مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

پیدا کردن رمز عبور وای فای

رمز عبور وای فای

همانطور که می دانید اگر برای اولین بار بخواهید به یک شبکه وایرلس متصل بشوید، ابتدا می بایست پسورد شبکه مورد نظر را وارد کنید و در صورت متصل شدن به شبکه این پسورد در سیستم ذخیره میشود؛ اما بدون شک برای خیلی از ما اتفاق افتاده که پس از گذشت مدتی از وارد نکردن رمز عبور وای‌ فای، کلمه عبور اتصال به اینترنت وای‌ فای خود را فراموش کنیم. از این رو باید به دنبال راهی برای پیدا کردن رمز عبور وای فای بگردیم.

آموزش پیدا کردن رمز عبور وای فای

در ویندوز

اگر از یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ ویندوزی به شبکه وای‌فای متصل شده باشید، ویندوز این رمز را به خاطر می‌سپارد و از همین طریق قادرید به رمز عبور دسترسی پیدا کنید. به کنترل پنل رفته و در بخش Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید. سپس در سمت راست Connections (اتصالات) روی نام اتصال فعلی وای‌فای کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز

اگر قبلا به شبکه وای‌فای متصل بوده‌اید و در حال حاضر به آن وصل نیستید، باید در سمت چپ پنجره بر روی Change adapter settings کلیک کنید و سپس در پنجره جدید بر روی نام شبکه راست کلیک کنید و Status را انتخاب کنید. در پنجره Wi-Fi Status بر روی Wireless Properties کلیک کنید. سپس در سربرگ Security ،  کادر Show characters را تیک بزنید تا رمز عبور نمایان شود.

در سیستم عامل مک

اگر کامپیوتر مک شما قبلا به شبکه وای فای متصل بوده است، پیدا کردن رمز عبور وای فای کار دشواری نخواهد بود. برای یافتن رمزعبور بر روی مک، کلید‌های Command+Space را برای باز شدن کادر جستجوی Spotlight بفشارید. عبارت Keychain Access را تایپ کنید و Enter بزنید تا اپ Keychain Access اجرا شود. نام شبکه وای‌فای را از لیست پیدا و بر روی آن کلیک کنید. حالا بر روی دکمه “اطلاعات” (دکمه‌ای که با حرف i مشخص شده است) در پایین پنجره کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ذخیره صفحات وب به صورت PDF در مرورگرهای دسکتاپ

در پنجره‌ جدید بر روی کادر Show Password (نمایش رمز عبور) کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که برای مشاهده رمز باید حساب کاربری‌تان دسترسی administrator (مدیر سیستم) داشته باشد. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری‌تان در مک، رمز وای‌فای نمایش داده می‌شود.

در رابط کاربری تحت وب روتر

اگر نام کاربری و رمز روتر را می‌دانید، می‌توانید از طریق رابط کاربری وب روتر به رمز وای‌فای دسترسی پیدا کنید. برای این کار وارد تنظیمات روتر شده و در نوار آدرس یک مرورگرِ وب عبارت “191.168.1.1” را تایپ کرده و پس از زدن دکمه Enter، در کادری که باز می‌شود نام کاربری و رمز روتر را وارد کنید. سپس در تنظیمات روتر به دنبال “Wi-Fi” یا چیزی مشابه آن بگردید. در پنجره مربوطه قادرید رمز وای‌فای را مشاهده کنید و همچنین می‌توانید آن را به رمز دلخواه تغییر دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *