مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پشتیبانی از ادوبی فلش در سافاری متوقف شد

پشتیبانی از ادوبی فلش

حدود 3 سال پیش ، ادوبی خبر داد که تا پایان سال 2020 نرم افزار فلش را به طور کامل از رده خارج می سازد. مرورگرها نیز شروع به متوقف کردن پشتیبانی از ادوبی فلش کرده اند. یکی از آنها مرورگر سافاری است که دیگر از این نرم افزار پشتیبانی نمی کند.

پشتیبانی از ادوبی فلش در مرورگر سافاری

سافاری تکنولوژی پریویو که از بسیاری جهات می‌توان آن را نسخه‌ی بتای سافاری و ورژن آزمایشی آن دانست، به توسعه‌ دهندگان و سایر کاربران اجازه می‌دهد قبل از انتشار نسخه‌ی نهایی، باگ‌ها و مشکلات اپلیکیشن را گزارش بدهند. توقف پشتیبانی از فلش، بدین معنی است که دیگر نمی‌ توان افزونه‌ ی ادوبی فلش را در سافاری نصب یا از آن استفاده کرد. این تغییر هم‌ اکنون برای کاربران سافاری تکنولوژی پریویو قابل مشاهده است؛ ولی کاربران سافاری آن را بعد از انتشار رسمی آخرین ورژن مرورگر اپل مشاهده خواهند کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز 10

البته این موضوع برای کاربران گجت های اپل تعجب آور نیست، چراکه از سال ۲۰۱۰ نصب پیش‌فرض افزونه‌ی فلش در مک متوقف شده بود؛ ولی تا پیش‌ازاین کاربران در صورت نیاز می‌توانستند از آن استفاده کنند. اپل همراهی کامل و همکاری تنگاتنگ خود با تصمیم ادوبی مبنی بر توقف کار فلش تا پایان سال 2020 را نشان داد و با اشاره به توقف نصب پیش‌فرض این افزونه در مک، آیفون و آیپد، بر آن صحه گذاشت.

اگر از کاربران دستگاه های اپل باشید، مدتهاست که وب گردی بدون فلش را تجربه می کنید. آیفون، آیپد و آیپاد تاچ هیچ‌گاه از فلش پشتیبانی نکرده‌اند. این افزونه از سال ۲۰۱۰ در مک به‌صورت پیش‌ فرض استفاده نشده است و در حال حاضر اگر کاربران فلش را نصب کنند، افزونه به‌ صورت پیش‌ فرض غیرفعال خواهد بود. اکنون که به سال 2020 رسیده ایم ، باید دیر یا ود منتظر پایان کار افزونه ای که زمانی جزو محبوب ترین ها بود باشیم.

این مطلب را هم ببینید
جدیدترین کیبوردهای گیمینگ ریزر رونمایی شدند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *