اخبار تکنولوژی

واتساپ میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل ها را آزمایش می کند.

میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ

این روزها بسیار از میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ صحبت می شود. بر اساس گزارش جدید WABetaInfo، سرویسی که ویژگی‌های آینده را در پیام‌رسان رمزگذاری‌شده ردیابی می‌کند، واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیتی است که پیش‌نمایش کاملی از تصاویر و ویدیوهای ارسال شده به عنوان سند در اندروید را نشان می‌دهد. پیش‌نمایش‌های اسناد غنی در حال حاضر برای فایل‌های PDF در دسترس هستند، در حالی که تصاویر و ویدیوهایی که به عنوان سند ارسال می‌شوند، هیچ پیش‌نمایشی در واتس‌اپ نشان نمی‌دهند. اگر می خواهید بیشتر با میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های جدید واتساپ چیست؟

واتس اپ کیفیت تصاویر و ویدیوهای ارسال شده از طریق پلتفرم پیام رسانی را فشرده می کند، بنابراین، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تصاویر و ویدیوها را به عنوان اسناد ارسال کنند تا کیفیت اصلی محتوا را حفظ کنند. ویژگی پیش‌نمایش سند غنی در نسخه بتای واتس‌اپ نسخه 2.22.5.11 در اندروید منتشر شده است.

میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ

با توجه به جزئیات، واتس اپ در حال برنامه ریزی برای فعال کردن ویژگی پیش نمایش اسناد غنی در چند به روز رسانی آینده است، به این معنی که این به روز رسانی می تواند در هفته های آینده برای پایگاه کاربران بزرگتر در دسترس باشد تا زمانی که ویژگی پیش نمایش فقط برای فایل های PDF در دسترس باشد. میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ ویژگی جدیدی است که به واتساپ اضافه شده است.

ویژگی پیش‌نمایش سند غنی در واتس‌اپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا به جای باز کردن آن در یک برنامه شخص ثالث، پیش‌نمایش تصویر یا ویدیو را به شکلی مشابه فایل PDF از کنار پلت فرم پیام‌رسانی مشاهده کنند. WhatsApp تصاویر و ویدیوهای ارسال شده روی پلتفرم را فشرده می کند و استفاده از ویژگی اسناد برای ارسال این فایل ها می تواند به حفظ کیفیت اصلی محتوای به اشتراک گذاشته شده کمک کند.

چگونه دانلود خودکار WhatsApp را متوقف کنیم

طولی نکشید که واتس‌اپ به یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پیام‌رسانی فوری در بازار تبدیل شد و صادقانه بگوییم، دلایل بسیار بیشتری برای شروع استفاده از این برنامه وجود دارد. میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ نیز جزو ویژگی هایی است که بسیاری از مخاطبان را جذب کرد.

این مطلب را هم ببینید
توضیحات جدید گوگل در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه هواوی

کاربران مجاز به برقراری تماس های صوتی یا تصویری، مکالمات گروهی و حتی تعامل حرفه ای هستند. با این حال، یکی از چیزهایی که بسیاری از کاربران در مورد WhatsApp دوست ندارند این است که به طور پیش فرض، برنامه تنظیم شده است تا تمام رسانه هایی را که دریافت می کنید دانلود کند. این هم برای صدا و هم برای ویدیو صدق می کند. حالا، اگر در گروه های زیادی نیستید یا با افراد زیادی صحبت می کنید، اوضاع خوب است. اما اگر افرادی دارید که میم‌ها، ویدیوهای گربه‌ها و رسانه‌های بیشتری را در سمت چپ، راست و وسط برای شما ارسال می‌کنند. ممکن است فضای ذخیره سازی شما به سرعت تمام شود.

خوشبختانه، WhatsApp به شما این امکان را می دهد که دانلود خودکار را غیرفعال کنید. این ویژگی برای طولانی ترین زمان به عنوان یک عنصر اصلی شناخته شده است. با این حال، به لطف چندین تعمیرات اساسی که این برنامه دریافت کرده است، چندین بار جای خود را در تنظیمات تغییر داده است و این می تواند برای بسیاری از افرادی که فقط سعی در صرفه جویی در فضای ذخیره سازی دارند گیج کننده باشد.

میانبرهای جدید را فعال کنید

این فرآیند نسبتاً ساده است و نباید زمان زیادی از شما بگیرد، اما صادقانه بگوییم، تجربه کلی کاربر را بسیار بهتر می‌کند و مجبور نیستید یک روز در میان به گالری خود بروید تا رسانه‌های ناخواسته را پیدا کنید و از خود بپرسید چه زمانی آیا این در وهله اول به اینجا رسید؟ میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ به زودی فعال خواهد شد.

مرحله 1: با باز کردن WhatsApp شروع کنید. مرحله 2: هنگامی که وارد برنامه شدید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. مرحله 3: اکنون روی تنظیمات ضربه بزنید. مرحله 4: هنگامی که در منوی جدید قرار گرفتید، مرحله بعدی این است که روی Storage and data ضربه بزنید.

مرحله 5: در آن منو، گزینه ای به نام Media visibility را مشاهده خواهید کرد. هر یک از سه گزینه را باز کنید و به سادگی تیک همه موارد را بردارید. پس از انجام کار، می توانید به سادگی به عقب برگردید و همانطور که معمولاً از WhatsApp استفاده می کنید شروع کنید. پس از خاموش شدن این ویژگی، هر بار که شخصی برای شما رسانه ارسال می کند، باید چت را باز کرده و به صورت دستی آن را دانلود کنید. ممکن است این یک ویژگی غیرمعمول به نظر برسد، اما برای هر کسی که سعی دارد گوشی خود را از شلوغی هایی که واتس اپ می تواند ایجاد کند، در صورتی که افراد زیادی برای شما رسانه های زیادی ارسال می کنند، نجات دهند، واقعا مفید است.

این مطلب را هم ببینید
هدفون G333 لاجیتک برای گیمرها رونمایی شد

آیا این ویژگی های اضافه شده مزایای خاصی دارد؟

واتس‌اپ به زودی با کمک قابلیت جدید پیش‌نمایش سند، دانستن اینکه چه سندی با آنها به اشتراک گذاشته می‌شود را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این ویژگی در حال آزمایش با کاربران اندروید بتا است و مشابه این است که کاربران می‌توانند از قبل محتوای پیوندهای مشترک را پیش‌نمایش کنند، ویژگی که سال گذشته معرفی شد. میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ بسیار محبوب شده است.

میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ

مشخص شده است که وقتی کاربر تصاویر و ویدیوها را در قالب یک سند به اشتراک می‌گذارد، گیرنده نگاهی گذرا به آنچه در سند است می‌بیند. با این حال، نسخه فعلی یک پیش نمایش کمی پیکسلی را نشان می دهد. امیدواریم با رسیدن به نسخه پایدار واتس اپ بهتر شود. در حال حاضر، یک سند مشترک فقط نوع سند و نام آن را برای کاربران عمومی به نمایش می گذارد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با میانبرهای ایموجی و قابلیت پیش نمایش فایل در واتساپ آشنا کنیم. این ویژگی امکان اشتراک گذاری آسان عکس ها و فیلم های اسناد را فراهم می کند. این نیز شبیه به نحوه مشاهده پیش نمایش یک فایل PDF به اشتراک گذاشته شده در پلت فرم پیام رسان متا است. این ویژگی جدید در حال حاضر به چند آزمایش کننده بتا رسیده است و انتظار می رود به زودی برای مخاطبان عمومی در دسترس قرار گیرد. اگرچه زمان دقیق ورود هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *