بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین دوربین های عکاسی در سال 1400

بهترین دوربین های عکاسی در سال 1400

دوربین های عکاسی یکی از وسایل ضروری برای هر عکاسی به حساب می آیند. پیشرفت فناوری صنعت عکاسی را نیز دستخوش تغییرات زیادی کرده است و نتیجه این تغییرات تولید انواع و اقسام دوربین های مختلف با قابلیت های مختلف شده است. در این بخش می خواهیم بهترین دوربین های عکاسی در سال 1400 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین دوربین های عکاسی در سال 1400 را بشناسید

دوربین 55-18 Canon 250D

دوربین Canon 250D مناسب کسانی است که توقع بیشتری از دوربین موبایل دارند و به دنبال فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای تر از موبایل هستند. این دوربین پایین‌رده امکانات قابل توجهی نسبت به هم‌رده‌های خود دارد؛ حسگر 24/1 مگاپیکسلی از نوع APS-C این امکان را به شما می‌دهد که تصاویری با رزولوشن بالا ثبت کنید و به لطف این حسگر، شما می‌توانید با رزولوشن UHD 4K و با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید.

پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC8 باعث شده تا این دوربین در شرایط نوری ضعیف، تصاویر را با کمترین نویز ثبت کند. هماهنگی خوب و سریع این پردازشگر با این حسگر سبب شده تا بتوانید عکس‌های پی‌در‌پی را با سرعت 5 فریم بر ثانیه ثبت کنید.

دوربین 55-18 Nikon D3500

نیکون D3500 مدل بروزشده و پرطرفدار D3400 است. D3500 از حسگر 24.2 مگاپیکسلی از نوع APS-C ساخته شده که در مدلهای رده بالاتر نیکون (D5600 و D7200) هم بکار رفته است. همچنین شما با وجود پردازنده‌ی EXPEED 4 می‌­توانید در نور کم حساسیت را تا ISO 25,600 بالا ببرید و به کمک این پردازشگر سرعت عکاسی پی‌درپی 5 فریم بر ثانیه را تجربه می‌کنید.

امکانات فیلمبرداری این دوربین، رزولوشن  Full HD 1920x1080p  با سرعت 60 فریم بر ثانیه و سیستم فوکوس خودکار در حین فیلمبرداری است. سیستم فوکوس خودکار Multi-CAM 1000, 11 نقطه‌ای این امکان را به شما می­‌دهد که در فیلمبرداری از فوکوس پیشرفته‌ی 3D Tracking بهره ببرید که این کارایی فراتر از انتظار یک عکاس تازه‌کار یا کاربر خانگی است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی پهپاد دی جی آی DJI Spark Fly More Combo و آموزش کار با آن

دوربین 135-18 Canon 800D

دوربین کانن 800D که در بعضی از کشورها با نام‌های Canon EOS Kiss X9i و Canon EOS Rebel T7i نیز شناخته می‌شود، یکی از میان‌رده‌های باکیفیت و مناسب برای کاربران خانگی و عکاسان تازه‌کار به شمار می‌­رود. سنسور این دوربین نسبتاً پیشرفته، 24/2 مگاپیکسل و از نوع APS-C است و برخورداری از سیستم قوی فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و 45 نقطه‌ا‌‌ی باعث شده این دوربین از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد.

از دیگر ویژگی‌­های قابل توجه این دوربین، نمایشگر لمسی آن است که باعث می‌­شود تنها با لمس کردن صفحه نمایش، به راحتی بر روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کنید. وجود پردازشگر قدرتمند 7DIGIC نیز سبب شده تا این دوربین کانن در نور کم، تصاویری با وضوح بالا و با کم‌ترین نویز ثبت کند و همچنین قادر است عکاسی پی‌در‌پی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را پشتیبانی کند که در این رده، قابلیتی تحسین‌برانگیز است.

دوربین 135-18 Canon 90D

کانن 90D دوربین بسیار پیشرفته در دسته‌ی دو رقمی‌های کانن است. این دوربین سریع دارای حسگر با وضوح بالای 32/5 مگاپیکسلی است. به لطف پردازشگر DIGIC8   قادر است که عکاسی پی‌درپی با سرعت قابل توجه 10 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با رزولوشن UHD 4K  با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه و کیفیت FULL HD 1080p را با حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. به کمک این پردازشگر امکان عکاسی با نویز کم در نور ضعیف، با بالا بردن ایزو در حالت استاندارد 25600 و در حالت افزایش یافته تا 51200 قابل انجام است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لنزهای عکاسی از حیات وحش

سیستم فوکوس پیشرفته‌ی این دوربین دارای 45 نقطه در هنگام عکاسی از چشمی است. تکنولوژی بسیار جالب و کارآمدی که در این دوربین به کار رفته وقتی است که شما از چشمی دوربین استفاده می‌کنید و دوربین می‌­تواند به صورت خودکار چهره سوژه مورد نظر را دنبال کند.

جالب‌­تر از آن، موقعی است که شما در حال فیلم‌برداری یا عکاسی با استفاده از صفحه نمایش دوربین هستید؛ در این حالت شما به 5481 نقطه فوکوس با تکنولوژی Dual Pixel دسترسی پیدا می‌کنید که دیگر به جای فوکوس بر روی چهره، روی چشم سوژه فوکوس می‌کند.

دوربین 70-28 Sony a7 iii

دوربین Sony Alpha 7 III را می‌توان اقتصادی‌ترین دوربین فول فریم بدون آینه‌ی سونی نامید که از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. حسگر 24 مگاپیکسلی این دوربین از نوع Exmor R BSI است که در کنار پردازشگر قدرتمند Bionz X می‌تواند عکاسی پی‌درپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه انجام دهد. به لطف این حسگر می‌توانید عکاسی و فیلمبرداری با حساسیت 100-51200 در حالت استاندارد و 100-204800 در حالت پیشرفته، در شرایط نوری ضعیف تصاویر را با کمترین نویز ثبت کنید.

سیستم فوکوس فوق‌العاده از نوع Hybrid AF ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست است که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های فوکوس در بین فول‌فریم‌هاست. امکانات فیلم‌برداری دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III همانند اغلب دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم سونی، بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که از یک دوربین عکاسی انتظار داریم. این دوربین قادر به فیلمبرداری با تمام سطح حسگر خود با رزولوشن  UHD 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با رزولوشن FULL HD 1080p با سرعت 120 فریم است که این تصاویر با فرمت XAVC ثبت شده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *