اخبار بازی, بازی و سرگرمی

همه چیز درباره جوی استیک یا کنترلر بازی

امروزه انواع مختلفی از جوی استیک یا کنترلر بازی وجود دارد. جوی استیک در بین افرادی که بازی کامپیوتری انجام می دهند بسیار محبوب است. قبل از شروع، بیایید در مورد جوی استیک یا کنترلر بازی بیاموزیم. جوی استیک یک دستگاه ورودی است که به عنوان یک کنترلر بازی محبوب عمل می کند. به نظر می رسد یک جعبه با تعدادی دکمه است. اگرچه در واقع در هوانوردی استفاده می شد، اما اکنون می توانیم از جوی استیک در خانه برای کنترل بازی هایی که انجام می دهیم استفاده کنیم.

در این مقاله در مورد انواع مختلف جوی استیک یا کنترلر بازی صحبت خواهیم کرد که می تواند به شما در انتخاب خود کمک کند. انواع مختلفی از جوی استیک وجود دارد اما در اینجا در این مقاله در مورد پنج نوع از محبوب ترین جوی استیک ها صحبت خواهیم کرد.

انواع جوی استیک

انواع مختلفی از جوی استیک وجود دارد که امروزه از آنها استفاده می کنیم. با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ورودی نیز شکل و عملکرد متفاوتی پیدا می کند.

با این حال، در این مقاله در مورد پنج نوع اصلی جوی استیک بحث خواهیم کرد. پنج نوع رایج جوی استیک در زیر با جزئیات بیشتر آورده شده است.

این مطلب را هم ببینید
بازی جدید لاک‌پشت‌های نینجا معرفی شد

جوی استیک دیجیتال
جوی استیک پارویی
جوی استیک آنالوگ
جوی استیک آنالوگ کامپیوتر
پد شادی

جوی استیک دیجیتال

جوی استیک دیجیتال رایج ترین نوع جوی استیک است که امروزه استفاده می شود. دارای 4 دکمه و فرمان شلیک. 4 دکمه چپ، راست، بالا و پایین هستند.

به این نوع جوی استیک، جوی استیک سبک آتاری نیز می گویند زیرا اولین بار با بازی های آتاری 2006 معرفی شدند.

جوی استیک پدالی

نوع دستی آن دارای یک دستگیره و یک دکمه شلیک می باشد. دستگیره برای کنترل بازی استفاده می شود. این قدیمی ترین نوع جوی استیک است.

جوی استیک پدالی از پتانسیومتر استفاده می کند که در اصل آنالوگ برای انجام حرکت بازی کار می کند. کامپیوتر برای استفاده از این اطلاعات باید سیگنال را به دیجیتال تبدیل کند.

جوی استیک آنالوگ

جوی استیک آنالوگ نیز یکی از انواع محبوب جوی استیک است. از هر دو فناوری دیجیتال و دستی و پدالی جوی استیک استفاده می کند.

در اینجا، پتانسیومتر حرکت بازی را بررسی می کند که در آن از فناوری جوی استیک دیجیتال برای مدیریت بازی استفاده می شود. بنابراین، ما هر دو امکانات را در یک جوی استیک آنالوگ دریافت می کنیم.

می‌توانیم از جوی استیک آنالوگ با رایانه‌های اپل، آمیگا یا آی‌بی‌ام استفاده کنیم، اگرچه ارتباط آن با کامپیوتر های شخصی به انتخاب سازنده بستگی دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های مبارزه ای برای اندروید

جوی استیک آنالوگ کامپیوتر

جوی استیک آنالوگ کامپیوتر های شخصی نیز نوع بسیار رایجی از جوی استیک آنالوگ است. این توسط IBM برای استفاده با کامپیوتر شخصی خود اختراع شد. ما می توانیم آن را از طریق اتصال با USB وصل کنیم.

جوی استیک آنالوگ کامپیوتر شخصی دارای دو دکمه است اگرچه برخی از سازندگان دو کانکتور به کارت رابط خود اضافه می کنند. با این حال، کارت رابط جوی استیک گران‌تر و استفاده اش آسان‌تر نیست.

پد شادی

جوی پد نیز نوع دیگری از جوی استیک است. این نوع جوی استیک بسیار مفید و آسان برای استفاده است زیرا آنها بر روی بیت کار می کنند. دارای یک پد  جهت کنترل بازی. Joy pad هیچ دکمه ای برای کنترل بازی ندارد برای این منظور دارای پد جهت است.

امیدوارم در حال حاضر ایده روشنی در مورد 5 نوع جوی استیک ارائه شده داشته باشید. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا آن را برای خوانندگان بسیار آسان کنیم.

اما اگر هنوز سوالی دارید، با استفاده از بخش نظرات زیر به ما بگویید. ما سعی خواهیم کرد در اسرع وقت سوال شما را حل کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *