مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین هارد دیسک های اینترنال 2021

بهترین هارد دیسک های اینترنال 2021

هاردهای HDD از آنجایی که قیمت کمتری نسبت به هاردهای SSD دارند، فضای بیشتری را هم نسبت به پولی که برایشان می‌پردازید در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال افزایش حافظه سیستم خود هستید با ما در این بخش همراه باشید تا بهترین هارد دیسک های اینترنال 2021 را بشناسید.

بهترین هارد دیسک های اینترنال 2021 را بشناسید

سیگیت BarraCuda

یکی از بهترین مارک های هارد دیسک در جهان سیگیت است. نمی‌توان حرف از بهترین هارد دیسک های اینترنال در بازار زد و اشاره‌ای به سری BarraCuda این کمپانی نکرد. سیگیت با این سری هارد خود توانسته بهترین هارد دیسک های داخلی را روانه بازار کند، آن هم با تعادل بسیار عالی میان قیمت و حجم. افزون بر این سرعت بسیار زیاد این سری را نیز نباید فراموش کنیم. این هارد با سرعت 7200 دور در دقیقه و قیمت مناسب خود می‌تواند سرعت هر سیستمی را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد. مدل 2 ترابایتی در حال حاضر با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان در بازار موجود است.

توشیبا X300

شاید این روزها لپ‌تاپ‌های توشیبا محبوبیت سابق را نداشته باشند، اما این برند هنوز هم در دنیای کامپیوتر حرف‌های زیادی برای زدن دارد. توشیبا X300 را می‌توانیم بهترین هارد دیسک اینترنال با ظرفیت بالا به حساب بیاوریم؛ چرا که به نسبت حجم بسیار زیادی که ارائه می‌کند، قیمت بسیار مناسبی دارد و از نظر عملکرد نیز شما را نا امید نخواهد کرد.

این سری از هاردهای توشیبا همگی دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند و شاید تنها نقطه ضعف آن‌ها گارانتی 2 ساله‌شان باشد که برای یک هارد دیسک داخلی که قرار است از فایل‌های مهم زیادی میزبانی کند کم است. در هر حال این محصول یکی از بهترین هاردهای اینترنال محسوب می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
موس گیمینگ با موس معمولی چه تفاوتی دارد؟

وسترن دیجیتال VelociRaptor

اگر می‌خواهید برای گیمینگ یک هارد خوب خریداری کنید، اولویت شما باید سرعت باشد و بعد حجم. به همین دلیل بیشتر گیمرها به سراغ هاردهای SSD می‌روند، اما اگر تمایلی به خرید این نوع هاردها ندارید و می‌خواهید با یک هارد HDD کار کنید، هارد وسترن دیجیتال VelociRaptor بهترین انتخاب برای شما است. این سری نه‌تنها دارای سرعت فوق‌العاده 10000 دور در دقیقه هستند، بلکه تا 1 ترابایت نیز ظرفیت دارند و به همین دلیل می‌توان بازی‌های زیادی را روی آن‌ها ذخیره کرد.

وسترن دیجیتال Blue Desktop

وسترن دیجیتال با سری هاردهای آبی خود گزینه‌های بسیار جذابی را برای کاربرانی که به دنبال هاردهای اقتصادی هستند فراهم کرده است. این سری که از 500 گیگابایت تا 6 ترابایت ظرفیت دارد از بهترین هاردهای موجود در بازار هستند و برای هر نوع سیستمی که با بودجه محدود بسته شده انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌آید.

به خصوص مدل‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند از ارزش خرید بالاتری هم برخوردار هستند؛ چرا که به ازای هر یک دلار حجم بیشتری را نسبت به مدل‌هایی که ظرفیت کمتری دارند در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین دلیل است که هارد سری آبی وسترن دیجیتال را می‌توان به عنوان بهترین هارد 1 ترابایت یا 2 ترابایت بازار معرفی کرد. علاوه بر این اگر سرعت هم برایتان اهمیت دارد در این سری می‌توانید در کنار مدل‌هایی با سرعت 5400، با پرداخت مبلغ کمی بیشتر، گزینه‌هایی با سرعت 7200 نیز پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک

سیگیت IronWolf

سری IronWolf سیگیت که برای شبکه متصل ذخیره‌سازی طراحی شدند از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند جز بهترین هاردهای ۲۰۲۱ باشند. این سری به نسبت هاردهای معمولی قیمت زیادتری دارند، ولی از آنجایی که برای NAS بهینه‌سازی شدند می‌توانیم این قیمت اضافی را توجیه کنیم. این درایوها می‌توانند به صورت 24 ساعته در طول هفته با سرعت 7200 کار کنند بدون آن که دچار خرابی و از کار افتادگی شوند. سیگیت IronWolf بهترین انتخاب برای شبکه‌های متصل ذخیره‌سازی یا همان NAS است و می‌تواند تا مدت‌ها پاسخگوی نیازهای شما باشد.

وسترن دیجیتال My Book

حافظه داخلی کنسول‌های بازی مثل چشم بر هم زدن پر می‌شوند. در این شرایط یا باید چندین بازی را حذف کنید (که هیچوقت کار آسانی نیست) یا باید یک هارد اضافی خریداری کنید. از آنجایی که کنسول‌ها هم مانند لپ‌تاپ از هاردهای 2.5 اینچی استفاده می‌کنند انتخاب‌های خوب زیادی پیش رویتان قرار ندارد، اما خوشبختانه هارد دیسک‌های اکسترنال می‌توانند در اینجا به کمک شما بیایند.

سری My Book وسترن دیجیتال می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای نگهداری از بازی‌های ارزشمند شما باشد. این هارد در ظرفیت‌های مختلفی از 3 تا 20 ترابایت عرضه می‌شود و با وجود اینکه به دلیل استفاده از USB 3.0 سرعت آن به اندازه یک هارد داخلی نیست، اما برای اجرای بازی‌ها مناسب است و البته قیمت پایین‌تری هم نسبت به هاردهای اینترنال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *