مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت

بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت

تورنت یک ابزار اشتراک فایل مشهور است که با چندین سال سابقه، جایگاهی ویژه میان کاربران اینترنتی و علاقه‌مندان به دانلود فایل دارد. قابلیت دانلود فایل‌های حجیم و مدیریت آن‌ها یکی از بهترین مزیت‌هایی محسوب می‌شود. ابزارهای مختلفی نیز برای این کار وجود دارد که در این بخش می خواهیم بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت کدامند؟

qBittorrent

نرم‌افزار qBittorrent یک انتخاب عالی با سادگی و سرعت قابل‌ توجه محسوب می‌شود. این نرم‌افزار برای سیستم‌‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس دردسترس قرار دارد. از نقاط قوت آن می‌توان به عدم نمایش تبلیغات، ابزارهای اضافه‌ی کاربردی و عدم نیاز به نرم‌افزار اضافه اشاره کرد. بسیاری از منابع، qBittorrent را بهترین کلاینت رایگان تورنت می‌دانند. تنها نقطه‌ی ضعف آن،‌ تعداد پایین افزونه‌ها نسبت به نرم‌‌افزارهای دیگر است.

این مطلب را هم ببینید
روتر ROG Rapture GT-AXE11000 ایسوس معرفی شد

Vuse

نرم‌افزار Vuse که قبلا به‌نام Azureus شناخته می‌شد، با ادعای «قدرتمندترین نرم‌افزار بیت‌تورنت در جهان» عرضه می‌شود. به‌هرحال با وجود اینکه نمی‌توان روی محتوا و ادعاهای بازاریابی نتیجه‌گیری دقیق داشت، اما بسیاری از کارشناسان، قابلیت‌های Vuse را عالی و کامل می‌دانند. Vuse در دو نسخه به‌ نام‌های Vuze Leap با قابلیت‌های اصلی و Vuse Plus با مجموعه‌ی قابلیت‌های حرفه‌ای عرضه می‌شود.

هر دو نسخه، امکان دانلود تورنت را به کاربر می‌دهند و گزینه‌های اضافی همچون پخش‌کننده‌ی محتوای رسانه‌ای و پشتیبانی از لینک فایل‌های magnet را هم دارند. قابلیت اضافه‌ی Vuse Plus به‌صورت یک آنتی‌ویروس یکپارچه عرضه می‌شود و همچنین امکان پیش‌نمایش فایل‌های رسانه‌ای هم در آن وجود دارد.

Deluge

نرم‌افزار تورنت Deluge قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌توان آن را بسیار ساده یا بسیار حرفه‌ای، تنظیم کرد. این نرم‌افزار برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک و لینوکس دردسترس قرار دارد که یکی از مزایای مهم آن به شمار می‌رود. همچنین اضافه کردن قابلیت‌های جدید با استفاده از افزونه و هماهنگی کامل با مرورگرها، از مزیت‌های رقابتی Deluge هستند. تنها نقطه‌ی ضعف نرم‌افزار مذکور را می‌توان رابط کاربری اولیه‌ی بسیار ساده و خالی دانست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های طراحی ناخن در اندروید

uTorrent

uTorrent که به‌نام µTorrent هم شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۵ دردسترس کاربران علاقه‌‌مند به تورنت بود و در خارج از چین، به‌عنوان پرکاربرترین نرم‌افزار شناخته می‌شود. البته در سال‌های اخیر شاهد افزایش انتقادها به uTorrent بوده‌ایم که سهم بازار آن را نسبت به رقبا کاهش داده‌اند. در بخش تبلیغات و نرم‌افزارهای جانبی اضافه، انتقادهای متعددی به سرویس مذکور مطرح می‌شود. درنهایت اگر قصد استفاده از uTorrent را دارید، در مراحل نصب مراقب پیشنهاد نرم‌افزارهای اضافه باشید و هریک که الزامی نبود، از انتخاب نصب خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *