عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی معرفی شد

پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی

شرکت سونی محصولات خلاقانه‌ی زیادی را به بازار عرضه کرده است و امروزه به‌عنوان دهمین شرکت تکنولوژی بزرگ دنیا از نظر درآمد شناخته می‌شود. پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی معرفی شده و کاملا حرفه ای طراحی شده است.

پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی

پهپاد جدید سونی برای استفاده از دوربین‌های بدون آینه سونی مانند A7S مارک ۳، FX3 و آلفا ۱ با قابلیت ضبط تصاویر در فرمت 8K ساخته شده است؛ اما کاربران می‌توانند با استفاده از گیمبال‌های مختلف اقدام به استفاده دلخواه از دوربین کنند. البته گفته می‌شود دوربین‌ها به نسخه‌ی ویژه‌ای از گیمبال Gremsy T3 متصل می‌شوند که به‌صورت اختصاصی برای پهپاد حرفه‌ای ایرپیک اس ۱ طراحی شده است. باتری پهپاد جدید سونی اجازه می‌دهد در حالتی که دوربین به آن متصل است، تا ۱۲ دقیقه پرواز کند. در حالتی که دوربینی به پهپاد متصل نشده باشد، ایرپیک اس ۱ قادر به پرواز به مدت ۲۲ دقیقه خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
اصول استفاده از تک پایه دوربین

ویژگیهای پهپاد جدید سونی

از ویژگی‌های مهم این پهپاد می‌توان به مقاومت در برابر باد و پایداری آن در هنگام ضبط ویدئو اشاره کرد؛ به صورتی که پهپاد جدید سونی می‌تواند در وزش باد تا سرعت ۲۰ متر بر ثانیه به ضبط ویدئو با کیفیت مناسب ادامه بدهد. ایرپیک اس ۱ می‌تواند در مدت ۳٫۵ ثانیه از صفر به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سقف سرعت پهپاد جدید سونی به‌صورت تقریبی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته سرعت ذکرشده در حالی است که دوربینی به پهپاد متصل نباشد.

سونی اطلاعاتی در مورد سرعت پهپاد در زمان حمل دوربین ارائه نکرده است؛ زیرا وزن هر دوربین با دیگری فرق دارد که طبیعتا می‌تواند روی سرعت پهپاد تأثیر مستقیم بگذارد. سونی توضیح داده است که علاوه بر دستگاه کنترل از راه دور همراه با پهپاد، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص این پهپاد به کنترل اجزای پهپاد مانند دوربین و گیمبال بپردازند؛ اما این اپلیکیشن تنها برای iOS و iPadOS منتشر می‌شود و مشخص نیست آیا نسخه‌ی اندروید خواهد داشت یا خیر.

این مطلب را هم ببینید
اف استاپ و نکات اساسی در ارتباط با آن

امکان کنترل کامل پهپاد توسط یک نفر در نظر گرفته شده است؛ اما سونی توضیح داده که امکان کنترل پهپاد توسط دو نفر نیز وجود دارد. در چنین حالتی، یک کاربر به کنترل پهپاد و کاربر دیگر به کنترل دوربین و گیمبال می‌پردازد. به گفته‌ی سونی، محدوده‌ی امکان کنترل پهپاد هنوز در حال آزمایش است. محدوده‌ی امکان کنترل پهپاد، محیطی است که کاربر با کنترل از راه دور می‌تواند پهپاد را مدیریت کند و اگر از آن خارج از شود، کنترل پهپاد از دست کاربر خارج خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *