اخبار تکنولوژی

نسخه گوگل کروم ۹۱ منتشر شد

نسخه گوگل کروم ۹۱

گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرها در جهان است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. گوگل همواره در تلاش است تا در هر آپدیت این مرورگر، امکانات بیشتر به آن افزوده و مشکلاتش را برطرف کند. در همین راستا نسخه گوگل کروم ۹۱ را به تازگی با بهینه‌سازی‌های امنیتی و قابلیت کپی و پیست فایل در صفحات وب منتشر کرد.

نسخه گوگل کروم ۹۱

مرورگر کروم امروز در کانال پایدار به نسخه ۹۱، در کانال بتا به نسخه ۹۲ و در کانال قناری به نسخه ۹۳ به‌روز شد. کاربران ویندوز، مک و لینوکس می‌توانند با رفتن به مسیر Settings -> Help -> About Google Chrome نسخه جدید را دریافت و نصب کنند. کروم ۹۱ قابلیت بسیار جذابی را در اختیار طرفداران نسخه وب سرویس‌های ایمیلی قرار می‌دهد. کاربران حالا می‌توانند فایل‌های مدنظر خود را درون ایمیل‌ها کپی و پیست کنند تا فایل‌ها به‌طور خودکار پیوست شوند. گوگل می‌گوید کاربران حالا به راحتی می‌توانند با میانبرهایی مثل Ctrl + C و Ctrl + V فایل‌ها را از سیستم خود برداشته و درون ایمیل‌ها قرار دهند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گوشی تاشو W22 5G سامسونگ

قابلیت بعدی کروم ۹۱ در واقع یک بهینه‌سازی امنیتی است که مرورگر گوگل را با مسدودسازی پورت ۱۰۰۸۰ در برابر حملات NAT Slipstreaming ایمن‌تر می‌کند. مرورگر فایرفاکس در ماه نوامبر ۲۰۲۰ این پورت را مسدود کرده بود. حملات NAT Slipstreaming از قابلیت ALG روتر سوءاستفاده می‌کنند تا به پورت‌های موجود در شبکه‌های داخلی دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، مهاجمان با استفاده از این حمله می‌توانند به سرویس‌هایی دست پیدا کنند که در حالت عادی توسط روتر محافظت می‌شود.

توسعه‌دهندگان کروم در زمان تصمیم‌گیری درباره مسدودسازی این پورت متوجه شدند که نرم‌افزار پشتیبان‌گیری Amanda و VMWare vCenter از آن استفاده می‌کنند، با این حال مسدودسازی پورت ۱۰۰۸۰ تاثیری روی عملکرد این برنامه‌ها ندارد.

کروم ۹۱ همچنین شامل تغییراتی برای توسعه‌دهندگان است که فهرست آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • GravitySensor API
  • CSS custom counter styles
  • JSON Modules
  • WebOTP API
  • WebSockets over HTTP/2
  • WebTransport
این مطلب را هم ببینید
رونمایی از هدست گیمینگ ریزر کراکن آلتیمیت

کروم ۹۲ احتمالا در تاریخ ۲۹ تیر در کانال پایدار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *