آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای فوکوس در عکاسی از شب

فوکوس در عکاسی از شب

یکی از اصول اولیه در یادگیری عکاسی چگونگی فوکوس کردن است. دوربین های دیجیتال مدرن با تشخیص فاز سریع نورپردازی و مکانیزم تشخیص کنتراست فوکوس خودکار هنگام عکاسی در طول روز واقعا کارآمد هستند. اما برای عکاسی در شب ماجرا کاملا متفاوت است. در این بخش می خواهیم چند ترفند و نکته مهم برای فوکوس در عکاسی از شب را به شما آموزش دهیم.

فوکوس در عکاسی از شب

فوکوس روی ماه

در یک طرف، اگر ماه بیرون باشد، ممکن است شما نور کافی برای عکاسی از منظره به صورت واضح را در اختیار داشته باشید. به علاوه، ماه به اندازه کافی روشن هست که به سیستم فوکوس شما کمک کند روی سوژه قفل شود. با‌این حال، اگر ماه خیلی روشن باشد(مخصوصا اگر ماه کامل باشد)، عکاسی از راه شیری بسیار سخت تر می‌شود، از آنجا که اغلب کنتراست کلی آسمان را پایین می‌آورد.

شما همیشه قادر به برنامه ریزی یک تصویر در اطراف ماه نخواهید بود، با‌این حال به نظر می‌رسد در حالی که ماه روشن است، عکاسی کنید یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن فوکوس مناسب روی ستارگان است. به سادگی دوربین خود را بر روی سه پایه قرار دهید، وارد نمای زنده شوید، تصویر را تا حد ممکن بزرگنمایی کنید و به صورت دستی فوکوس کنید تا همه چیز به نظر واضح برسد.

این مطلب را هم ببینید
عکس برداری در شب

چراغ‌ها از فاصله دور

این مسئله در همه مواقع کارساز نخواهد بود. در حقیقت، در مکان‌هایی با تاریک ترین آسمان(و به طور مقایسه‌ای روشن ترین ستاره‌ها)، کم پیش می‌آید که در آن اطراف ساختمانی وجود داشته باشد، اگرچه اگر وجود داشت باید از آن‌ها استفاده کنید.

تنها نور ساختمان‌ها حساب نمی‌شود، اگر در دوردست یک جاده وجود داشت که نور اتوموبیل‌هایش معلوم بود نیز می‌توانید از آن برای فوکوس استفاده کنید. اغلب، اگر ماهی در آسمان نباشد، من یک منبع نور در دور دست پیدا می‌کنم تا همان اثر را روی فوکوسم داشته باشد.

یافتن ستارگان روشن

اگر شرایط خوب پیش نرفت، شما همیشه می‌توانید از ستاره‌ها به عنوان یک کمک فوکوس استفاده کنید. ستارگان روشن(یا سیارات مانند زهره) می‌تواند به اندازه کافی روشن باشند که روی آن‌ها با موفقیت فوکوس کرد و نتایج واضحی بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
عرضه‌ی دوربین جانشین a7S II توسط سونی در تابستان امسال تایید شد

بخشی از ‌این بستگی به لنز شما دارد. لنزهایی با دیافراگم باز همه چیز را روشن‌تر می‌کنند، و لنزهای معمولی و تله فوتو اندازه همه ستاره‌ها را در تصویر شما افزایش می‌دهند. با لنزهایی مانند ‌این‌ها، فوکوس روی ستاره‌ها آسان ترین کار است. اگرچه،‌این کار می‌تواند با اکثر تجهیزات انجام شود، فقط کمی‌باید کمی‌بیشتر کار کنید.

اگر می‌خواهید از‌این تکنیک فوکوس در عکاسی از شب استفاده کنید، باید چند کار را انجام دهید. اول، کمی‌وقت بگذارید تا روشن ترین ستاره یا سیاره را در آسمان پیدا کنید. زمانی که آن را پیدا کردید، آن را در وسط تصویر قرار دهید و تا حد ممکن روی آن در حالت Live View زوم کنید، سپس از فوکوس خودکار برای قرار دادن ستاره در فوکوس استفاده کنید، به اندازه آن توجه کنید – وقتی ستاره به اندازه ممکن کوچک باشد، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *