ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه وب کم کامپیوتر را راه اندازی کنیم؟

در شرایطی که دور از دوستان و خانواده و محل کار خود هستید و قادر به حضور در محل مورد نظر نیستید وب کم ها به شما کمک می کنند که در آن لحظات مهم زندگی و کاری شرکت کنید و برای این کار وب کم مناسبی را نیز تهیه کرده‌اید؛ اما هرچقدر که تلاش می‌کنید نمی‌توانید تا وب کم خود را فعال کنید و از آن تصویر بگیرید. در این صورت به احتمال بالا نیاز به تغییر برخی از تنظیمات کامپیوتر ویندوزی خود برای فعالسازی و اتصال وب کم دارید. در این مطلب به نحوه انجام آن‌ها خواهیم پرداخت.

وب کم چیست و چطور کار می کند؟

وب کم که کوتاه شده عبارت “Web Camera” است به دوربینی گفته می‌شود که شما می‌توانید به کمک آن به برقراری ارتباط تصویری با کامپیوتر خود جداگانه متصل کرده و به گفتگو تصویری و صوتی بپردازید.برای برقراری ارتباط تصویری با یک شخص دیگر تحت شبکه که هر دو از کامپیوتر استفاده میکنید نیاز به ابزاری به نام Webcam یا وب کم دارید. Webcam اختصار یافته Web camera است. Webcam یک دوربین سخت افزاری است و جزء دستگاه های ورودی محسوب میشود. Webcam با استفاده از کانکتور های مثل USB یا FireWire به کامپیوتر متصل میشود و تصاویر را ضبط کرده و توسط یک نرم افزار تصاویر دیجیتالی یا بهتر است بگوییم ویدئو ها را تحت شبکه منتقل میکند.

این مطلب را هم ببینید
تشخیص برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند در ویندوز 10

امروزه تمامی لپتاپ‌ها مجهز به وب کم داخلی هستند، اما کامپیوترهای خانگی به دلیل استفاده از مانیتور جداگانه فاقد وبکم هستند و در صورت نیاز باید جداگانه به تهیه وبکم برای کامپیوتر خود بپردازید.

چرا وب کم جداگانه تهیه کنیم

اگر از یک لپتاپ برای کار استفاده می‌کنید و لپتاپ شما در حال حاضر یک وب کم داخلی در قسمت بالای صفحه نمایش خود دارد چرا باید از یک وب کم حرفه ای رای برقراری ویدئو کنفرانس استفاده کنیم؟

همانگونه که در مطلب تفاوت وب کم حرفه ای گفتیم لپتاپ‌ها برای آنکه بتوانند ضخامت خود را به حداقل برسانند نیاز دارند تا پنل مربوط به صفحه نمایش خود را تا جای ممکن باریک کنند و با باریک کردن این پنل امکان اتصال وب کم با کیفیت بالا به دلیل وجود فضای کم از بین می‌رود.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید تا کیفیت تصویر وب کم خود را افزایش دهید بهتر است تا یک وب کم به صورت جداگانه تهیه نمایید. برای آشنایی با انواع آن‌ها می‌توانید این بخش ها را مطالعه فرمائید.

وب کم مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

وب کم مناسب وبکمی است که بتواند به شما تمام قابلیت‌های مورد نیازتان که تصویر با سفافیت بالا و رزولوشن مناسب در تمام شرایط نوری است ارائه دهد.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فرمت MOV به MP4

اکثر وبکم‌های اکسترنال می‌توانند کیفیت کافی برای تماس و کیفیتی بسیار بالاتر از ویکم داخلی لپ تاپ را به شما ارائه دهند و برای این که کیفیت تصویر خود را در تماس ارتقا دهید نیاز به تهیه یک وب کم گران قیمت ندارید و می‌توانید با تهیه یک وبکم مانند وب کم های پایاتل نیز این کار را انجام دهید.

برای مطالعه کامل‌تر درباره وبکم‌های موجود در سایت می‌توانید این بخش را مطالعه کنید.

اتصال وب کم در ویندوز به صورت دستی

برای تست آنکه ببینید اتصال وب کم با کامپیوتر برقرار شده‌است یا نه می‌توانید با کلیک کردن دکمه Start و تایپ عنوان Camera وارد نرم‌افزار دوربین ویندوز می‌شوید و می‌توانید با تغییر دوربین در حال استفاده با کلیک دکمه Change Camera از وب کم خود تصویر بگیرید و از برقرار شدن اتصال وب کم با کامپیوتر اطمینان برقرار کنید.

برای تغییر تنظیمات دوربین و میکروفون می‌توانید در بخش Start و تایپ عنوان Settings، سپس ورود به بخش System و Sound وارد شوید و نوع ورودی یا Input خود را انتخاب نمایید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *