بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Alchemy Stars

بررسی بازی Alchemy Stars

بازی های نقش آفرینی معمولا جذابیت زیادی برای کاربران دارند. در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Alchemy Stars بپردازیم.

بررسی بازی Alchemy Stars

در حقیقت بازی Alchemy Stars یکی از مورد انتظارترین بازی‌های این ماه بود که در مرحله‌ی پیش‌ثبت‌نام موفق شد تا یک میلیون کاربر را به خود جذب کند و بالاخره دو روز پیش منتشر شد. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به بازی داشته باشیم و ببینیم که آیا این بازی موفق شده که واقعا به ادعای خود عمل کند؟‌

به طور خلاصه داستان بازی در سرزمین استرا اتفاق می افتد؛ جایی که نژادهای مختلف در آن برای هزاران سال  با هم در صلح زندگی کرده‌اند اما متاسفانه این صلح دوامی نمی‌یابد و سر و کله‌ی موجودات شروری پیدا می شود که از جنس سایه هستند و توسط یک سازمان مخوف مامور شده‌اند تا این سرزمین را نابود کنند.سرزمین استرا به دو بخش تاریکی و روشنایی تقسیم می‌شود که مردم نژاد Aurora در بخش روشنایی و Eclipsiteها در بخش تاریکی زندگی می‌کنند.

البته یک نژاد دیگر هم در داستان بازی دخیل است که Caelestite نام دارد و هفده سال پیش تمام افرادش کشته شده‌اند اما یک کودک از این نژاد باقی مانده که می‌تواند مسیر نور را ببیند و در مقابل این موجودات شرور بایستد. شما همان کودک هستید که با کشتی عظیم‌الجثه‌ای به نام Colossus به سرزمینش برگشته تا ناجی دیگران باشد. می‌توان گفت که اصل داستان همان تقابل خیر و شر  است که با ادویه‌ی جادو و فانتزی ترکیب شده.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی‌های نقش آفرینی برای سیستم‌های ضعیف

قبل از اینکه به سراغ گیم‌پلی برویم،‌ این نکته را بگویم که بازی از نظر طراحی بصری شباهت زیادی به بازی Arknights دارد و برای به دست آوردن کاراکترها یک سیستم گاچا در بازی تعبیه شده بنابراین به دست آوردن کاراکترهای جدید و قوی به این بستگی دارد که چقدر شانس و اقبال با شما یار باشد. اساسا یکی از جذابیت‌های بازی همین سیستم است که شما را قلقلک می‌دهد تا شانستان  را امتحان کنید.

گیم‌پلی بازی در یک صفحه‌ی شطرنج مانند جلو می‌رود که خانه‌های آن رنگارنگ هستند. این رنگ‌ها بر اساس گروه‌بندی کاراکترها انتخاب شده‌اند و هر کاراکتری می‌تواند در خانه‌هایی بجنگد که مربوط به نژاد خودش باشد. خانه‌های با رنگ آبی متعلق به کاراکترهایی هستند که از نژاد آب هستند و به همین ترتیب قرمز برای آتش، زرد برای صاعقه و سبز برای چوب است.  البته کاراکتری که به عنوان سرگروه انتخاب می‌کنید محدود به یک رنگ نیست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های آرکید برای موبایل

دشمنان در سراسر صفحه‌ی بازی حضور دارند و شما باید برای هر کاراکتر با توجه به ویژگی‌های خودش بهترین مسیر را انتخاب کنید. تعداد خانه‌های لازم برای چندبرابر شدن امتیاز یا اصطلاحا Combo زدن برای هر کاراکتر متفاوت است و اگر بتوانید مسیری را پیدا کنید که تعداد خانه‌های بسیار زیادی را طی می‌کند، شانس برنده شدن یک دست اضافی را دارید.

حالا برویم سراغ این سوال که آیا بازی Alchemy Stars ارزش افزوده‌ای برای ژانر استراتژی نقش آفرینی داشته یا نه؟‌ نمی‌توان گفت که بازی در طراحی بصری یا کیفیت ساخت چیزی ارائه داده که تا به حال ندیده‌ایم اما با توجه به مکانیک‌های جدید و منحصر به فردی که در گیم‌پلی به چشم می‌خورد می‌توان گفت که سازندگان این بازی تا حد خوبی به ادعای خود عمل کرده‌اند.

فعلا فقط دو روز از انتشار بازی گذشته اما با همین نگاه اولیه، می‌توان گفت که بازی هم در بخش طراحی و هم اجرا بسیار رضایت‌بخش عمل کرده و ارزش تجربه کردن را دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک بازی استراتژی جدید را به لیستتان اضافه کنید وقت خوبی است که بازی Alchemy Stars را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *