌آورد؛ مخصوصا در نسخه بازسازی شده 2017 آن که علاوه بر ارتقای گرافیک، تغییرات خوبی را نیز در حالت کمپین بازی به وجود آورده است. از نقاط قوت دیگر بازی Bulletstorm می‌توان به باس‌فایت (BossFight)های آن اشاره کرد.

Overwatch

از نقاط قوت بازی Overwatch می‌توان به مجموعه سرگرم‌کننده و متنوع قهرمان‌های آن، روایت داستانی و دنیای عمیق و درگیرکننده، گیم‌پلی اعتیادآور و پاداش‌بخش و همچنین رویدادهای فصلی اشاره کرد. از نقاط ضعف بازی نیز می‌توان به برخی نواقص سیستم پیشرفت (Progression) بازی و همچنین بد از آب‌درآمدن برخی از ترکیب‌های تیمی اشاره کرد. می‌توان گفت سازندگان بازی (Blizzard Entertainment) با بازی Overwatch و قدم نهادن به ژانر شوتر چندنفره آنلاین برای اولین بار ریسک بزرگی کرده‌اند که البته در ریسک خود موفق شده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Supernatural City

Far Cry 5

نقاط قوت بازی Far Cry 5 عبارتند از اکشن مهیج به همراه جلوه‌های بصری ناب، چهار ضدقهرمان که هر یک شیوه شخصی خود را دارند، طبیعی جلوه‌کردن بازی به طور کلی و همچنین و دوست‌های حیوان (Animal Ally). از نقاط ضعف بازی نیز می‌توان به این امر اشاره کرد که بعضا احساس می‌کنیم بازی نسبت به الگوهای قدیمی سری Far Cry در برخی نقاط بیش از حد وابسته است. البته در مجموع می‌توان گفت این بازی یکی از بهترین عناوین سری محسوب می‌شود و سازندگان آن با حذف المان‌های تکراری عناوین قبلی و اضافه‌ کردن مکانیزم تیمی، قدم خوبی در راستای احیای سری محبوب Far Cry برداشته‌اند.

Call of Duty: WWII

می‌توان گفت سری بازی محبوب Call of Duty در سال‌های اخیر بیشتر با مقوله جنگ‌های آینده درگیر بود و بازی Call of Duty: WWII پس از مدت‌ها اولین عنوانی است که به نوعی این مسیر را تغییر داده و به موضوع جنگ‌ جهانی برگشته است. این عنوان از منظر گفته شده شباهت زیادی با بازی Call of Duty 2 دارد و با قدم‌های محکمی که برداشته است، موفق به تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص PC و کنسول‌ها شده است. البته فارغ از موضوع بازی، المان‌های مشخص‌کننده سری را در این عنوان نیز می‌توان تشخیص داد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی zombie virus k_ zombie

Half-Life 2

نسخه اول سری Half-Life یک انقلاب در بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شد و بازی Half-Life 2 بسیار بهتر از نسخه اول است. این بازی توسط بسیاری یکی از بهترین بازی‌های تاریخ کامپیوتر قلمداد می‌شود. البته Half-Life 2 لایق این عنوان است؛ چرا که از همه‌نظر یک عنوان جاه‌طلب و خلاقانه محسوب می‌شود. تمامی ویژگی‌های بازی بزرگ‌تر از نسخه‌ قبلی‌اند: محیط‌ها، دشمن‌ها و حتی داستان آن. یارهای هوش مصنوعی شما عملکرد بسیار خوبی دارند و در نقش شخصیت‌هایی واقعی قرار گرفته‌اند که کارهای بسیار بیشتری از مردن به شیوه‌ای خنده‌دار بلدند. فیزیک بازی نیز به همراه عوامل دیگر سبب شده است دنیای Half-Life 2 تبدیل به دنیایی ملموس و واقعی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *