آموزش و تکنیک های عکاسی, اصطلاحات عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات ورود به مسابقه عکاسی

نکات ورود به مسابقه عکاسی

برنده شدن اولین مسابقه یک مراسم و یک چالش سخت برای عکاسان جدید است. اما با وجود تعداد زیادی عکس ارسالی ، اغلب دشوار است که یک تصویر حتی بتواند برش نهایی را بخورد ، چه رسد به افتخارات برتر. بنابراین چگونه می توانید تصویری بگیرید که از بقیه متمایز است؟ البته ، یک عکاس برنده درک درستی از جنبه های فنی و همچنین جنبه خلاقانه خواهد داشت ، اما چیزی بیشتر از این ها وجود دارد. ما در این مقاله نکات ورود به مسابقه عکاسی را برای شما بیان می کنیم. پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

با قوانین آشنا شوید.

هر رقابت عکاسی یک سری قوانین متفاوت خواهد داشت. با ورود به یک مسابقه عکاسی ، وقت خود را تلف نکنید و فقط به طور خلاصه به قوانین نگاه کنید. آنها را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که تصویر شما در ژانر صحیح است. اطمینان حاصل کنید که تصویر شما از قوانین مسابقه پیروی می کند. بیشتر عکس های انتخاب شده از دستورالعمل های T پیروی می کنند. این یکی از نکات ورود به مسابقه عکاسی است که بسیار مهم می باشد.

مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستند.

با این حال، غیر از قوانین، قاضی به چه چیزی نگاه می‌ کند؟ کمی بیشتر در این رقابت کاوش کنید. کدام سازمان میزبان این رقابت است؟ سازمان از چه نوع چیزی حمایت می‌ کند؟ آیا آن‌ ها به دنبال یک ژانر خاص هستند؟ آیا آن‌ ها تصاویری را ترجیح می‌ دهند که از قوانین پیروی می‌ کنند یا به طور خلاقانه دیگران را شکست می‌ دهند؟

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن مدل EOS 5D Mark IV و نقد و بررسی آن

با انجام تحقیقات کمی در مورد رقابت، و سازمان میزبانی آن، شما دانش پس‌ زمینه برای انتخاب بهترین تصویر خود دارید. این نکته از نکات ورود به مسابقه عکاسی بسیار مهم است و تاثیر مثبتی در روند شما خواهد داشت.

به برندگان دوره های گذشته نگاه کنید.

به عنوان نکته سوم از نکات ورود به ماسبقه عکاسی، بهتر است نگاهی به آثار برندگان گذشته بیندازید. در حالی که به دنبال اطلاعات مربوط به مسابقه هستید ، در صورت امکان می توانید برندگان آخرین مسابقه را بررسی کنید. آن‌ ها حتی ایده بهتری از آنچه که قضات به دنبال آن هستند را به شما خواهند داد.

نکات ورود به مسابقه عکاسی و بررسی آن

مسبقه

آیا تصاویر بیشتر سنتی هستند، یا از چیزهایی مانند قانون یک سوم پیروی می کنند؟ چه نوع سوژه هایی را انتخاب کرده اند؟ پاسخ به این نوع سوالات باعث می شود تا بتوانید به نتیجه بهتری برسید.

بیرون از دنیای معمولی باشید.

تصور کنید که در یک اتاق تنها برای تمام روز، یا حتی چند روز در یک ردیف نشسته باشید. خیلی از نوشته‌ها احتمالا فقط شروع به ترکیب کردن با هم می‌کنند، که به همین دلیل است که یک ایده خوب برای ارسال چیزی است که به راحتی قابل‌تشخیص نیست. یک تصویر را ارائه نکنید که فقط یک عکس غروب دیگر است، بلکه یک عکس بالاتر از حد متوسط عکس غروب خورشید است. این نکته از نکات ورود به مسابقه عکاسی شما را به خلاقیت وادار می کند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه یک استودیوی عکاسی خانگی راه اندازی کنیم

موضوع را متناسب در نظر بگیرید.

بیشتر مسابقات عکاسی در یک موضوع متمرکز است. برخی مبتنی بر زیر ژانرهای گسترده مانند مناظر هستند ، در حالی که برخی دیگر موضوعات خاص مانند کوه دارند.باید ببینید شرایط ماسبقه چگونه است.

عکاسان و نکات ورود به مسابقه عکاسی

پرنده

اگر یک تصویر عالی داشته باشید که متناسب با این رقابت نیست، به دنبال یک رقابت دیگر بگردید. رقابت های زیادی وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که هر عنصر از نظر فنی صحیح است.

عکس هایی که در مسابقات برنده می شوند ، نوردهی خوبی ، سوژه های مرتبط و رنگ های عالی دارند. اگر ترکیب‌ بندی عالی، سوژه جالب و نوردهی خوبی دارید، اما سوژه شما کاملا جلب توجه نمی‌ کند، آن تصویر احتمالا هیچ مسابقه ای را برنده نمی‌ شود. پس به عنوان یکی از نکات ورود به مسابقه عکاسی که اهمیت زیادی هم دارد تصاویر را از نظر فنی بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *