عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

نکات مهم خرید هلی شات که باید مدنظر قرار دهید

نکات مهم خرید هلی شات

برای انتخاب بهترین هلی‌شات، صرف اینکه یک برند باکیفیت آن را تولید کرده باشد کافی نیست. در این بخش می خواهیم به بررسی نکات مهم خرید هلی شات بپردازیم که هنگام خرید با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

نکات مهم خرید هلی شات

قابلیت پرهیز از موانع و تشخیص قطع ارتباط

اینکه در حین کار، ارتباط هلی‌شات با فرستنده آن قطع شود، کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب است. خصوصا در پهپاد‌هایی که دارای برد زیادی هستند، این امکان وجود دارد که با خارج شدن از دید مستقیم هلی‌شات، به ناگهان کنترل آن را از دست بدهید. به همین دلیل داشتن قابلیت پرهیز از موانع و تشخیص قطع ارتباط برای آنها الزامی است.

به دنبال هلی‌شات‌هایی بگردید که این دو قابلیت را داشته باشند. اولا بتوانند در تمامی جهات (نه فقط روبرو و پشت، بلکه بالا و پایین و به طور کلی در تمامی 360 درجه اطراف خود) رادار مخصوص موانع و تغییر جهت پرواز داشته باشند و هم اینکه بتوانند در صورت قطع ارتباط با فرستنده، به سرعت مکان اولیه پرواز را به یاد آورده و به موقعیت اولیه باز گردند.

سادگی استفاده و راهبری پرواز

این موضوع را به شدت جدی بگیرید. به پرواز درآوردن یک هلی‌شات، اصلا به سادگی کار کردن با یک دوربین نیست. فکرش را بکنید که بعد از خرید هلی شات نتوانید از آن استفاده کنید چون به پرواز درآوردن آن و کنترلش سخت است!

این مطلب را هم ببینید
عکاسی دیجیتال و نکاتی در ارتباط با آن

به همین دلیل تجهیزاتی که قابلیت‌های خودکار بیشتر و استفاده و راهبری پرواز ساده‌تر داشته باشند، برای کسانی که تازه وارد این حوزه شده‌اند اهمیت بیشتری دارد. اگر تابحال از هلی‌شات‌ها استفاده نکرده‌اید، به این موضوعات توجه کنید:

کالیبراسیون GPS: هلی‌شات‌هایی که دارای سیستم‌های ناوبری و جهت‌یابی از راه دور هستند، حتما باید GPS آنها قبل از پرواز کالیبره شود. به دنبال هلی‌شات‌هایی باشید که روش کالیبراسیون آنها بسیار ساده و قابل فهم باشد. فراموش نکنید شما باید قبل از هر بار پرواز این کار را تکرار کنید و بنابراین باید روش ساده‌ای برای آن داشته باشید.

ضمنا مدهای پروازی مختلف، مانند پرواز خودکار، پرهیز از موانع و حالت معلق و ثابت در فضا، همگی مواردی هستند که باید در نرم‌افزار هلی‌شات شما با یک دکمه یا لمس یک بخش از صفحه کنترل به راحتی در دسترس باشند. سعی کنید از خرید پهپاد‌ هایی که تنظیمات پیچیده‌ای برای این مد‌ها دارند پرهیز کنید. یادتان باشد خیلی اوقات تنها یکی دو ثانیه وقت دارید تا تصمیم بگیرید کدام مد پروازی را نیاز دارید و تعلل در این مواقع می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مقاومت و پایداری در آسمان

دلیل اینکه پایداری در آسمان برای ما اهمیت دارد این است که زمان استفاده از پهپاد‌ها اغلب بسیار محدود است. جدای از زمان محدود شارژ باطری‌ها، اصولا نمی‌توانید ساعت‌ها به پرواز با هلی‌شات بپردازید. حتی در کشور‌هایی که مجوز خاصی برای کارهای تجاری مانند فیلمبرداری و عکاسی از عروسی ها وجود ندارد، باز هم زمان زیاد به پرواز درآوردن هلی‌شات‌ها می‌تواند منجر به محدودیت‌های قانونی شود. برای همین هم بهتر است خیلی سریع کار را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین دوربین ها برای عکاسی منظره در سال 2019

علاوه بر این، آب و هوای منطقه برای کار با هلی‌شات‌ها بسیار تاثیرگذار است و اصلا نباید کار با آنها را با عکاسی و فیلمبرداری با دوربین‌های عکاسی مقایسه کنید. وقتی دوربین شما روی زمین و در دستتان قرار دارد، نهایتا عایق‌بندی خوب دوربین‌ها می‌تواند در برابر هر نوع آب و هوایی مقاوم باشد. اما هلی‌شات‌ها نمی‌توانند در هنگام باران و رعد و برق، یا در برابر باد‌های شدید مقاومت کنند و ممکن است به شدت آسیب ببینند.

بنابراین اگر در شهر های شمالی ایران کار می‌کنید، به دنبال هلی‌شاتی باشید که بتواند حداقل در برابر باد‌هایی با شدت 20 تا 30 کیلومتر بر ساعت مقاوم باشد. (اغلب هلی‌شات‌های کوچک این توان را ندارند) فراموش نکنید مقاومت در برابر باد، به شدت بر روی توان باطری تاثیرگذار است و می‌تواند تا 30 درصد از توان باتری را کاهش دهد. آب و هوای سرد و کوهستانی هم می‌تواند همین قدر روی زمان شارژ باتری تاثیرگذار باشد.

حتی اگر باطری یدکی همراه داشته باشید، باز هم نشاندن و تعویض باطری و کالیبراسیون و پرواز مجدد هلی‌شات می‌تواند روی زمان کاری شما تاثیرگذار باشد. هلی‌شات‌هایی با زمان شارژ بیشتر از 25 دقیقه برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی بسیار مناسب‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *