تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسخه جدید کروم بوک 3 توسط لنوو رونمایی شد

نسخه جدید کروم بوک 3

لنوو یک شرکت تکنولوژی چند ملیتی چینی است که دفاتر اصلی آن در پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا واقع شده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، تولید و توسعه‌ی کامپیوترهای شخصی، تبلت، گوشی هوشمند، سرور و تلویزیون‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت چینی به تازگی از نسخه جدید کروم بوک 3 رونمایی کرده است.

نسخه جدید کروم بوک 3

این لپ تاپ مبتنی بر سیستم‌ عامل کروم است و از قیمت پایه ۲۲۹ دلار شروع می‌شود. مدل جدید کروم بوک ۳ گویا جایگزین مدل ۱۴ اینچی می‌شود که چندی پیش از وب‌سایت لنوو حذف شد و از قیمت پایه ۲۴۹ دلار برخوردار بود. با وجود کاهش ابعاد نمایشگر از ۱۴ به ۱۱ اینچ، کروم‌بوک جدید لنوو از مشخصات سخت‌افزاری توانمندتری برخوردار شده است. میزان روشنایی نمایشگر از ۲۲۰ نیت در مدل ۱۴ اینچی به ۲۵۰ نیت افزایش یافته است و حافظه داخلی نیز به‌جای ۳۲ گیگابایت از ۶۴ گیگابایت شروع می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
رفع راه اندازی دوباره کامپیوتر هنگام بازی

مدل ۱۴ اینچی کروم‌بوک ۳ لنوو در رنگ‌بندی خاکستری عرضه شد؛ اما مدل ۱۱ اینچی در رنگ‌بندی مشکی راهی ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد. کاهش ابعاد نمایشگر به وزن کمتر مدل ۱۱ اینچی ختم شده است که شاید برای برخی از کاربران، ویژگی ایده‌آلی باشد. اصولا حمل لپ‌تاپی با وزن بالا می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ مخصوصا اگر کاربر مجبور به‌همراه داشتن لپ‌تاپ در طول روز است.

با وجود ارتقای سخت‌افزاری می‌توان شباهت‌های بسیاری میان دو مدل ۱۴ و ۱۱ اینچی کروم‌بوک ۳ لنوو مشاهده کرد. در مدل جدید نیز دو درگاه USB-C و USB-A در نظر گرفته شده و می‌توان جایگاهی برای جک هدست و کارت‌خوان میکرو اس‌دی مشاهده کرد. در بالای نمایشگر کروم‌بوک ۳ دوربین 720p قرار گرفته تا کاربر از آن برای شرکت در چت‌های ویدیویی و ویدئو کنفرانس‌ها استفاده کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف Quick Access در ویندوز

در این لپ تاپ پردازنده اینتل سلرون N4020 جا خوش کرده است که مدلی پایین‌رده، اما کاربردی برای کروم‌بوک‌ها محسوب می‌شود. از نظر طراحی، لولاهای به‌کار رفته در کروم‌بوک ۳ لنوو اجازه می‌دهند که کاربر نمایشگر ۱۱ اینچی را به‌صورت ۱۸۰ درجه باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *