تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

هر آنچه درباره کروم بوک باید بدانید

درباره کروم بوک

کروم بوک درست همانند یک لپ تاپ کوچک است با برخی تفاوتهای کلیدی. اگر قصد خرید بک لپ تاپ جدید را دارید ، بد نیست کروم بوک ها را هم در بین گزینه های مورد تامل خود قرار دهید. اگر می خواهیم درباره کروم بوک بیشتر بدانید و با تفاوت های آن با سایر لپ تاپ ها آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

درباره کروم بوک

در طول چند ساله اخیر تغییرات بسیار زیادی در عرصه تکنولوژی شاهد بودیم. زمانی که کروم بوک برای اولین بار معرفی شد، ذهنیت مشخصی برای آن وجود نداشت و مشخص نبود که چگونه می‌خواهد مشتریان را به سمت خود جذب کند. تمام چیزی که در کروم بوک می بینیم یک صفحه ی ورود زیبا به همراه مرورگر اینترنت شرکت گوگل به نام کروم است. در واقع کروم بوک ها عاری از هر چیز غیر ضروری هستند. این دیوایس ها مقدمه ای برای ورود گوگل به حوزه لپ تاپ ها محسوب می شوند. دستگاه های مذکور در حال اجرای سیستم عاملی هستند که برای ورود به دنیای وب طراحی شده است.

این مطلب را هم ببینید
با بهترین لپتاپ های CES 2020 آشنا شوید

کار با کروم بوک، خیلی ساده است. اگر نیاز شما به یک لپ تاپ به اینترنت محدود می‌شود و برنامه‌هایی را استفاده می‌کنید که نسخه آنلاین آن‌ها هم موجود هستند، انتخاب کروم‌بوک برایتان گزینه مناسبی خواهد بود؛ هرچند که امروزه کاربران لپ تاپ بیش از گذشته از اپلیکیشن‌های روی وب استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که با داشتن یک کروم بوک فضای ذخیره‌سازی احتمالا در حد 32 گیگابایت از طریق یک هارد SSD در اختیار شما قرار خواهد گرفت که برای انجام کارهای سبک کافی است.

کروم بوک نسبت به لپ تاپ های سنتی قیمت ارزان‌تری دارد. از آنجایی که کروم بوک ها بیشتر به فضای ذخیره سازی ابری تکیه می‌کنند دیگر نیازی به هارد دیسک‌های بزرگ ندارند. کروم بوک‌ها کاملاً به اتصال به اینترنت وابسته نیستند. بیش از 200 برنامه کروم وجود دارد که می‌توانید به صورت آفلاین به آنها دسترسی داشته باشید و بسیاری از برنامه های اندروید نیز بدون اتصال به اینترنت کار می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور PR_END_OF_FILE_ERROR در فایرفاکس

درباره کروم بوک

تفاوت کروم بوک با سایر دستگاه های قابل حمل

با لپ تاپ های ویندوزی

تفاوت اساسی یک کروم بوک با لپ تاپ ویندوزی این است که کروم بوک تنها مرورگر وب را اجرا می‌کند و همه برنامه‌ها نیز باید بر روی اینترنت اجرا شود. درواقع این موضوع سادگی کروم‌بوک را بیش از پیش نشان می‌دهد. پس تا اینجا دانستیم که سیستم عامل کروم به‌هیچ‌وجه پیچیده نیست و در عین حال اثری از ویروس‌های ویندوزی نیز در آن مشاهده نمی‌شود.

با تبلت

می توان گفت که کروم بوک ها رقیب اصلی تبلت ها هستند. درواقع هر دو دستگاه دسترسی آسان و راحتی را به اینترنت در اختیار کاربران قرار خواهند داد. وجود یک سیستم عامل ساده هم از ویژگی‌های مشترک آن‌ها است. این در حالی است که کروم بوک های امروزی امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی را نیز دارند. یک تفاوت دیگر آن است که کاربران برای اجرای مرورگر در تبلت محدودیت‌هایی دارند و نسخه کامل و همه امکانات مرورگر دسکتاپ در مرورگر تبلت وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *