آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکاتی برای عکاسی فاین آرت خیابانی

عکاسی فاین آرت خیابانی

عکاسی فاین آرت یکی از سبک‌های عکاسی است و روی مفاهیم خاصی تاکید دارد که معنای ویژه‌ای برای خالقش دارد. این ایده‌ها در طول زمان گسترش می‌یابند و می‌توانند از انواع سوژه‌ها استفاده کنند. عکاسی فاین آرت بیش از آن‌که تمرکز مخاطب را به سمت موضوع و عکس هدایت کند، توجه را به طرف شخص عکاس سوق می‌دهد، چرا که بیش از آنکه تلاشی برای بازنمایی حقیقت باشد تلاش برای انتقال ذهنیت عکاس و جریان یافتن فضای فکری او به وسیله عکس است. برای عکاسی فاین آرت خیابانی نیاز است تا نکاتی را که در این بخش عنوان می کنیم حتما رعایت کنید تا بتوانید نتیجه خوبی داشته باشید.

در عکاسی فاین آرت خیابانی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

صبور باشید

عکاسی خیابانی معمولا با آدرنالین ، عکاسی از لحظه‌ی قاطع و سریع حرکت کردن مرتبط است. اما زمانی که می‌خواهید خلاق باشید همه کارها را آهسته انجام خواهید داد و به دقت نقاط دید خود را برنامه‌ریزی خواهید کرد. برای یک نور مناسب صبر کنید. این موضوع معمولا بدین معنی است که اکثر عکس‌های من در طول ساعت طلائی ثبت می‌شوند. ممکن است نیاز باشد از سه پایه و ریموت تریگر کابلی استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
دردسرهای هوای سرد: محافظت از دوربین خود در سرما

مشکل پسند باشید

کمال‌گرای داخل خودتان را آزاد کنید و فقط بهترین عکس‌های خودتان را انتخاب کنید. در زمان ادیت وقتی زیادی برای درست کردن یک عکس متوسط صرف نکنید. زمانی که کلید شاتر دوربین را فشار می‌دهید نور و وضوح تصویر باید کاملا مناسب باشد. در صورتی که این موارد مناسب نیستند، صحنه را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید.

فراتر رفتن از عکاسی خیابانی شهری

خیابانی که شما انتخاب می‌کنید ممکن است یک اقامت‌گاه کنار دریا با یک جاده و یک اسکله باشد و یا یک محله‌ی کوچک با خانه‌های جدید. متخصص شدن در بخشی از عکاسی خیابانی که بیشترین علاقه را به آن دارید را یاد بگیرید. موضوع مورد علاقه‌ی مارتا کوپر در نیویورک دهه‌ی 80 همان فضای شهری بود و او روی گرافیتی‌های این شهر تمرکز داشت. مارتی فردلندر نیوزلندی روش عکاسی مستند و خیابانی را در پیش گرفت. او مشکلات مورد بحث در فضاهای روستایی، شهری و حومه‌‎ی شهر را با دوربین خودش به تصویر می‌کشید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از مکان های معروف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *