ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی 5 افزونه برای افزایش سرعت فایرفاکس

افزایش سرعت فایرفاکس

فایرفاکس یک مرورگر وب کوچک، سریع و امن است. در مقایسه با اینترنت اکسپلورر می توان گفت که موزیلا فایرفاکس دارای رابط کاربری واضح و کاربرپسندتری است و سرعت دانلود سریعتری دارد. این مرورگر نیز همچون سایر مرورگرها دارای افزونه های مختلفی است که هر یک به دلایل گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مشکلاتی که همه مرورگرها با آن مواجه هستند کندی سرعت می باشد. از این رو در این بخش می خواهیم به معرفی 5 افزونه مناسب برای افزایش سرعت فایرفاکس بپردازیم.

افزایش سرعت فایرفاکس

OneTab

افزایش سرعت فایرفاکس

اگر تعداد تب های فعال در مرورگر فایرفاکس زیاد شد ، با استفاده از آیکون OneTab می‌توانید تمامی تب‌های خود را به یک فهرست تبدیل کنید. هر زمان که دوباره به این تب‌ها نیاز داشتید، هم می‌توانید آنها را به صورت تک به تک بازیابی کنید و هم به صورت کلی. وقتی که تب‌های شما در فهرست OneTab قرار دارند، شما در میزان حافظه و CPU صرفه‌جویی خواهید کرد، چرا که تعداد تب‌های باز در مرورگر را کاهش داده‌اید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین کیبوردهای مخصوص بازی که می توانید تهیه کنید

uBlock Origin

از این مسدود کننده در مموری و CPU می‌توان استفاده کرد. با استفاده از این افزونه به هزاران فیلتر مختلف و بیشتر از مسدودکننده‌های دیگر دسترسی خواهید داشت. یک افزونه انعطاف پذیر که عملکرد خوبی دارد. کاربرد این افزونه به این صورت است: دکمه بزرگ پاور در افزونه مورد نظر به صورت دائمی uBlock را برای وب‌سایت مورد نظر فعال و یا غیرفعال خواهد کرد.

Speed Tweaks

این افزونه به افزایش سرعت فایرفاکس کمک زیادی می کند. خیلی ساده می‌توان رابط کاربری نوار ابزار را باز و یکی از آیتم‌های مورد نظر را مشخص کرد (یا اینکه روی بهینه سازی مورد نظر کلیک کرد تا دکمه فعال شدن ظاهر گردد). توجه داشته باشید که هیچ یک از این بهینه‌سازی‌ها به صورت پیش‌فرض فعال نیستند. نکته مهم اینجاست که عملکرد این افزونه با توجه به نسخه مرورگر شما می تواند متفاوت باشد.

این مطلب را هم ببینید
در بروزرسانی جدید کروم سه آسیب پذیری مهم رفع شده اند

Image Block

افزایش سرعت فایرفاکس

با استفاده از این افزونه می توانید بارگذاری تصاویر به صفحات وب را مشروط کنید. مسدود کردن بارگذاری تصاویر باعث افزایش سرعت مرورگر شده و به خصوص برای دستگاه‌های همراه و یا موقعیت‌هایی که اینترنت سرعت پایینی دارد، بسیار به‌ درد بخور است. علاوه بر آن می توانید برای مسدود کردن تصاویر تبلیغاتی موجود در وب‌سایت‌ها که هیچ ارتباطی با اطلاعات آن صفحه ندارند از این افزونه استفاده کنید.

SpeedyFox

برخی نرم افزارها با گذشت زمان دچار کندی سرعت می شوند. در واقع این مسئله به خاطر تکه تکه شدن بانک‌های اطلاعاتی فایل‌های مختلف است. با استفاده از افزونه SpeedyFox می توانید مشکل مذکور را برطرف کنید. روش کاری این افزونه به صورت 100 درصد ایمن است و هیچ یک از اطلاعات شما از جمله اطلاعات پروفایل، رمزهای عبور و موارد دیگر به بیرون درز پیدا نمی‌کند و روی میلیون‌ها کامپیوتر مورد آزمایش قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *