عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی زیر آب با موبایل را بدانید

عکاسی زیر آب با موبایل

عکسبرداری در زیر آب به واقع می‌تواند تجربه بسیار جالب و منحصر به فردی را برای شما به همراه داشته باشد. شاید تصور کنید برای عکاسی در زیرآب نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی می باشد اما ما در این بخش به شما نحوه عکاسی زیر آب با موبایل را آموزش می دهیم.

برای عکاسی زیر آب با موبایل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آماده سازی موبایل

مطمئنا برای عکاسی زیر آب به یک قاب یا بدنه‌ی محافظ برای مراقبت از گوشی خودتان نیاز دارید. در صورتی که قاب مناسب را برای گوشی خودتان پیدا کنید، می‌توانید با آرامش کامل عکاسی کنید و اصلا نگران آسیب رسیدن به گوشی خودتان از طریق آب نباشید. قاب‌های خیلی خوب زیادی در سطح اینترنت موجود هستند اما قبل از هر چیز شما باید با تفاوت قاب‌های مقاوم در برابر آب و ضد آب آشنا شوید زیرا انتخاب قاب اشتباه ممکن است نتایج فاجعه‌باری را برای شما در پی داشته باشد.

قاب‌های ضد آب کاملا ضد نفوذ هستند و برای غرق شدن زیر آب ساخته شده‌اند. این قاب‌ها معمولا تا عمق مشخصی از دستگاه شما محاظفت می‌کنند ولی پس از این عمق فشار آب برای واشرهای ضدآب خیلی زیاد خواهد بود و امکان آسیب دیدن دستگاه شما وجود دارد. بنابراین آشنایی با محدودیت‌های قاب مورد نظر و رعایت آن‌ها خیلی ضروری است.

این مطلب را هم ببینید
چند تکنیک ساده برای ادیت عکس که باید یاد بگیرید

تست کردن قاب ضدآب

حتی در صورتی که گفته شود یک قاب موبایل کاملا ضد آب است، بهتر است این ادعا را به صورت کامل قبول نکنید و کمی به آن مشکوک باشید. شما قصد دارید یک وسیله‌ی نسبتا گران قیمت را داخل این قاب قرار دهید و نباید به چیزی که تولیدکننده ذکر کرده است اعتماد کنید.

در صورتی که آماده نیستید که با گوشی موبایل خودتان داخل قاب جدید زیر آب بروید، می‌توانید آن را در منزل امتحان کنید. برای تست کردن میزان ضدآب بودن قاب تهیه شده، یک تکه کاغذ، دستمال کاغذی یا دستمال حوله‌ای داخل آن قرار دهید و قاب را به صورت کامل ببندید. سپس قاب را داخل یک وان یا سینک پر آب غوطه‌ور کنید و آن را حداقل برای یک دقیقه زیر آب نگه دارید تا کیس را به صورت کامل تست کنید. پس از اینکه آن را به اندازه‌ی کافی زیر آب نگه داشتید، کاغذ داخل قاب را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نشانه‌ای از خیس بودن روی آن وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن

عکاسی از فواصل مختلف

سعی کنید از فواصل مختلفی از سوژه‌ی زیرآب خودتان عکاسی کنید. بسته به نوع موبایلی که در اختیار دارید، ممکن است ثبت عکس‌های واضح از برخی فواصل زیر آب سخت باشد. هر چقدر که بیشتر با گوشی خودتان تمرین کنید، به درک بهتری از توانایی‌های آن در زیر آب می‌رسید. مهم‌تر از هر چیز این است که عکس‌های زیادی بگیرید. در مورد عکاسی زیر آب، برخی اوقات رسیدن به یک عکس کامل ممکن است خیلی سخت باشد. اما بهتر است زمانی که برای انجام تنظیمات و رسیدن به عکس مناسب صرف می‌کنید را صرف عکاسی کنید. مطمئنا تعداد زیادی عکس بی کیفیت خواهید داشت اما در بین آن‌ها عکس‌های خیلی خوبی هم وجود خواهد داشت.

عکاسی زیر آب با موبایل

ادیت خلاقانه

پس از اینکه کار شما با عکاسی زیر آب تمام شد، اعمال تغییرات نهایی در نرم‌افزار ادیت مورد علاقه‌ی خودتان را فراموش نکنید. گزینه‌های خیلی زیادی برای ادیت عکس داخل گوشی وجود دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان هر کدام از آن‌ها را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *