ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

اسکرین شات را می توان به عنوان تصویری از آنچه در صفحه مانیتور شما است و در آن ظاهر می شود، تعریف کرد. این که بتوانید از صفحه نمایش خود عکس بگیرید بسیار سودمند است. همه سیستم‌عامل‌ها گزینه‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات دارند. با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

چگونه در ویندوز 10 اسکرین شات بگیریم؟

ابزار Snip & Sketch

دسترسی به تصاویر، اشتراک‌گذاری و حاشیه‌نویسی با استفاده از ابزار Snip & Sketch آسان‌تر از ابزار قدیمی Snipping است. مطمئناً پس از امتحان کردن این ابزار دیگر به فکر استفاده از ابزار Snipping نخواهید افتاد.

ساده‌ترین راه برای دسترسی به این ابزار استفاده از دکمه‌های میانبر ویندوز + شیفت + S است. همچنین می‌توانید این اپ را در لیست الفبای دکمه‌ی استارت ویندوز بیابید یا نام آن را جست‌وجو کنید. در پنل اعلان نیز می‌توانید با جستجوی Screen snip به آن دسترسی پیدا کنید. اگر از جمله افرادی هستید که به‌دفعات به گرفتن اسکرین‌‌شات نیاز دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کارتان این ابزار را به نوار وظیفه‌ی ویندوز پین کنید.

پس از انتخاب ابراز، صفحه کمی تاریک می‌شود، ابزار بالا می‌آید و به شما امکان می‌دهد از میان چهار گزینه‌ی rectangular ،free-form ،window یا full-screen یکی را انتخاب کنید. پس از گرفتن اسکرین‌‌شات، عکس در کلیپ‌بورد ذخیره و به‌صورت یک اعلان‌ در گوشه پایینی سمت راست صفحه‌نمایش، نشان داده می‌شود. برای باز کردن عکس در Snip & Sketch روی آن کلیک کنید تا بتوانید روی آن یادداشت بنویسید، آن را ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید. اگر اعلان اسکرین‌‌شات را از دست دادید یا آن را نمی‌بینید، کافی است پنل اعلان را باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
بر اساس تحقیقات جدید ، مایکروسافت اج ناامن ترین مرورگر شناخته شده است

اگر ابراز Snip & Sketch را از منوی استارت یا با جست‌وجو، باز کنید، ابزار به‌ جای باز شدن در یک نوار در بالای صفحه، در یک پنجره‌ باز خواهد شد. در این پنجره، روی دکمه‌ی New در قسمت بالایی سمت چپ کلیک کنید تا پنل کوچک باز شود و به شما امکان گرفتن اسکرین‌‌شات بدهد. با این کار یک قدم به مراحل اسکرین‌‌شات گرفتن اضافه می‌شود؛ اما می‌توانید از این پنجره، اسکرین‌شات را با ۳ تا ۱۰ ثانیه تأخیر از صفحه تهیه کنید

ابزار Snipping Tool

از زمان ویندوز ویستا، ابزار Snipping Tool در دسترس بوده است. هرچند سال‌ها است که ویندوز در مورد حذف این ابزار به کاربران هشدار می‌دهد؛ اما این ابزار در جای خود باقی مانده است. دقت داشته باشید که این ابزار از منوی استارت حذف شده است؛ اما می‌توان آن را در نوار جست‌وجو پیدا کرد.

برای گرفتن اسکرین‌‌شات، روی دکمه‌ی New کلیک کنید. حالت اسکرین‌‌شات به‌صورت پیش‌فرض به شکل مستطیل است که می‌توانید شکل آن را به‌صورت دستی یا به‌صورت تمام صفحه، تغییر بدهید. توجه داشته باشید که ابزار Snipping Tool، اسکرین‌شات را به‌صورت خودکار در کلیپ‌بورد ذخیره می‌کند اما آن را به شکل فایل در کامپیوتر ذخیره نمی‌کند؛ بنابراین برای ذخیره‌ی آن باید از یک ابزار یا اپ دیگر مثل Microsoft Paint کمک بگیرید تا اسکرین‌‌شات را در آن پیست و سپس در محل مورد نظر ذخیره کنید‌.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین پاور بانک های لپ تاپ 2021

Print Screen

برای گرفتن اسکرین‌‌شات تمام‌صفحه در ویندوز ۱۰، می‌توانید از دکمه‌ی Print Screen یا PrtScn روی صفحه‌کلید استفاده کنید. به کمک این ابزار، اسکرین‌‌شات در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود؛ اما به شکل فایل در کامپیوتر ذخیره نمی‌شود. برای ذخیره اسکرین‌‌شات با این روش باید از یک ابزار ویرایش تصویر مانند Microsoft paint کمک بگیرید تا عکس را در آن پیست و سپس در مکان دلخواهتان ذخیره کنید.

می‌توانید کلید PrtScn را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با فشردن آن، ابزار Snip & Sketch اجرا شود‌. برای این کار به تنظیمات، Ease of Access و سپس Keyboard بروید و گزینه‌ی Use the PrtScn button to open screen snipping را که در زیر میانبر Print Screen قرار دارد، فعال کنید.

دکمه‌های میانبر «ویندوز و Print Screen»

برای گرفتن و ذخیره‌ی خودکار اسکرین‌‌شات در ویندوز ۱۰ می‌توانید از دکمه‌های میانبر ویندوز و Print Screen کمک بگیرید. هنگام گرفتن عکس از صفحه، نور صفحه کم می‌شود (مانند ثبت اسکرین‌‌شات در بعضی گوشی‌های هوشمند). اسکرین‌‌شات در پوشه‌ی Pictures > Screenshots ذخیره خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *