آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند روش خلاقانه برای عکاسی از درختان

عکاسی از درختان

درختان یکی از زیباترین عاصر موجود در طبیعت هستند از این رو به خوبی می توانند عکاسان را مجذوب خود کنند. درختان را می توان در همه جا پیدا کرد، بنابراین هر جای این دنیا که هستید، شانس عکاسی از آنها را دارید. در این بخش می توانید روش های خلاقانه ای جهت عکاسی از درختان یاد بگیرید.

عکاسی از درختان

درخت تنها

درخت تنهایی قاب یک منظره‌ی عادی در جنوب انگلستان را تشکیل داده است. یک درخت تنها در دشت یا نوک یک تپه، عکسی است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. در عکاسی منظره درخت تنها، قوی‌ترین سوژه‌ی اصلی است. فرقی ندارد که این درخت را در وسط قاب یا یک‌سوم سمت راست یا یک‌سوم سمت چپ قرار دهید؛ عکس شما احتمالا زیبا خواهد شد. چالش اصلی آن است که چنین درختی را پیدا کنید. در برخی موارد، این درخت‌ها معروف هستند؛ مانند درخت‌های دریاچه‌ی واناکا در نیوزلند. البته احتمال آن که درختی در نزدیکی خود پیدا کنید هم زیاد است.

انتخاب لنز برای عکاسی از درخت

  • لنز واید : این لنز برای زمانی مناسب است که می‌خواهید به درخت نزدیک شوید اما تمام درخت را در عکس نشان دهید. با استفاده از این لنز، ممکن است بتوانید عکس مینیمالیستی بگیرید که فقط شامل درخت، آسمان و زمینی است که درخت را در خود جای داده است.
  • لنز تله‌فوتو : زمانی که درخت در فاصله‌ی زیادی قرار دارد و غیر‌قابل دسترس است (شاید در زمین یا ملک خصوصی قرار دارد)، لنز تله‌فوتو به کار می‌آید. البته قبل از عکاسی از درخت ، از تجاوز نکردن به حریم خصوصی افراد اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر درخت مورد نظر نزدیک به درختان دیگر است، می‌توانید زوم کنید و درختان دیگر را از ترکیب‌بندی خود حذف کنید.

تونل درخت

نوع دیگری از عکاسی از درخت که محبوبیت دارد، تونل است. این عکس‌ها شامل یک خط و نقطه‌ای در بی‌نهایت هستند. آن‌ها همچنین در عکس‌های پرتره هم کاربرد دارند؛ مدل در پیش‌زمینه جلوی این تونل قرار می‌گیرد. وقتی صحبت از درختان می‌شود، درمی‌یابید که درختان به‌صورت طبیعی در به‌وجود آوردن تونل‌ها مناسب هستند. این اتفاق زمانی می‌افتد که یک درخت بالغ شاخه‌ی کلفتی دارد که به‌شکل قوس درآمده است و شاخه‌های آن به سمت درخت متمایل شده‌اند. جای دیگری که می‌توانید تونل درخت ببینید، راه یا جاده‌ای است که دو طرف آن را درختان پوشانده باشند و سقفی از شاخه‌های درهم ‌تنیده به‌وجود آورده باشند.

تغییر فصول

درست مانند تمامی چیزها در طبیعت، درخت‌ها نیز با فصول تغییر می‌کنند. تا زمانی که در مناطق گرمسیری نباشید، می‌توانید تغییرات درخت‌ها را در طول سال مشاهده کنید. قوی‌ترین راه برای ضبط این صحنه این است که یک ترکیب‌بندی انتخاب کنید و در هر چهار فصل از آن عکس‌برداری کنید. فرقی نمی‌کند که آن ترکیب‌بندی از یک درخت تنها باشد و یا راهی که با درخت پوشیده شده است؛ این به شما بستگی دارد.

پرتره

استفاده از درختان به‌عنوان پس‌زمینه در عکس‌های پرتره یک ایده‌ی محبوب است. دلایل خوبی هم دارد؛ که ما به اکثر آن‌ها در این مقاله اشاره کردیم. درختان قابلیت این را دارند که قاب‌های طبیعی تشکیل دهند، مخصوصا جایی که شاخه‌ها قوس ایجاد کرده‌اند. صف درختان یک خط صاف تشکیل می‌دهد، خطی که چشم‌ها را به سمت مدل شما می‌کشاند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین ورزشی Insta360 Go 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *