آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات ضروری برای خلق ژست عکاسی عروسی

ژست عکاسی عروسی

عکس های عروسی جزو خاطره انگیز ترین و ماندگارترین عکس های زندگی هر فردی هستند که دوست دارند بهترین عکس ها را با ژست های جدید در آتلیه و باغ بیندازند. اگر به دنبال این هستید که تصاویر عروس و داماد را با ژست های جدید بگیرید با ما همراه باشید تا نکات ضروری برای خلق ژست عکاسی عروسی را یاد بگیرید.

آموزش نکات ضروری برای خلق ژست عکاسی عروسی

ایستادن شانه به شانه

خیلی از زوج‌ها با ایستادن کنار هم جلسه عکاسی را شروع می‌کنند. با اتصال فیزیکی یک ارتباط ایجاد کنید. از عروس و داماد بخواهید دست یکدیگر را بگیرند، دست خودشان را دور کمر یکدیگر قرار دهند و یا گونه‌ی همدیگر را لمس کنند.

ایستادن شانه به شانه، رو به روی هم

این ژست همان ژست سنتی قبلی با کمی تغییر است. کافیست از یکی از آن‌‎ها بخواهید که پشت به دوربین بایستد. در این ژست بهتر است هر دو نفر دست‌های خودشان را به صورت حلقه به یکدیگر وصل کرده باشند. از فردی که پشت دوربین ایستاده است بخواهید صورت خودش را بچرخاند و به همسر جدید خودش نگاه کند. این ژست برای افزودن تنوع به تصاویر خودتان و یا نشان دادن جزئیات پشت لباس عروس خیلی کاربرد دارد.

رو به هم

این ژست هم یکی دیگر از ژست‌های کلاسیک عکاسی است که پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد تنوع دارد. در این نوع ژست باید هر دو نفر رو به هم بایستند. برخی اوقات این ژست عملکرد خیلی خوبی دارد و می‎‌تواند ارتباط خیلی زیادی را بین دو نفر نشان دهد. از عروس و داماد بخواهید که نزدیک یکدیگر بایستند و یا به سمت یکدیگر خم شوند. در صورتی که دور از هم ایستاده باشند، شاهد احساس نزدیکی در عکس نهایی نخواهیم بود.

این مطلب را هم ببینید
لنز های فیش آی و دلایل استفاده از آن

عروس و داماد می‌توانند رو به دوربین نگاه کنند. به یاد داشته باشید که باید چندین نقطه اتصال ایجاد کنید. می‌توانید از ژست‌هایی که دست‌های هم را گرفته‌اند استفاده کنید و یا یک دست را روی گونه‌ی یکدیگر قرار دهند، یا یک دست را روی کمر هم قرار دهند.

ایستادن عروس پشت داماد

حتی وقتی که قد داماد هم بلندتر است، قرار دادن عروس در پشت سر داماد می‌تواند به ایجاد یک ژست قوی منجر شود. در این ژست عروس باید با فاصله خیلی کمی در پشت سر داماد قرار بگیرد و تقریبا شانه به شانه باشند ولی یکی از شانه‌های او پشت سر داماد قرار گرفته باشد. این ژست زمانی که بازوها داخل هم حلقه شده باشند عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

ایستادن داماد پشت عروس

هیچ دلیلی برای اینکه عروس پشت سر داماد بایستد وجود ندارد و عکس این ژست هم قابل اجرا است. شما می‌توانید داماد را هم پشت سر عروس قرار دهید. در این ژست بهتر است داماد کمی پشت سر عروس قرار گرفته باشد و بازوهای خودش را دور کمر عروس حلقه کرده باشد. در صورتی که قد داماد به اندازه کافی بلند است، می‌تواند دقیقا پشت سر عروس هم قرار بگیرد و گونه‌ی او را ببوسد یا چیزی داخل گوش عروس زمزمه کند.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم که برای عکاسی انتزاعی از منظره باید بلد باشید

نگه داشتن دست‌ها و دور شدن

پس از اینکه از یک زوج در حالی که به سمت شما حرکت می‌کنند عکاسی کردید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که از دوربین هم دور شوند و پشت به دوربین هم از آن‌ها عکاسی کنید. اغلب اوقات پشت لباس عروس جزئیات بسیار زیادی دارد و قدم زدن پشت به دوربین روش خیلی خوبی برای نشان دادن این جزئیات است.

فوکوس روی حلقه

این ژست محبوب‌ترین ژست عکاسی عروسی است که هم در زمان نامزدی و هم زمان مراسم عروسی کاربرد دارد. در این ژست تمام توجه روی حلقه نامزدی است و شما می‌توانید حتی صورت عروس و داماد را هم به صورت تار در پشت صحنه نگه دارید. برای این نوع ژست می‌توانید از عروس و داماد بخواهید که شانه به شانه بایستند و با دستی که حلقه داخل آن قرار دارد دست هم را بگیرند. سپس از آن‌ها بخواهید دست عروس را که حلقه‌ی عروسی داخل آن قرار دارد را به سمت دوربین نگه دارند.

ژست گرفتن با تور عروس

این ژست یکی از ژست‌های کلاسیک عکاسی عروسی است و از گذشته تا به امروز افراد زیادی از آن استفاده کرده‌اند. تور عروس یک وسیله جذاب برای افزودن تنوع و جذابیت به ژست‌های عکاسی است. برای مثال می‌توانید تور را به سمت لنز دوربین بکشید تا یک تاری عمدی و منحصر به فرد در عکس‌های خودتان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *