آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند ایده کاربردی برای عکاسی در فصل پاییز

عکاسی در فصل پاییز

بسیاری از علاقمندان به عکاسی تمام سال را مشتاقانه در انتظار فصل پاییز هستند چرا که در این فصل می توان تصاویر فوق العاده ای ثبت کرد. در این بخش می خواهیم چند ایده عالی برای عکاسی در فصل پاییز به شما عزیزان آموزش دهیم.

عکاسی در فصل پاییز

پرتره های پاییزی

برای ثبت یک پرتره پاییزی شما نمی‌توانید یک مدل پوشیده شده را در برابر عناصر احاطه شده با برگهای زرد رنگ برجسته‌تر کنید. با استفاده از نور کم خورشید در آسمان، می‌توانید به راحتی مدل‌های خود را با نور مناسب، بدون نیاز به فلاش یا بازتابنده، تا اوایل صبح یا از اوایل بعد از ظهر عکاسی کنید.

پریدن یا لگد زدن به هوا باعث می‌شود حس لذت و حرکت را به تصویر بکشید؛ همچنین باعث می‌شود که مردم چیزی را انجام دهند که باعث جلوگیری از کسالت می‌شود. تنظیم حالت اولویت دیافراگم در دوربین خود را انجام دهید و برای اطمینان از فوکوس کافی روی ویژگی های صورت و دادن اثر لایه‌ای از یک دیافراگم نسبتا کم (حدود f / 4) استفاده کنید؛ به طوری که برگ در پیش زمینه و پس زمینه خارج از فوکوس قرار گیرد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم که برای عکاسی انتزاعی از منظره باید بلد باشید

منظره های دلپذیر

ساعت طلایی (دقیقا بعد از طلوع خورشید یا درست قبل از غروب آفتاب) یک وقت دلخواه برای عکاسان است؛ چرا که نور با کیفیت فوق العاده می‌تابد. نکته منفی این است که شما باید در سپیده دم بیدار شوید تا بیشتر از این موقعیت استفاده کنید.

اما چیز بزرگ در مورد زمان پاییز این است که طلوع آفتاب دائما به تعویق می افتد؛ به ویژه هنگامی که ساعتها در پایان ماه اکتبر به عقب برگردانده می شوند. به این ترتیب بیرون آمدن از تخت خواب به سختی ماه‌های تابستان نخواهد بود. خورشید در آسمان به مدت طولانی‌تری حضور خواهد داشت و این یعنی زمان بیشتر برای عکاسی.

حیات وحش فصلی

پاییز می تواند زمان پر مشغله ای برای حیوانات باشد زیرا آنها خود را برای ماه های زمستان (زمانی که غذا کم است) آماده می‌کنند. ترفند این است که عادات گونه‌های هدف خود را یاد بگیرید. در چه زمانی از روز و کجا فعال هستند؟ از طرفی نیازی نیست که زیاد به آن ها نزدیک شویم؛ زیرا موجب ترس و فرار آن ها خواهد شد و به راحتی میتوان با یک لنز بزرگ تله فوتو حداقل 300mm  عکاسی کرد. یک لنز سریع (به عنوان مثال f / 2.8 یا f / 4) برای افرادی که بیش از حد مشغول به کار هستند یا برای شرایط نوری ضعیف، مفید خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از غروب پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *