عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

معرفی کاربردهای فناوری در عکاسی تلفن همراه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، ظهور سبک های جدید امریست اجتناب ناپذیر که عکاسی نیز از این قاعده مستثی نمی باشد . که در طی گذر زمان رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است . از یک قرن پیش تا به امروز عکاسی رواج بسیاری گرفته است . دوربین های قدرتمند با لنزهای فوق العاده تحولی نوین در صنعت عکاسی به وجود آورده است و به لطف فرا گیر شدن دوربین های گوشی های همراه در سال های اخیر تقریبا بسیاری از افراد به صورت حرفه ای و غیر حرفه ای از این امکان بهره می برند.

تلفن همراه  (mobile)

در عصر حاضر دوربین تبلت ها و گوشی های هوشمند از لحاظ نرم افزار و کیفیت با دوربین های حرفه ای در حال رقابت هستند . به طوریکه هر شخص با موبایل و تبلت خود می تواند یک اثر هنری خلق کند و با ویرایش های ساده آن را به صورت آنلاین در سایت های مختلف رسانه ای به اشتراک بگذارد.

روش های عکاسی

عکاسی ماکرو macro photography

یکی از روش های عکاسی  ، گرفتن عکس از فاصله کم (کلوزآپ) می باشد که در این نوع عکاسی بیشتر از اشیا و اجسام کوچک با زوم بسیار بالا عکاسی می شود. عکاسی از مسافت دورتر از اجسام و اشیاء کوچک را کلوز آپ تعریف می کنیم . در این نوع از عکاسی (ماکرو) ، لنزها و تجهیزات مورد نیاز عکاسی ماکرو ، شرایط  نزدیک شدن به سوژه را تا مسافت  یک سانتیمتر را بوجود می آورند در حالیکه در عکاسی کلوز آپ این فاصله به فاصله ای مثلا 50 سانتیمتر از سوژه تبدیل می شود و تصویری بسته از سوژه را  به ثبت خواهد شد. برای انتخاب این دو ابزار باید سوژه را درنظر بگیریم  ، به عنوان مثال نمی توانیم از فاصله یک سانتیمتری سنجاقک که روی شاخه ای  نشسته ، عکاسی کنیم.

عکاسی  HDR(High Dynamic Range)

HDR  به معنی محدوده‌ی دینامیکی گسترده است . در این نوع عکاسی شما به جای یک تصویر به 3 تصویر نیاز داریم، هر تصویر با میزان جذب نور (یا اسکپوژر) متفاوتی گرفته شده و لذا جزئیات بخش‌های تاریک و روشن در این 3 تصویر، متفاوت هستند . همچنین شما با استفاده از یک نرم افزار ویرایشگر تصویر به راحتی می توانید بهترین بخش‌های هر یک را مشخص کرد و 3 عکس گرفته شده را با هم ترکیب کرد. البته در گوشی‌هایی که دارای قابلیت HDR می باشند، انتخاب نواحی مناسب هر عکس و ترکیب آنها، توسط گوشی صورت می‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای انتخاب سوژه در عکاسی

 

عکاسی Retro Style   

شفافیت عکاسی مدرن از سیاه و سفید برای عمق به تصاویر.

عکاسی  360 پانوراما

همانطور که میدانید پانوراما ایجاد یک نمای ۳۶۰ درجه را از تصویر امکانپذیر می سازد. این نوع عکاسی به دو روش معمول عکاسی 360 درجه از محیط یا همان عکاسی پانوراما و عکاسی 360 درجه از اشیا یا محصول گفته می شود. امروزه عکاسی پانوراما به عنوان یکی از تکنیکهای عکاسی شناخته می شود. که با آن شما می توانید عکس یک محیط یا منظره وسیع را ثبت نمایید و مخاطب بدون حضور فیزیکی  در محیط می تواند تمام زوایای مورد نظر را ببیند .

عکاسی به روش هواپیماهای بدون سرنشین

این نوع از عکاسی که یک سبک عکاسی جدید محسوب میشود ، نه تنها برای عکس های گاه به گاه ، بلکه برای عکس برداری از جشنهای عروسی و به خصوص در صنعت املاک و مستغلات و گردشگری بسیار پر کاربرد است . معمولا این نوع عکاسی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ( شامل هلی شات ؛ پهباد تصویر برداری ؛ فانتوم و ماویک …. ) انجام می پذیرد.

عکاسی به روش سلفی

روش سلفی یکی از مشهورترین روندها در عکاسی به شمار میرود که برای داشتن یک سلفی خوب باید به نکاتی چون نور مناسب، فضای پشت عکس ، روز و شب ، ژست مناسب ، زاویه ، نگهدارنده و … توجه نمود.

تا اینجا به معرفی و کاربرد دوربین گوشی همراه پرداختیم در ادامه به برخی از برنامه های کاربرد و قابل نصب بر روی گوشی های موبایل می پردازیم :

برنامه های کاربردی ادیت عکس در تلفن همراه 

Image blender

یک برنامه بسیار ساده و خلاق برای ترکیب تصاویر با حالت های مختلف در سیستم عاملهای ios  که با استفاده از آن گزینه های چندگانه، اضافه یا جایگزینی عناصر در یک عکس و یا حتی با استفاده از پوشش (ماسک) در تصویر امکان پذیر می‌باشد. قابلیت‌های این اپلیکیشن شامل ویرایش عکس پایه و ایجاد تصاویر دو بعدی با رزولوشن بالا بدون محدودیت مربوط به سایز تصویر، اعمال فیلترهای شخصی در عکس از برنامه‌های دیگر ، اضافه کردن یا جایگزینی اشیاء، اضافه کردن بافت می باشد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ معرفی شد

Enlight

اپلیکیشن محبوب و قدرتمند این لایت قابل نصب در سیستم عامل‌های ios

این اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن سال در کشورهای انگلیس، استرالیا، آلمان، کانادا، فرانسه، روسیه، چین و هند انتخاب شده است و همچنین جایزه طراحی اپل در سال ۲۰۱۷ را نیز به خود اختصاص داده است . بهترین ویرایش توسط یک ابزار بسیار ساده و قدرتمند این اپلیکیشن موجب ایجاد تعادل مناسب بین کنترل‌های سنتی فتوشاپ و فیلترهای هنری و جلوه های ویژه شده است.

قابلیت‌ها این اپلیکیشن شامل  یکپارچه سازی چندین برنامه برای ویرایش عکس ، ویژگی های پیشرفته مانند منحنی تن، استفاده از گزینه های سفارشی سازی و فیلترینگ زیبا و قابل تنظیم برای ویرایش تصویر ، کامپایل تصویر ، تنظیم میزان نور و تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید ، تبدیل هر تصویر به هنر خیابانی منحصر به فرد و واقع گرایانه ، شخصی سازی دکمه ها و افزودنی های جلوه های ویژه عکس از جمله متن و فریم ها ، یکپارچگی عکس ها را با حالت ها و زوایای مختلف ترکیب ادغام کنید ، طراحی کلاژ عکس های منحصر به فرد با انواع قالب ها و اشتراک عکس در صفحات اجتماعی    می شود.

BlendMe

از جمله ساده ترین و آسان ترین اپلیکیشن قابل نصب در سیستم های عامل اندروید اپلیکیشن بلندمی می باشد. شما می توانید از این اپلیکیشن برای ویرایش و ترکیب دو یا چند عکس استفاده نمایید . در ضمن با این اپلیکیشن می توانید عکس ها را به تصاویر پس زمینه تبدیل نمایید.

از جمله قابلیت های  این  اپلیکیشن  بکارگری تقویت کننده HD برای جلوه های بصری بیشتر و  ذخیره بر روی کارت SD و به امکان به اشتراک گذاشتن در هر برنامه های اجتماعی دیگر می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *