بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی بهترین لنزها برای عکاسی از پرندگان

بهترین لنزها برای عکاسی از پرندگان

یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین انواع عکاسی ، عکاسی از پرندگان است. عکاسی از پرندگان بسیار راحت باشد, اما بهتر است بگوییم خیر. چرا که این کار اصول خاص خود و البته تجهیزات مورد نیاز خود را می طلبد. در این بخش می خواهیم به معرفی معرفی بهترین لنزها برای عکاسی از پرندگان بپردازیم.

بهترین لنزها برای عکاسی از پرندگان را بشناسید

Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM | Sport

این لنز که از سری لنزهای Sports سیگما است یک لنز زوم حرفه‌ای است که بهترین عملکرد را از لحاظ سرعت و عملکرد دارد. این لنز یک سیستم اتوفوکوس التراسونیک حلقه‌ای فوق سریع، لرزشگیر سریع با امکان انتخاب حالت ثابت و حرکت افقی، حالت‌های اتوفوکوس دوگانه‌ی قابل تغییر با امکان انتخاب حالت دستی و خودکار و حالت‌های عملکردی اختصاصی دارد که با استفاده از داک USB سیگما قابل برنامه‌ریزی هستند.

با این کار می‌توانید تغییرات مختلفی را در سرعت سیستم اتوفوکوس و تاثیرات لرزشگیر اعمال کنید و یا دقت اتوفوکوس را برای بدنه‌های مختلف تغییر دهید. همچنین با داک USB امکان به روزرسانی سیستم عامل لنز هم وجود دارد.

Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM | Contemporary

در مقایسه با لنز قبلی که نسخه‌ی Sport همین لنز است، این محصول کوچک‌تر است و حدودا یک کیلوگرم هم نسبت به آن سبک‌تر می‌باشد. به همین خاطر برای عکاسی روی دست به مدت طولانی و بدون استفاده از تک پایه و سه پایه، گزینه مناسب‌تری است. همچنین حمل این لنز نیز راحت‌تر است. با وجود اینکه این لنز به شکل چشمگیری ارزان‌تر است اما همان قابلیت‌های لنز قبلی مثل لرزشگیر دوگانه، اتوفوکوس دوگانه و گزینه‌های تنظیم اختصاصی را داراست.

این مطلب را هم ببینید
بهترین دوربین‌های حرفه‌ای نیکون را بشناسید

Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2

این لنز نسل 2 تامرون تقریبا همان ابعاد و وزن مدل Contemporary سیگما را دارد اما از واشرهای درزگیر کامل‌تری استفاده کرده و در این زمینه بیشتر شبیه مدل Sports سیگما است ولی در عین حال قیمت کمتری نسبت به این لنز دارد. تفاوت‌های این لنز با مدل اوریجینال آن عبارتند از یک سیستم لرزشگیر اپتیکال 4.5 گام با سه حالت قابل تغییر Static، Panning و Exposure Only. در حالت آخر تصویر منظره‌یاب بدون تغییر باقی  می ماند تا ردیابی حرکات ناگهانی برای شما راحت‌تر باشد.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

لنز اوریجینال EF 100-400mm کانن یک لنز کلاسیک بوده ولی با سلیقه‌ی همه سازگار نبود. دلیل اصلی این امر هم مکانیسم زوم کشویی یا push-pull آن بود. نسل دوم این لنز یک حلقه زوم پیچشی معمولی دارد و خیلی از بخش‌های آن نیز به روزرسانی شده است. برای مثال مسیر اپتیکال لنز اصلاح شده است و از عناصر فلورایت و Super UD در آن استفاده شده و یک پوشش رده بالای Air Sphere نیز داخل آن قرار گرفته است. یک لرزشگیر سه حالته‌ی موثرتر هم روی این لنز نصب شده است و کاملا هم ضد آب است.

Nikon AF-S 200-500mm f/5.6E ED VR

در مقایسه با لنزهای 150-600m زوم تامرون و سیگما که برای دوربین‌های نیکون طراحی شده‌اند، این محصول از لحاظ بیشترین برد کمی ضعیف‌تر است. با این وجود این لنز نیکون یک برتری ویژه دارد و آن هم دیافراگم ثابت در تمام محدوده‌ی زوم است. در تمام محدوده‌ی زوم این لنز دیافراگم روی مقدار ثابت f/5.6 است و در فواصل کانونی بلند به f/6.3 کاهش نخواهد یافت. قابلیت‌های ویژه‌ی این لنز عبارتند از  سیستم لرزشگیر دوگانه 4.5 گام و یک دیافراگم قابل کنترل به صورت الکترومغناطیسی. مثل لنزهای سیگما و تامرون، این قابلیت باعث خواهد شد که در زمان عکاسی پی در پی ثبات بیشتری داشته باشید ولی با دوربین های قدیمی تر نیکون فقط قادر خواهید بود با استفاده از بازترین دیافراگم عکاسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی با ایزو بالا

Fujifilm XF100-400mm f/4.5-5.6 R LM OIS WR

این لنز از لحاظ ظاهری خیلی باکیفیت به نظر می‌رسد و در حقیقت هم اینگونه است. این لنز دارای یک سیستم اتوفوکوس فوق سریع است که براساس موتورهای پله ای Dual Linear ساخته شده است. همچنین این لنز یک لرزشگیر اپیتکال 5 گام نیز دارد. مسیر اپتیکال لنز هم از کیفیت بالایی برخوردار است و حاوی 5 عنصر ED به علاوه یک عنصر Super ED است.

Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS

این لنز جدید مانت E سونی همان برد 600 میلیمتر لنزهای 150-600mm لنزهای سیگما و تامرون را دارد. وزن و ابعاد این لنز عکاسی از پرندگان سونی نسبتا معمولی است ولی روی دوربین‌های سبک وزن سری آلفای سونی کمی سنگین به نظر می‌رسد. مثل رقبای دیگر زمانی که از این لنز روی دوربین‌های APS-C استفاده کنید، فاصله کانونی آن به حدود 900 میلیمتر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *