اخبار تکنولوژی

هدفون WH-1000XM4 سونی رونمایی شد

هدفون WH-1000XM4 سونی

سرانجام هدفون WH-1000XM4 سونی توسط این کمپانی رونمایی شد. این هدفون می‌تواند همزمان به دو دستگاه متصل شده و کیفیت میکروفون‌ها نیز در این مدل بهبود یافته است.

هدفون WH-1000XM4 سونی

به گفته سونی WH-1000XM4 به فناوری حذف صدای محیطی (Noise Cancellation) بهبود یافته ‌تر نسبت‌ به WH-1000XM3 مجهز شده و همانطور که در ابتدا گفته شد ، می‌توان از طریق بلوتوث ، آن را به ‌صورت همزمان با دو دستگاه همگام‌سازی کرد. سونی پیش‌ فروش هدفون رده‌‌بالای جدید خود را با قیمت ۳۴۹٫۹۹ دلار آغاز کرده است و قصد دارد آن را در اواسط ماه اوت ۲۰۲۰ (اواخر مرداد ۱۳۹۹) در دسترس مخاطبان قرار دهد.

قابلیت نویزکنسلینگ سونی در WH-1000XM3 نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشت و حالا سونی آن‌را بهبود هم داده است. این هدفون از همان میکروفون‌های دوگانه و تراشه QN1 استفاده می‌کند اما حالا تراشه جدیدی برای نمونه‌برداری از موزیک و صدای محیط با نرخ ۷۰۰ بار بر ثانیه دارد. به گفته سونی به این ترتیب بخش بیشتری از فرکانس‌های بالایی و میانی صدا حذف خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه طول عمر باتری آیفون 13 در مقابل نسل های قبلی

قابلیت کنترل صدای تطبیقی همچنین به‌مرور زمان مکان‌های مختلفی که به آن‌ها سر می‌زنید را یاد گرفته و می‌تواند تنظیمات حذف نویز را به‌صورت خودکار در این مکان‌ها اعمال کند. این قابلیت با اپلیکیشن سونی روی گوشی شما کار می‌کند. هدفون جدید سونی کماکان از کدک بلوتوث LDAC برای انتقال باکیفیت‌تر صدا استفاده می‌کند. به این ترتیب اگر یک گوشی اندرویدی (با اندروید ۸ و بالاتر) و همچنین فایل‌های باکیفیت در اختیار داشته باشید، کیفیت صدا نسبت به استفاده از کدک‌های معمولی aptX یا AAC در آیفون بهتر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این هدفون می‌توان به پشتیبانی از قابلیت Fast Pair گوگل برای اتصال سریع‌تر با گوشی، Pair شدن با دو دیوایس به طور همزمان و شارژدهی ۳۰ ساعته اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کانن eos r5c با قابلیت های ویژه سینمایی

هدفون پرچم‌دار  بلوتوث چدید سونی مانند گذشته تا ۳۰ ساعت با هر بار شارژ موزیک پخش می‌کند. قیمت هدفون WH-1000XM4 نیز مانند نسل پیش ۳۵۰ دلار تعیین شده و از همین حالا می‌توانید آن را پیش‌خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *