آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای گرفتن عکس های خانوادگی

گرفتن عکس های خانوادگی

پرتره خانوادگی از آن دست عکس‌هایی است که تا سالیان سال به نمایش گذاشته می‌شود و در خاطره‌ها می‌ماند. این سبک عکاسی موقعیت خیلی خوبی برای گرفتن عکس‌هایی است که عشق و علاقه‌ی زیادی را به مخاطب منتقل می‌کند. برای گرفتن عکس های خانوادگی نیاز است که نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید تصاویر زیبایی خلق کنید.

در گرفتن عکس های خانوادگی نکات زیر را رعایت کنید

محیط را فراموش نکنید

برای مثال در صورتی که در ساحل هستید مطمئنا دوست ندارید که کفش‌های سوژه به خاطر یک موج ناگهانی خیس شوند. همچنین بدون بررسی اینکه پشت سر سوژه چیزی هست یا نه نمی‌توانید از آن‌ها بخواهید که رو به عقب حرکت کنند.

به خانواده بگویید که چطور ژست بگیرند

ژست عکس خانوادگی یکی از تاثیرگذارترین عوامل در زیبایی عکس های خانوادگی است بنابراین بهتر است شما در هنگام گرفتن عکس های یادگاری از ژست های باکلاس و جالب استفاده کنید. شما می‌توانید از بدن خودتان برای نشان دادن اینکه سوژه چگونه ژست بگیرد، کجا بایستد و… استفاده کنید. حتی می‌توانید خودتان ژست مورد نظر را اجرا کنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم

در ادیت زیاده‌روی نکنید

عکس‌های پرتره خانوادگی برای مدت زمان خیلی زیادی باقی خواهند ماند. این تصاویر معمولا عکس‌هایی هستند که ما دوست داریم چندین سال آن‌ها را نگه داریم تا بتوانیم سال‌ها بعد با نوه‌های خودمان به آن‌ها نگاه کنیم. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از اعمال افکت‌ها و سبک‌های ادیت مد روز جلوگیری کنید. این کار باعث خواهد شد که تصاویر شما ۲۰ سال بعد عجیب و ناخوشایند به نظر برسند. اینجا هدف شما این است که عکس‌هایی بدون زمان خلق کنید به همین خاطر از سبک‌های ادیت کلاسیک استفاده کنید و سعی کنید تا جای ممکن ادیت شما ساده باشد.

از محیط اطراف استفاده کنید

اینکه ژست گرفتن جلوی دوربین در وسط یک پارک یا خیابان کمی سخت باشد اصلا غیرطبیعی نیست. در مورد عکس‌های خانوادگی در محیط‌های باز شما می‌توانید در زمان عکاسی در فضای باز از هرچیزی که اطرافتان قرار دارد برای اینکه خانواده احساس راحتی کند استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لنزهای عکاسی از حیات وحش

برای مثال می‌توانید از سوژه بخواهید که به یک درخت یا دیوار تکیه دهد، روی یک نیمکت یا حتی روی زمین بنشیند. به دنبال کادرهای طبیعی بگردید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و باعث ترکیب‌بندی بهتر تصویر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *