بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصولتجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

عکاسی محصول یکی از راهکارهای موثر و با ارزش برای جذب مخاطب به یک وب‎سایت تجارت الکترونیکی است. برای شروع این نوع عکاسی نیاز است تا در ابتدا تجهیزات ضروری را تهیه کنید. در ااین بخش لیستی از تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول برایتان فراهم کرده ایم.

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول را بشناسید

انتخاب دروبین

خوشبختانه برای شروع عکاسی از محصول به یک دوربین گران قیمت نیاز نخواهید داشت. چرا؟ چون به احتمال زیاد کار خودتان را با عکاسی از محصولاتی که قرار است به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شوند شروع خواهید کرد. در صورتی که از فایل‌های رزولوشن بالا استفاده کنید، آپلود آن‌ها روی اینترنت مدتی زمان خواهد برد. به همین خاطر بهتر است به جای فایل‌های رزولوشن بالا، از تصاویری با حجم کم استفاده کنید.

برای عکاسی از محصولاتی که قرار است به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شوند، یک دوربین DSLR یا بدون آینه 24 مگاپیکسلی برای انجام کارهای شما کافی است. این دوربین رزولوشن کافی را برای شما تامین خواهد کرد و نیازی هم به سر و کله زدن با فایل‌های حجیم نخواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دستی Zhiyun-Tech WEEBILL-S

انتخاب لنز مناسب

زمانی که تازه عکاسی از محصولات را آغاز کرده‌اید، استفاده از لنز کیت که همراه با دوربین عرضه می‌شود برای شما کافی خواهد بود. با وجود اینکه این لنز واضح‌ترین لنز موجود در بازار نیست اما کیفیت تصاویر آن برای استفاده آنلاین کافی خواهد بود. همچنین این لنز معمولا اجازه‌ی زوم کردن را هم به شما می‌دهد و به همین خاطر راحت‌تر می‌توانید عکس‌های خودتان را کادربندی کنید. در صورتی که آماده‌ی ارتقاء هستید، توصیه می‌کنیم لنزی تهیه کنید که با دوربین‌های فول فریم هم سازگار است. به این ترتیب، پس از ارتقاء دوربین خودتان هم می‌توانید از لنز فعلی خودتان استفاده کنید و نیازی به ارتقاء لنز نخواهید داشت.

سه پایه مناسب

زمانی که عکاسی از محصول را آغاز کنید، باید برای افزایش ثبات تصاویر خودتان از سه پایه استفاده کنید. با استفاده از این وسیله مطمئن خواهید بود که زاویه و ترکیب‌بندی تمامی تصاویر شما یکسان خواهد بود و تغییری نمی‌کند. علاوه بر زاویه همراستا با چشم، عکاسی فلت هم در عکاسی از محصول خیلی متداول است. این بدین معنی است که باید سه‌پایه‌ای تهیه کنید که امکان ثبت تصاویر از بالا را داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های عکاسی چاپ سریع

پایه نور

پایه نور یکی از مهم‌ترین تجهیزات عکاسی از محصول است. قیمت پایه‌های نور متفاوت است اما این موضوع تا حدود زیادی به برند و کیفیت ساخت آن‌ها بستگی دارد. می‌توانید پایه نور را با قیمت خیلی کمی تهیه کنید ولی توصیه می‌کنیم یک محصول با کیفیت تهیه کنید. از آنجایی که شما از پایه نور برای نگه‌داری تجهیزات گران قیمت خودتان استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که کیفیت لازم را دارد و به سادگی آسیب نمی‌بیند.

براکت اسپیدلایت

این وسیله ضروری به شما اجازه می‌دهد که اسپیدلایت خودتان را روی پایه نور نصب کنید. همچنین یک پایه نصب هم دارد که با استفاده از آن می‌توانید انواع شکل دهنده‌ی نور مثل چتر و سافت باکس را روی اسپیدلایت موردنظر خودتان نصب کنید. انواع مختلفی از براکت اسپیدلایت در بازار موجود است ولی ما توصیه می‌کنیم مدلی را تهیه کنید که دارای مانت Bowens است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *