مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای آهنگسازی برای کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای آهنگسازی

ساخت یک قطعه موسیقی چیزی بیشتر از چیدن چند نت یا سمپل آماده در کنار هم است. آهنگسازی شامل یک جهانی دیگر میشود و آهنگساز، به معنای واقعی در هنگام نوازیدن و کار بر روی موسیقی خود در دنیای دیگری سیر میکند! حدود 10 سال قبل انتخاب اکثر آهنگسازان حرفه‌ای نرم افزار Pro Tools بود. اما امروزه دیگر اینطور نیست. چرا که تعداد نرم افزارهای ارائه شده دراین زمینه زیاد شده است. از این رو در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین نرم افزارهای آهنگسازی برای کامپیوتر بپردازیم.

بهترین نرم افزارهای آهنگسازی برای کامپیوتر را بشناسید

Ableton Live

بهترین نرم افزارهای آهنگسازی

این نرم افزار در سال 1999 معرفی شده است. علاوه بر آهنگسازی ، Ableton Live از بهترین نرم افزار موسیقی برای اجرای زنده است. این نرم افزار قابلیت های مختلفی را برای اجرا به طور زنده به همراه کتابخانه (Library) های متعددی است. خوشبختانه این نرم افزار آهنگسازی هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه پین کردن متن و تصویر به تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10

FL Studio

این نرم افزار رابط کاربری ساده تری داشته و برای افراد مبتدی مناسب تر است. نکته مثبت بعدی آن قیمت پایین نرم افزار و امکان ارتقا آن به نسخه‌های جدیدتر به شکل رایگان است. در این برنامه افکت‌ها و VSTS های متنوعی برای استفاده کاربران وجود دارد. اگر به تازگی می‌خواهید کار آهنگسازی را شروع کنید بهترین انتخاب FL Studio است. پس از چند سال می‌توانید از نرم افزارهای پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر استفاده کنید.

Cubase

Cubase از یک طرف نرم افزاری است که درست در نقطه مقابل نقاط ضعف برنامه‌هایی همچون Logic Pro و Pro Tools قرار دارد و از طرف دیگر رابط کاربری و به طور کلی بسیاری از جنبه‌های کمی قدیمی و از دور خارج شده هستند. اما با وجود ظاهر قدیمی که Cubase دارد از نظر امکانات و قابلیت‌ها یک نرم افزار کاملا مدرن و امروزی به حساب می‌آید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ (Mi Notebook 14 (IC شیائومی معرفی شد

Pro Tools

بهترین نرم افزارهای آهنگسازی

Pro Tools شاید بهترین و جامع‌ترین نرم افزار آهنگسازی حال حاضر در جهان باشد. پردازش صدا در این نرم افزار به نسبت سایر رقبا آسان‌تر، سریع‌تر و بهتر انجام می‌گیرد. به همین دلیل این برنامه یکی از قوی ترین نرم افزار آهنگ سازی موجود در بازار برای میکس، ویرایش و البته ضبط موسیقی است. در این نرم افزار پکیج کاملی از ابزارهای مجازی موسیقی مثل درام، پیانو و ساز برقی است.

Cockos Reaper

نرم افزار Reaper با انتشار برنامه های آهنگ سازی Ableton و Logic Pro اندکی محبوبیت خود را از دست داده است. اما خوشبختانه تا آنجا که از یک DAW اختصاص می رود این برنامه قدرت خود را حفظ کرده و در واقع برای کسانی که در میکس یا مسترینگ نیاز به انعطاف پذیری دارند، بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *