ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید. شاید شما تلویزیون هوشمند یا جعبه پخش ندارید و تماشای برنامه های تلویزیونی ، فیلم های مورد علاقه خود از Netflix ، Amazon Prime Video ، YouTube ، با اتصال لپ تاپ به تلویزیون تنها گزینه شما است.یا شاید ارائه های خاصی برای کار یا فیلم هایی برای سرگرمی وجود داشته باشد که فقط از طریق لپ تاپ می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اتصال لپ تاپ به تلویزیون بسیار ساده تر از آن چیزی است که انتظار دارید.ما دستورالعمل ها و نکات گام به گام را که برای اتصال موفق یک دستگاه به دستگاه دیگر نیاز دارید در این مقاله توضیح داده ایم. راهنمای ما را در زیر بخوانید تا همه آنچه را که باید در مورد اتصال رایانه، تلفن یا لپتاپ به تلویزیون خود بدانید.

چگونه می توان موبایل یا لپ تاپ خود را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کرد؟

اگر از ظاهر کابل های پشت تلویزیون در خانه خود خوشتان نمی آید، این روزها اتصال بی سیم به تلویزیون راحت تر و ارزان تر از این است.به عنوان مثال، اگر تلویزیون صفحه تخت شما یک مدل هوشمند با پشتیبانی از پخش رسانه DLNA است ، می توانید فیلم ، عکس و سایر فایل های رسانه ای را مستقیماً از یک دستگاه هوشمند، بدون نیاز به سخت افزار اضافی  به آن ارسال کنید.فقط فایل مناسب برای دریافت محتوا را در تلویزیون خود پیدا کنید.

شما به یک برنامه مناسب برای لپ تاپ یا تلفن همراه خود نیاز دارید که به شما امکان ارسال یا پخش محتوا با استفاده از DLNA را بدهد. راه حل های ساده و نسبتاً پیچیده ای مانند AllCast برای iOS و Android وجود دارد، این به شما امکان می دهد رسانه های ذخیره شده محلی و همچنین رسانه های میزبانی شده در سرور محلی DLNA دیگر یا در ابر  را از طریق خدمات پشتیبانی شده (از جمله Dropbox ، Google Drive و Instagram) را نمایش دهید.

پخش رسانه های موجود در لپ تاپ از طریق تلویزیون:

اگر در مورد پخش رسانه جدی هستید ، پس باید از راه حل سرور رسانه ای کامل مانند Kodi استفاده کنید. Kodi به عنوان یک پخش کننده منبع باز که قابلیت های سرور رسانه اصلی را ارائه می دهد و بر روی همه چیز به جز دستگاه های iOS بدون جیلبریک کار می کند، تقریباً با هر سرویس جریانی قابل تصوری سازگار است.

همچنین می توانید از VPN یا شبکه خصوصی مجازی برای رمزگذاری اتصال خود و پخش محتوا از هرجای دنیا استفاده کنید. به عنوان مثال ، ExpressVPN برنامه های اختصاصی Mac ، PC و Linux را ارائه می دهد و شامل بیش از 140 مکان مختلف VPN است.از طرف دیگر ، به Plex یا Emby نگاهی بیندازید. در حالی که Kodi ویژگی های اصلی سرور را به زیبایی جلوه می دهد ، این ها سرور رسانه را مرکز قرار می دهند. مولفه component سرور رومیزی را برای پخش محتوا از لپ تاپ خود نصب کنید ، یا اگر می خواهید از برنامه تلفن همراه مناسب برای تلفن یا لپ تاپ خود استفاده کنید، آن را خریداری کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های جنگ ویتنام برای کامپیوتر و کنسول

کدام دستگاه بی سیم را می توان به تلویزیون وصل کرد تا رسانه پخش شود و صفحه نمایش من آینه شود؟

در مرحله اول ، اگر شما منحصراً با سیستم های اپل کار می کنید ، Apple TV 4K به شما امکان می دهد رسانه ها را پخش کنید و همچنین نمایشگر مک بوک یا موبایل iOS خود را روی صفحه بزرگ آینه کنید.

Chromecast قادر است تمام یا قسمتی از صفحه نمایش لپ تاپ شما را پخش کند مسلماَ، Chromecast گوگل ارزان تر است و در طیف وسیع تری از دستگاه ها – Windows ، Linux و Android ، و همچنین Mac و iOS کار می کند. می توانید با استفاده از طیف وسیعی از برنامه های پشتیبانی شده ، رسانه ها را از تلفن همراه خود پخش کنید ، و از اینکه بدانید Emby و Plex پشتیبانی می شوند،خوشحال شوید.

Chromecast از طریق مرورگر وب Chrome و افزونه Google Cast روی لپ تاپ ها کار می کند. پس از نصب ، روی دکمه Cast در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید (یا Cast را از منو انتخاب کنید) بعد انتخاب کنید چه چیزی ارسال شود و کجا ارسال شود.به طور پیش فرض ، محتویات برگه کنونی به تلویزیون شما ارسال می شود ، بنابراین اگر به دنبال پخش رسانه هستید ، می توانید با دسترسی به رابط کاربری وب سرور خود از طریق این برگه این کار را انجام دهید.برای اتصال فیزیکی لپ تاپ به تلویزیون صفحه تخت به چه چیزهایی نیاز دارم؟

شاید شما با کابل ها مشکلی ندارید در این صورت، همه تلویزیون های صفحه تخت حداقل یک پورت HDMI ارائه می دهند، مانند تقریباً همه لپ تاپ های غیر اپل که در هشت سال گذشته تولید شده اند. HDMI در حال حاضر تقریباً بهترین راه حل است، زیرا از صدا و تصویر (HD و فراتر از آن) پشتیبانی می کند. بنابراین، تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل HDMI برای اتصال این دو است.

چگونه می توانم مک بوک را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنم؟

جدیدترین مدلهای مک بوک برای اتصال آنها به تلویزیون به آداپتور USB Type-C نیاز دارند. اپل یک آداپتور چند پورت AV دیجیتال ارائه می دهد، اما اگر می خواهید یک اتصال ساده USB-C به HDMI با کیفیت HD داشته باشید، می توانید با یک Anker USB-C به HDMI آداپتور مقرون به صرفه داشته باشید.

MacBook Airs و MacBook Pros دارای درگاه Thunderbolt هستند که به عنوان Mini DisplayPorts نامیده می شوند-این به شما این امکان را می دهد که از کنار آداپتور عبور کرده و به سادگی دارای کابل USB-C به DisplayPort باشید. فقط مطمئن شوید از رزولوشن 4K مانند Cable Matters USB-C to DisplayPort پشتیبانی می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تقسیم بندی صفحه نمایش در ویندوز

برای اتصال لپ تاپ های قدیمی به چه کابل هایی نیاز دارم؟

اگر نگران پخش HD نیستید به عنوان مثال هنگام اتصال به تلویزیون قدیمی CRT بهترین گزینه استفاده از پورت S-Video است. کیفیت عالی (HD) ارائه نمی دهد و فقط سیگنال ویدئو را حمل می کند، بنابراین شما همچنین باید یک کابل صوتی جداگانه (معمولاً از جک 3.5 میلی متری هدفون لپ تاپ) به ورودی های صوتی تلویزیون خود وصل کنید.

تلویزیون شما به یکی از دو مورد نیاز دارد: یا پورت های جداگانه S-Video و phono audio ، که معمولاً در جلوی تلویزیون یافت می شوند، یا یک سوکت SCART در پشت. سپس باید یک کابل S-Video با طول مناسب ، به همراه یک کابل صوتی جداگانه خریداری کنید. در صورت لزوم ، یک آداپتور SCART خریداری کنید تا هر دو مجموعه کابل را به تلویزیون خود وصل کنید.

جایگزین S-Video چیست؟

با از بین رفتن فن آوری های آنالوگ، لپ تاپ های مدرن به طور فزاینده ای بدون درگاه S-Video موجود عرضه می شوند. اگر چنین است، باید به جای آن از پورت VGA لپ تاپ استفاده کنید. اگر تلویزیون صفحه تخت شما دارای پورت VGA باشد، این یک راه حل عملی است-یک کابل استاندارد VGA همراه با کابل صدا (به بالا مراجعه کنید) کافی خواهد بود. حتی ممکن است بتوانید محتوای HD را از این طریق مشاهده کنید.

چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل مناسب اغلب تنها نیمی از راه است. همچنین باید تلویزیون خود را به ورودی صحیح تغییر دهید، بعلاوه لپ تاپ یا مک بوک خود را پیکربندی کنید تا صفحه نمایش آن دوباره از طریق تلویزیون مسیریابی شود. این ممکن است به طور خودکار اتفاق بیفتد، اما اگر این طور نشد یا می خواهید صفحه نمایش را به گونه دیگری پیکربندی کنید

کاربران لپ تاپ رایانه شخصی باید بتوانند با استفاده از یک کلید عملکرد ویژه در کنار دکمه [Fn] گزینه های صفحه نمایش موجود را مرور کنند. این را فشار دهید تا فقط بین صفحه نمایش لپ تاپ، فقط تلویزیون و لپ تاپ و تلویزیون با هم حرکت کنید. روش دیگر، روی دسکتاپ در ویندوز راست کلیک کنید تا وضوح صفحه انتخاب شود. از اینجا می توانید به طور دستی صفحه نمایش تلویزیون خود را تشخیص داده و انتخاب کنید.

کاربران Mac می توانند صفحه نمایش را از طریق System Preferences پیکربندی کنند: Displays و سپس تب Arrangement را انتخاب کنید (در صورت عدم وجود Detect Displays را کلیک کنید). تیک Mirror Displays را انتخاب کنید تا تلویزیون شما کاملاً با صفحه نمایش MacBook شما هماهنگ شود.

.

2 دیدگاه در “چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

  1. هادی عظیمی گفت:

    عالییی بود مطالبتون خسته نباشید سپاسگزارم

    1. payatel گفت:

      سلام، خوشحالیم که مطلب مفید بود. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *