مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز

بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز

قابلیت جستجوی ویندوز یک ابزار کاربردی برای پیدا کردن چیزهایی است که شما در سیستم خود به دنبال آن هستید. اما این ابزار محدودیت‎های خاص خود را دارد. امروزه با افزایش روز افزون طرفیت هاردهای داخلی و اکسترنال این مشکل بیش از پیش خود را نشان می دهد و بدون یک برنامه جستجوی فایل، عملاً استفاده از رایانه بسیار سخت خواهد بود. در این بخش می خواهیم بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز را بشناسید

Copernic Desktop Search

این برنامه نه تنها فایل های رایانه شما را سرچ میکند بلکه ایمیل های شما را هم می تواند جستجو کند. قابلیت جستجو در پرونده ها و ایمیل های Outlook، پرونده های اداری، سیستم های مختلف و .. همگی از جمله ویژگی های برتر این نرم افزار است. از دیگر ویژگی های آن می توان به جستجوی همزمان چند درایو و کم مصرف بودن آن اشاره کرد.

Quick Search

این یک ابزار جستجوی رایگان است که توسط شرکت نرم افزاری Glarysoft ارائه شده است. این نرم افزار دارای ویژگی های اساسی است. این برنامه جستجوی پرونده ها را در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن انجام میدهد. همچنین اگر کلید Ctrl را فشار دهید، می توانید نوار جستجو را نمایش دهید یا پنهان کنید. همچنین می توانید یک گزینه فیلتر جهت آسان تر کردن فرایند جستجو انتخاب کنید تا فقط پوشه ها یا میانبرها، اسناد، فیلم ها، تصاویر و یا موسیقی را در صفحه نتیجه نشان دهد.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکلات شبکه با چند ترفند ساده

TextCrawler

TextCrawler با اکثر نرم افزار سرچ فایل در ویندوز متفاوت است زیرا بر روی متن تمرکز دارد یعنی به جای جستجوی پرونده با نام یا تاریخ خاص، جستجو برای یافتن متنی که در واقع درون یک پرونده است انجام می شود. این برنامه عملاً یک برنامه جستجو فایل است اما تفاوت آن با بقیه این است که TextCrawler جستجو را بر روی محتوای پرونده انجام می دهد و نه نام آن. همچنین می توانید متن را در آن Find و Replace کنید. و آخرین ویژگی قابل اشاره این برنامه آن است که قبل از شروع به باز کردن یک پرونده خاص، به راحتی می توانید پیش نمایش متنی را که در آن پرونده پیدا شده است، مشاهده کنید.

Ashisoft’s Duplicate File Finder

Duplicate File Finder یک برنامه رایگان و بسیار کارآمد است و همان طور که از نامش بر می آید می تواند به شما در یافتن و حذف فایل های تکراری کمک کند. این برنامه از تعداد نامحدودی فایل، پوشه و درایو پشتیبانی می کند و به وسیله آن می توانید همه فایل های تکراری را که فضای هارد شما را اشغال کرده اند، کشف کنید. اینکه فایل های تکراری چگونه در رایانه ایجاد می شود، دلایل مختلفی دارد و هم به صورت دستی توسط کاربر و هم به صورت خودکار ممکن چنین فایل های دوگانه یا چندگانه ای ایجاد شوند. بنابراین برای داشتن یک سیستم بهینه و سریع بهتر است هر از گاهی نگاهی به فایل های تکراری موجود بر روی آن نیز بیندازید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

Listary

Listary یکی دیگر از نرم افزار جستجو در ویندوز ۱۰ است که یک روش جدیدی را برای جستجوی فایلها در ویندوز به شما ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا پرونده های خود را جستجو کرده و برنامه ها را به صورت فوق العاده سریع جستجو کنید. همچنین دیگر با مشکل جستجو در ویندوز ۱۰ یا جستجو برای نام صحیح فایل مواجه نیستید. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار سبک است که باعث کاهش سرعت کامپیوتر شما نمی شود و منابع سیستم شما را تحت فشار قرار نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *