آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکاتی برای تمیزکردن دوربین عکاسی

تمیزکردن دوربین عکاسی

یک دوربین حرفه ای به مراقبت حرفه ای نیاز دارد. کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید برای نگهداری از دوربین در منزل خود انجام دهید تا از دوربین و سایر ادوات آن به خوبی محافظت کنید. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه تمیزکردن دوربین عکاسی را یاد بگیرید.

تمیزکردن دوربین عکاسی

بخش های مختلف دوربین خود را به صورت منظم تمیز کنید

نیازی نیست که بعد از هر عکاسی حسگر دوربین را تمیز کنید اما تمیز کردن دوره ای آن باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد. هر چه بیشتر عکاسی کنید، تمیز کردن حسگر به دفعات بیشتری لازم است. اگر واقعاً یک عکاس پُرکار هستید نیاز است که هر ماه یک بار حسگر را تمیز کنید ولی اگر کم پیش می آید که از دوربین استفاده کنید، سالی دوبار تمیز کردن حسگر کافی خواهد بود. با این حال اگر در شرایط نامناسب از دوربین استفاده کردید بهتر است که بلافاصله بعد از خروج از آن شرایط ادوات دوربین را تمیز نمایید. برای مثال، نمک و شن و ماسه بزرگترین دشمن دوربین و لنزها هستند بنابراین حتی اگر مدت زیادی نیست که ادوات دوربین را تمیز کرده اید، بهتر است بعد از عکاسی در ساحل مجدداً آنها را تمیز نمایید.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای ویرایش عکس با کمترین زمان

از ادوات دوربین به خوبی نگهداری نمایید

هنگامی که به مهمترین عواملی که باعث ایجاد اخلال در عملکرد ادوات دوربین می شوند فکر می کنید، مهم ترین مواردی که باید در ذهن داشته باشید رطوبت و گرد و غبار است. به همین دلیل لازم است که دوربین را در مکانی خشک و بدون گرد و غبار نگهداری نمایید. توجه کنید که این بدان معنی نیست که لازم است که دوربین در مکانی باشد که در آن هیچ گونه رطوبت یا گرد و غباری وجود نداشته باشد. (هر چند که این شرایط بسیار ایده آل است!) اما باید در انتخاب مکان مناسب برای نگهداری دوربین هوشمندانه عمل کنید.

ادوات دوربین را در یک کابینت درب بسته در منزل و یا دفتر کار خود نگهداری نمایید و از قرار دادن آن در اتاق شستشو که میزان رطوبت در آن زیاد است خودداری نمایید. (و یا جایی که در آن خطر سقوط وسایل زیاد است.) به جای اینکه دوربین را همیشه در کیف دوربین نگهداری نمایید، آن را در کشوی اتاق خواب خود قرار دهید. یک تصمیم گیری درست در مورد مکان نگهداری دوربین امکان کثیف یا خراب شدن دوربین را به میزان زیادی کاهش می دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *