آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

هنر عکاسی هدشات

آیا می دانید به پرتره های تجاری که معرف شخصیت و کار و تجارت فرد هست چه می گویند پرتره هایی که از سر و شانه فرد گرفته شده باشند و به نوعی بیانگر بیزنس یک فرد باشند هنر عکاسی هد شات می گویند که با هم به نکاتی که باید در هدشات رعایت شوند بررسی می کنیم.یک هد شات خوب و موفق به شما می گوید که آن فردی که عکسش را می بینید چه کسی است برخلاف گذرنامه، گواهینامه رانندگی، یا عکس‌های شناسایی که به سادگی به شما نشان می‌دهند که یک فرد چگونه به نظر می‌رسد، هد شات‌ها باید بیشتر نشان دهند، مانند نگرش، شخصیت و شخصیت سوژه.

برای گرفتن یک هد شات خوب، یک عکاس باید بداند که از چه کسی عکس می گیرد و چگونه از آن استفاده می کند. یک هدشات که برای کسی که حرفه ای دارد و  در لینکدین فعالیت می کند با هدشات یک بازیگر یا مدل متفاوت است. برای تسلط بر این زمینه، همچنین باید بدانید که چگونه از چهره انسان عکاسی کنید و مهارت‌هایی را تمرین کنید که سوژه‌های شما را راحت کرده و شخصیت آن‌ها را نشان دهد.

هد شات چیست؟

هد شات ها باید به بیننده این حس را القا کنند که برای اولین بار با فردی در یک زمینه حرفه ای ملاقات می کنید. دیدن هد شات باید مانند یک مقدمه باشد که مکمل هر متن یا زمینه ای باشد که با آن جفت شده است. هد شات یک پروفایل لینکدین یک فرد را فراتر از فهرستی از تجربیات کاری و نمایه حرفه ای را بیش از فهرستی از مهارت ها و علایق می سازد.

«گفتن یک داستان با هد شات بسیار مهم است. در غیر این صورت، این فقط یک شخص است. “این باید چیزی بگوید و با بیننده طنین انداز شود تا احساسی را برانگیزد.” ریورا می‌گوید این احساس باید از سوژه ناشی شود، اما این به عکاس بستگی دارد که زمینه‌ای را ایجاد کند که این احساس بتواند شکل بگیرد.«گفتن یک داستان با هد شات بسیار مهم است. در غیر این صورت، این فقط یک شخص است.»

با توجه به سوژه های مشابه و تأکید بر شخصی، عکس های هد شات و عکاسی پرتره سهم زیادی دارند. اغلب، نکات و ترفندهای فنی برای یکی در مورد دیگری اعمال می شود. با این حال، ریورا به سرعت متوجه می شود که این دو یک چیز نیستند. هد شات ها و پرتره ها هر کدام داستان های متفاوتی برای گفتن دارند و عکاسان باید هدف خود را هنگام انجام آن ها در نظر داشته باشند.

 

ریورا می‌گوید: «اگر می‌خواهید از لینکدین عکس بگیرید، طرز فکری کاملاً متفاوت از سرمقاله یک مجله خواهد بود. اگر من روی مجموعه آماده برای یک عکس سرمقاله شرکتی راه بروم در حالی که کار سرمقاله یک مجله است، شکست می خورم. مراقب باشید که از چه کسی عکس می گیرید، برای چه چیزی عکس می گیرید، و تصویر قرار است در کجا زندگی کند. اگر برای این کار وقت بگذارید، نتیجه مثبتی خواهد داشت.»

این مطلب را هم ببینید
آموزش نکات کاربردی عکاسی از رعد و برق

نحوه تنظیم نور برای سوژه ها

گرفتن نور مناسب با هد شات می تواند یک چالش باشد. خرد متعارف در مورد هد شات نور سفید و ملایم را در پس زمینه سفید توصیه می کند. با این حال، نور سخت و نرم هر دو می‌توانند با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن مناسب در هد شات‌ها به خوبی کار کنند. هدر کانکان، که دارای مدرک کارشناسی ارشد در نورپردازی استودیویی است، می‌گوید: «این واقعاً فقط به انتخاب‌هایی که می‌کنید و ظاهری که می‌خواهید بستگی دارد. اگر می‌خواهید جلوه‌ای دراماتیک‌تر داشته باشید، نور تند مانند نور مستقیم خورشید یا نور زیاد سوژه‌تان را به شکل خاصی نشان می‌دهد و این می‌تواند واقعاً عالی باشد.

 

تطبیق نور با ظاهر و شخصیت سوژه ضروری است. Concannon می‌گوید: «هنگامی که در حال عکاسی پرتره هستید، همیشه می‌خواهید آن را چک کنید و به این فکر کنید که منابع نور شما از کجا می‌آیند. سپس مطمئن شوید که مطابق با آن تنظیم شده اید.»

Concannon اذعان می کند که برای بسیاری از عکاسان مبتدی، عکاسی از کسی در نور شدید یا زمانی که از پشت روشن می شود دشوار است. استفاده از نور شدید یا نور پس‌زمینه امکان‌پذیر است، اما او می‌گوید که رسیدن به سطحی که بتوانید از آن فاکتورها استفاده کنید نیاز به تجربه دارد. توصیه او به عکاسان هد شات تازه کار این است که در داخل بمانند و از ابرها استفاده کنند.

 

او می گوید: «دوستانه ترین نوع نورپردازی پرتره، یک روز ابری در کنار پنجره است. «ابرها خورشید را پراکنده می کنند. در یک روز ابری، هر جایی برای شما عالی خواهد بود. اما اگر در داخل خانه هستید، در کنار پنجره ای قرار بگیرید که در آن نور توسط ابرها پخش می شود یا سقفی روی پنجره وجود دارد تا آن خورشید فوق العاده خشن را مسدود کند. این می تواند یک نور زیبا، نرم و یکنواخت برای سوژه شما ایجاد کند.”کار در بیرون اغلب می تواند به نتایج عالی منجر شود، اما با وجود همه متغیرهای بالقوه ای که با آن همراه است، می تواند منجر به مسائل پیش بینی نشده نیز شود. سارا آجسن عکاس می‌گوید: «اگر در طول روز خورشید روشنی در بالای سر وجود داشته باشد، سوژه‌هایم را در سایه قرار می‌دهم. نور بالای سر، سایه‌های واضحی روی چهره‌ها ایجاد می‌کند که اصلاح آن‌ها در حین ویرایش عکس دشوار است.

تمرکز بر چهره انسان

یک عکاس خوب از هد شات، تنوع و خطوط صورت انسان را در نظر می گیرد. Concannon می‌گوید: «می‌توانید چشم‌ها، بینی و پیشانی کسی را در کانون توجه قرار دهید و واقعاً ماهیت آن‌ها را به تصویر بکشید. سپس شما به طور خودکار پوست آنها را صاف می کنید. شما پس زمینه را صاف می کنید و حواس پرتی را از بین می برید.”یک هد شات خوب روی سوژه فوکوس می‌کند و در عین حال پس‌زمینه را بی‌تأکید یا حتی محو می‌کند. آنچه از همه مهمتر است نحوه ظاهر شدن سوژه و نحوه نگاه آنها به دوربین است. این تاکید را می توان با عمق میدان کم با دیافراگم حدود 2.8 یا تنظیم در انتهای پایین مقیاس دیافراگم کمک کرد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی از هواپیما

در مورد پس‌زمینه زیبا و تار، یک فاصله کانونی 50 تا 85 میلی‌متری به خوبی کار می‌کند – اگرچه از فواصل کانونی بیشتر می‌توان برای ایجاد جلوه بوکه پس‌زمینه حتی تار استفاده کرد.

فاصله کانونی 50 میلی متری، نحوه دیدن چشم انسان را شبیه سازی می کند. این رویکرد طبیعت گرایانه برای عکس های سر و پرتره به خوبی کار می کند. Concannon می‌گوید: «شما به دوربین خود نگاه می‌کنید و چیزی را می‌بینید که در مقایسه با آنچه با چشمان خود می‌بینید، بزرگ‌نمایی یا فوق‌العاده کوچک‌نمایی نشده است».

با این حال، گرفتن عکس از سر با فاصله کانونی بیشتر مزایای خود را دارد. در 85 میلی متر، یک عکاس می تواند فضای بیشتری به سوژه خود بدهد. اگر با کسی کار می‌کنید که نگران عکس گرفتن از او است، این مقدار فاصله اضافی می‌تواند تفاوت‌هایی را برای کشیدن او ایجاد کند.برعکس، انتخاب فاصله کانونی که فاصله بین عکاس و سوژه را کاهش می دهد، می تواند به راحتی سوژه شما کمک کند.

کارلی دیویدسون، عکاس و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز می‌گوید: «وقتی در استودیو هستم، فاصله کانونی می‌خواهم که به من امکان تعامل فیزیکی با سوژه‌هایم را بدهد». “من نمی خواهم از آنها دور باشم.” برای دیویدسون، این فاصله باعث می‌شود که احساس کند از سوژه‌اش جدا شده است، و این مانع ایجاد رابطه لازم برای گرفتن بهترین عکس می‌شود. او می‌گوید: «من نمی‌خواهم آن تعامل بازیگوشانه، جدی یا غم‌انگیز را از دست بدهم.

گرفتن اعتماد به نفس در عکاسی هدشات.

هد شات ها شخصی هستند. برای اینکه عکاس بتواند خود واقعی سوژه ها را ثبت کند، باید احساس راحتی کند. اما بسیاری از مردم به محض دیدن یک دوربین دیگر از خودشان بودن دست می کشند. آن‌ها یا تنش می‌کنند، مستقیم به دوربین خیره می‌شوند، یا لبخند مصنوعی می‌چسبند. این بر عهده عکاس است که آن را برطرف کند.

وقتی صحبت از راحت کردن سوژه شما می شود، اعتماد به نفس کلیدی است. ریورا می‌گوید: «حتی اگر اعتماد به نفس ندارید، فقط کمی اعتماد به نفس جعل کنید. این کار تنش را در شروع عکاسی کاهش می دهد. سپس می توانید اجازه دهید همه چیز به طور طبیعی جریان یابد. با سوژه خود صحبت کنید، آنها را بشناسید، و – در حین عکاسی – لحظاتی را بیابید که در آن احساس راحتی می کنند.”

آموزش چشمان شما برای شکار آن لحظات و ثبت آنها با دوربین، جوهره چیزی است که یک هد شات را موفق می کند، چه در لینکدین و چه در فایل تست بازیگری. آنها را در طبیعی ترین و معتبرترین حالت خود به دست آورید و به آنها کمک کنید اولین تاثیر عالی داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *