بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های ماریو

بهترین بازی های ماریو

تا کنون نام سوپر ماریو را شنیده اید؟ لوله‌کش مشهور به‌دست شرکت ژاپنی نیتِندو (Nintendo) خلق شد که ابتدا به‌عنوان تولید کننده‌ی کارت‌های بازی فعالیت می‌کرد، و اولین‌بار در سال 1981 در بازی دانکی کونگ (Donkey Kong) با نام مرد پرشی پا به دنیای سرگرمی گذاشت. سری بازی ماریو یکی از مهمترین و به یادماندنی ترین سری بازی های تاریخ گیمینگ محسوب می‌شود. در این مطلب می خواهیم بهترین بازی های ماریو را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

بهترین بازی های ماریو را بشناسید

New Super Mario Bros. 2

این بازی در واقع سومین عنوانی بود که در بازگشت ماریو به ریشه‌های دوبعدی خود پس از مدت‌ها و برای پلتفرم 3DS که در آن زمان تازه منتشر شده بود عرضه شد. با وجود آن‌که در این بازی اغلب از مکانیزم‌های مورد آزمایش قرار گرفته استفاده شد و همچنین یک ماموریت فرعی سرگرم‌کننده نیز که شامل جمع آوری سکه‌ها می‌شد در آن معرفی شد، طراحی مراحل بازی New Super Mario Bros. 2 نسبت به برخی از بازی های ماریو قارچ خور دیگر کمی ضعیف‌تر است.

New Super Mario Bros. U

بازی New Super Mario Bros. U که جزو بهترین بازی های سوپر ماریو است عنوان معرفی پلتفرم Wii U محسوب می‌شود و با انتشار خود به زودی تبدیل به یکی از نمایندگان این کنسول بازی شد. در بازی ماریو New Super Mario Bros. U شاهد بازگشت تجربه Co-op اعتیادآور نسخه Wii بودیم؛ اما با این وجود می‌توان گفت در این بازی Super Mario چندان تفاوت زیادی برای تبدیل کردن آن به تجربه‌ای منحصر به فرد (نسبت به نسخه Wii) مشاهده نکردیم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی sword hunter

Super Mario Land

این بازی که اولین ماجراجویی ماریو برای کنسول‌های دستی محسوب می‌شد تجربه هیجان‌انگیزی را برای مخاطبان خود تدارک دیده بود؛ اما به دلیل محدودیت‌های فناوری کنسول دستی Game Boy تبدیل به یک رفت و آمد کوتاه به دنیایی عجیب و غریب شد. جلوه‌های بصری این بازی در مقابل نسخه‌های کنسول بازی های ماریو دارای ضعف‌های زیادی بودند، اما از سوی دیگر قابل حمل بودن این تجربه و همچنین منحصربه‌فرد بودن و خاص بودن آن تمام موارد گفته شده و این ضعف‌ها را جبران می‌کرد. در حالت کلی آن نیز بازی Super Mario Land قدم بزرگی برای سری بازی های ماریو و همچنین برای کنسول دستی Game Boy محسوب می‌شد.

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

این بازی که جزو عناوین خوب تمام بازی های ماریو است، علاوه بر وسیع بودن خود نسبت به بازی Super Mario Land، جهانیان را با واریو (Wario) آشنا کرد؛ فردی که بعدها تبدیل به یکی از پایه‌های ثابت عناوینی همانند بازی Mario Kart، بازی Super Smash Bros. و بازی Mario Party شد. واریو به قدری محبوب شد که نقش اصلی را در دنباله بازی Super Mario Land 2 ایفا کرد؛ عنوانی که نام آن با عبارت واریو لند (Wario Land) گره خورده شد و بعدها یک سری بازی مستقل نیز بر اساس این عنوان منتشر شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Limbo

New Super Mario Bros. Wii

بازی New Super Mario Bros. هنگامی که برای پلتفرم DS و در سال 2006 منتشر شد به عنوان موفقیت بزرگی قلمداد می‌شد؛ بنابراین هنگامی که همین بازی برای پلتفرم Wii نیز منتشر شد همین موفقیت و حتی در مقیاسی بزرگتر تکرار شد. ارتقاهای جدید بازی و معرفی حالت Co-op سبب شدند طرفداران سری بازی‌های ماریو راهی جدید و هیجان‌انگیز برای لذت بردن از شیوه کلاسیک گیم پلی این بازی پیدا کنند.

Super Mario Bros. 3

با بازی Super Mario Bros. 3 با میزان زیادی از سرگرمی و ارتقاهای منحصربه‌فرد مواجه شدیم که سبب شدند نحوه تجربه بازی و گیم پلی آن متنوع‌تر و جدیدتر شود. مهم نبود که شما یک خواستار مکانیزم سنتی Fire Flower بودید یا ترجیح می‌دادید از راه آسمان گیم پلی را بپیمایید و یا خوشحال بودید که نینتندو عناصر جدیدی به مراحل زیرآبی اضافه کرده بود؛ در بازی Super Mario Bros. 3 شاهد رویکرد بسیار خلاقانه‌ای بودیم که تا آن زمان مشاهده‌اش نکرده بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *