آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی از تئاتر

عکاسی از تئاتر

تئاتر یکی از هنرهای بسیار پرطرفدار است که امروزه به‌طور گسترده در کشورهای مختلف اجرا می‌شود. عکاسی از تئاتر شامل عکس هایی است که مختصر و مفید هستند و ترکیب نور و نمای کارگردان را حفظ می کنند. برای اینکه بتوانید تصاویر حرفه ای داشته باشید نیاز است تا نکاتی را که در این بخش می گوییم حتما رعایت کنید.

عکاسی از تئاتر

از بقیه سوال کنید

از بازیگرها، عوامل اجرا و کارکنان بپرسید که به نظر آن‌ها لحظه‌‌های کلیدی اجرا چه زمانی رخ می‌دهند و در مورد لحظات دراماتیک و تاثیرگذار اجرا چه احساسی دارند. از ایده‌های آن‌‎ها در لیست تصاویر خودتان استفاده کنید و با کمک آن‌ها تصمیم بگیرید که در طول اجرا دقیقا باید چه زمانی در چه مکانی باشید. از هنرمندان، کارگردان‌ها و همچنین متخصصان این امر بپرسید که دقیقا در چه مکان‌هایی می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی اسپرت عروس و داماد

مطالعه‌ی نور

افرادی که نورپردازی اجراهای تئاتر را انجام می‌دهند، تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا یک نمایش به بهترین شکل ممکن به نظر برسد و به همین خاطر شما هم باید نهایت استفاده را از دانش آن‌ها ببرید. این موضوع در صورتی که قرار است از نمایشی که قبلا آن را ندیده‌اید عکاسی کنید خیلی مهم است. وسایلی مثل مه پاش و دود تاثیر خیلی زیادی روی نورپردازی صحنه و همچنین تصاویر شما دارند و از تنها کسی که می‌توانید در این مورد کمک بگیرید، عوامل نورپردازی صحنه هستند.

محل قرارگیری خودتان را تغییر دهید

در صورتی که یک مجموعه عکس کامل را از یک نقطه‌ی ثابت بگیرید، عکس‌های شما خیلی کسل‌کننده و خسته کننده خواهند بود. در طول اجرا جای خودتان را تغییر دهید و سعی کنید از زوایا و مکان‌های مختلفی عکاسی کنید. در صورتی که به بالکن محل اجرا دسترسی داشته باشید خیلی بهتر خواهد بود زیرا می‌توانید از پرسپکتیوهای کاملا متفاوتی عکاسی کنید. همچنین گرفتن چند عکس از میان جمعیت نیز کمک زیادی به شما می‌کند و می‌توانید ابعاد محل اجرا را نشان دهید. البته مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم ترکیب بندی در عکاسی

احساسات خیلی مهم هستند

یکی از بزرگترین مزایای شات‌های بسته، امکان ثبت احساسات کاربران روی صحنه است. ممکن است شما هم عکس‌هایی را دیده باشید که بازیگرها مثل چوب خشک به نظر می‌رسند. هدف اصلی تئاتر انتقال احساسات است و به عنوان عکاس، این بر عهده‌ی شماست که این احساسات را به تصویر بکشید. در صورتی که لیست تصاویری که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد را آماده کرده باشید، از قبل می‌دانید که تمامی لحظات کلیدی صحنه دقیقا چه زمانی اتفاق می‌افتند و آماده خواهید بود که این لحظات را به تصویر بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *