بازی و سرگرمی

معرفی بهترین دسته های بازی مخصوص گیمرهای معلول

بهترین دسته های بازی مخصوص گیمرهای معلول

روز گذشته یعنی تاریخ 3 دسامبر روز جهانی معلولین بود. ممکن است بسیاری از افراد معلول جسمی نیز تمایل داشته باشند تا از انجام بازی های ویدیویی لذت ببرند اما احساس می کنند که دچار محدودیت هستند. به‌همین‌خاطر برخی افراد و شرکت‌ها به فکر افتاده‌اند تا با توجه به محدودیت‌های فیزیکی این افراد، دسته‌هایی را طراحی کنند تا آنها هم بتوانند از بازی‌های ویدیویی لذت ببرند. در این بخش قصد داریم بهترین دسته های بازی مخصوص گیمرهای معلول را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دسته های بازی مخصوص گیمرهای معلول را بشناسید

Single Hand Joy-Con Adapter

کنترلرهای جوی-کان (Joy-Con) کنسول نینتندو سوییچ بسیار کوچک هستند و به راحتی در یک دست جای می‌گیرند. حتی هر دو جوی-کان را می‌توان در یک دست گرفت و از آن‌ها استفاده کرد. همین ایده باعث شد تا وقتی یکی از دوستان خولیو واسکز دست راستش را از دست می‌دهد، او به فکر بیفتد و با اعمال چند تغییر جزیی، کاری کند که دوستش بتواند با کنسول سوییچ سرگرم شود.

در شرایط عادی، بازیکن‌ها باید دو جوی-کان را به دو طرف یک نمایشگر کوچک وصل کنند یا آنها را به‌طور مجزا در دو دست خود بگیرند تا بتوانند بازی‌های سوییچ را انجام دهند. در این صورت امکان بازی کردن با یک دست وجود ندارد. به همین خاطر واسکز یک قطعه کوچک طراحی کرد و سپس با پرینتر سه‌بعدی آن را ساخت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Outriders

The GEAR

گئورگی لوی، دانشجوی دانشگاه جان هاپکینز، یک کنترلر بازی جالب طراحی کرده که فقط با پا کار می‌کند و نیازی به استفاده از دست‌ها ندارد. لوی به دلیل بیماری شدیدی که داشت، هر دو دستش را از دست داد، به همین خاطر به فکر افتاد تا وسیله‌ای بسازد که گیمرهای شبیه خودش هم بتوانند با آن بازی کنند. The GEAR نام این این وسیله است افراد می‌توانند مانند کفش آن را بپوشند و سپس با حرکت دادن پاهای خود، بازی‌ها را کنترل کنند.

Pretorian Technologies Optima Joystick

گیمرهایی که مشکلات عصبی دارند و حرکت دقیق انگشتان دست برای آنها کار دشواری است، به سختی می‌تواند از آنالوگ‌های کوچکی که روی دسته‌های بازی وجود دارد استفاده کنند. در واقع قرار دادن یک انگشت روی این آنالوگ‌ها و سپس حرکت دادن آنها در جهت دلخواه کار دشواری برای این افراد است. به همین خاطر شرکت Pretorian Technologies Optima یک جوی‌استیک ویژه طراحی کرده که حساسیت بسیار بالایی دارد. این جوی‌استیک با کف دست و حتی با بازو قابل استفاده است و به راحتی حرکات را تشخیص می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن

QuadStick FPS Game Controller

این کنترلر تنها با استفاده از دهان کار می‌کند. دکمه‌ها و لوله‌هایی روی این دستگاه قرار دارد که فرد می‌تواند با زبان و لب آن‌ها را حرکت دهد. همچنین یک سنسور برای تشخیص فوت کردن روی این دستگاه تعبیه شده که باعث می‌شود گیمرها از این طریق هم بتوانند روی بازی‌های کنترل داشته باشند. QuadStick FPS Game Controller با تمام دستگاه‌های بازی امروزی و همچنین کامپیوترهای شخصی سازگاری کامل دارد.

NES Hands Free Controller

NES Hands Free Controller یک دستگاه قدیمی است که فقط با کنسول NES نینتندو یا همان میکرو خودمان کار می‌کند و با کنسول‌های امروزی سازگار نیست، اما به این دلیل که این دستگاه در زمینه فراهم کردن امکانات بازی برای گیمرهای ناتوان جسمی یکی از پیشروها بود، دلمان نیامد که در فهرست ما حضور نداشته باشد. طرز کار Hands Free Controller به این شکل بود که توسط گیمر پوشیده می‌شد و در قسمت جلوی بدن قرار می‌گرفت. سپس بازیکن‌ها می‌توانستند با استفاده از دهان خود، جوی‌استیک بزرگی را که روی دستگاه تعبیه شده بود حرکت دهند و با فوت کردن یا مکیدن آن، عملکرد دو دکمه A و B را شبیه‌سازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *