اخبار تکنولوژی

نمایشگر گیمینگ ایسر Nitro XV2 ؛ اولین نمایشگر گیمینگ دنیا با رفرش ریت 390 هرتز!

نمایشگر گیمینگ ایسر Nitro XV2

ایسر یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب می‌شود و در رتبه‌ی پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی در جهان قرار دارد. نمایشگر گیمینگ ایسر Nitro XV2 یکی از بهترین محصولات این کمپانی بوده که عنوان اولین نمایشگر گیمینگ دنیا با رفرش ریت 390 هرتز را به خود اختصاص داده است.

نمایشگر گیمینگ ایسر Nitro XV2

طبق افشاگری KitGuru، ایسر نمایشگر Nitro XV242Q F را با پنل IPS همراه کرده که ممکن است صرفا به یک پنل 24.5 اینچی با رزولوشن Full HD 1080p مجهز باشد اما زمان پاسخگویی در این نمایشگر 0.5 میلی ثانیه (GTG) است که در دسته نمایشگرهای گیمینگ پرسرعت قرار می‌گیرد و از قابلیت AMD FreeSync Premium نیز به همراه رفرش ریت متغیر یا VRR پشتیبانی می‌کند. شاخص‌ترین ویژگی این نمایشگر، رفرش‌ریت یا نرخ بروزرسانی تصویر آن است.

این مطلب را هم ببینید
کیبورد Combo Touch logitech رونمایی شد

نمایشگر نیترو ایسر با رفرش‌ریت فوق العاده 360 هرتز وارد بازار خواهد شد در حالی که گزینه ای برای افزایش 30 هرتزی به این مقدار وجود دارد تا به 390 هرتز برسد. رفرش‌ریتی که برای عموم کاربران و حتی بخش عمده‌ای از گیمرها فراتر از حد مورد نیاز است اما در بازی‌های رقابتی و وابسته به FPS مانند CS:GO می‌تواند اهمیت خود را ثابت کند. البته طبیعتا برای استفاده از تمام پتانسیل چنین نمایشگری باید سیستم شما به بهترین کارت گرافیک‌های بازار مجهز باشد.

کاری که به زبان آوردن آن بسیار راحت‌تر از انجام آن در وضعیت فعلی بازار گرافیک است. علاوه بر مشخصات یاد شده، Acer Nitro XV242Q F دارای پنلی با روشنایی 400 نیت به همراه گواهی VESA DisplayHDR 400 و نسبت کنتراست استاتیک 1000:1، عمق رنگ 8 بیتی و پوشش دهی 99 درصدی استاندارد sRGB است. در بخش پورت و اتصالات این نمایشگر از 2 پورت HDMI 2.0 و یک DisplayPort 1.4 برخوردار است و به یک جفت اسپیکر 2 واتی و جک صدای 3.5 میلی‌متری مجهز می باشد. هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول اعلام نشده اما منبع خبر به قیمت 639 دلاری این نمایشگر اشاره کرده است.

این مطلب را هم ببینید
جعبه گشایی سرفیس لپ تاپ استودیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *