آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چگونه یک سلفی خوب بگیرید

کدام یک از ما هرگز سلفی نگرفته است؟ این احتمال وجود دارد که تقریباً همه کسانی که این را می خوانند، یا حداقل از هر 10 نفر 8 نفر از شما، یک بار سلفی گرفته اند و آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته اند. متأسفانه، من مطمئن هستم که همین تعداد از شما (از جمله خودم) می توانید اعتراف کنید که تعداد زیادی سلفی نه چندان عالی نیز گرفته اید. شایان ذکر است که نقد من بیشتر به تکنیک مربوط می شود تا ظاهر شما. صرف نظر از ژانر عکاسی، تکنیک مهم است. همانطور که گفته شد، دانستن نحوه گرفتن یک سلفی خوب به شما نتایج بهتری می‌دهد و آن را متمایز می‌کند.

سلفی در مقابل سلف پرتره

سلفی دقیقا چیست ؟ بسته به اینکه از چه کسی می‌پرسید، ممکن است پاسخ‌های متفاوتی دریافت کنید، اما ما می‌توانیم اصول اولیه را بررسی کنیم.

سلفی‌ها، که در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد در سال 2013 آن‌ها را «واژه سال» نامید، می‌تواند به‌عنوان عکس‌هایی توصیف شود که افراد (چه به تنهایی یا با دیگران) با استفاده از دوربین دیجیتال برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی از خودشان می‌گیرند. به حد کافی ساده است.

سلف پرتره ها اساسا مشابه هستند، اما اغلب از نظر قصد و تکنیک متفاوت هستند. به عنوان مثال، در حالی که افراد معمولاً با یک گوشی هوشمند (یا شاید با استفاده از یک چوب سلفی) سلفی می گیرند، سلفی های عکاسی اغلب با استفاده از یک سه پایه و یک شاتر از راه دور یا تایمر در یک دوربین رده بالاتر ثبت می شوند. سلفی‌ها معمولاً ماهیت زودگذرتری دارند، زیرا عموماً برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند. از سوی دیگر، خودنگاره ها معمولاً به آمادگی بیشتری نیاز دارند و در نتیجه، معمولاً با دقت بیشتری حفظ می شوند. در پایان روز، هر دو فرم واجد شرایط خودنگاره هستند، اما بافت معمولاً تعیین می‌کند که از کدام عبارت برای طبقه‌بندی آنها استفاده کنید. در اینجا می‌توانید درباره نحوه گرفتن عکس‌های بهتر از خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چگونه یک سلفی خوب بگیریم

از چرخ دنده “راست” استفاده کنید
(معمولا) با نورپردازی تخت بروید
با نیت بنویسید
ژست خود را برای سلفی بی نقص
خلاق باش
از ویرایش غافل نشوید

نحوه گرفتن یک سلفی خوب نکته 1: از چرخ دنده “درست” استفاده کنید

از نظر چرخ دنده “درست” هنگام بررسی نحوه گرفتن یک سلفی خوب، ما واقعاً در مورد دوربین صحبت نمی کنیم. اغلب اوقات، شما از گوشی هوشمند خود به عنوان دوربین انتخابی در این سبک استفاده خواهید کرد. می‌توانید «تلفن‌های سلفی» تخصصی را پیدا کنید که مجهز به دوربین‌های جلوی مگاپیکسلی بالاتر و چراغ‌های LED هستند، اما تقریباً هر تلفن هوشمندی به شما امکان می‌دهد سلفی‌های خوبی بگیرید. ما لنزها را از طریق بحث در مورد فاصله کانونی در آینده در این مقاله پوشش خواهیم داد.

با این حال، در حال حاضر، دنده “مناسب” برای سلفی بیشتر در دسته لوازم جانبی قرار می گیرد. در اینجا چند انتخاب دنده اصلی برای کمک به گرفتن یک سلفی خوب وجود دارد.

میله سلفی

شما بدون شک میله های سلفی را در حال استفاده دیده اید زیرا به عنوان یکی از محبوب ترین لوازم جانبی سلفی واجد شرایط هستند. چه آنها را دوست داشته باشید و چه از آنها متنفر باشید، هیچ فهرستی از وسایل برای گرفتن یک سلفی خوب بدون آنها کامل نخواهد بود.

در حالی که آنها در برخی از نقاط، از جمله دیزنی لند ممنوع هستند، میله های سلفی مزایای زیادی دارند. ابتدا می توانید برای گرفتن عکس های بازتر و زوایای جالب تر از دوربین فاصله بگیرید. فاصله اضافه شده همچنین به به حداقل رساندن اعوجاج لنز در رابطه با نامتناسب جلوه دادن برخی از ویژگی های صورت شما (مانند بینی شما) کمک می کند. برخی از میله‌های سلفی از دوربین‌های بزرگ‌تر مانند دوربین‌های DSLR پشتیبانی می‌کنند و گزینه‌های لنز بیشتری را برای کمک به یافتن فاصله کانونی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند، جایی نزدیک به محدوده ۵۰ میلی‌متری کافی است، یا اگر از یک میله سلفی استفاده می‌کنید که به عنوان سه‌پایه عمل می‌کند، ۸۵ میلی‌متر کافی است. برای افراد خجالتی، میله های سلفی به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به درخواست از دیگران برای گرفتن عکس برای شما، عکس های وسیع تری بگیرید.

سه پایه

اگرچه برخی از افراد به سلفی‌های گرفته شده با سه پایه «پوزی» می‌گویند، اما اگر شاتر بی‌سیم را فشار دهید، همچنان سلفی هستند. اگر از قبل یک سه پایه دارید، می توانید یک آداپتور گوشی هوشمند را بردارید و سه پایه قدیمی خود را تغییر دهید. برخی از سه‌پایه‌ها، مانند سه‌پایه سفری Peak Design، قبلاً آنها را شامل می‌شوند. در واقع، حتی برخی از میله های سلفی، همانطور که در بالا ذکر کردم، می توانند به سه پایه های زیبا و جمع و جور تبدیل شوند.

این مطلب را هم ببینید
مهمترین نکات عکاسی شهری

فقط مطمئن شوید که فراموش نکنید یک کنترل از راه دور بی سیم برای روشن کردن شاتر بگیرید تا مجبور نباشید به تایمر تکیه کنید و امیدوار باشید که بتوانید به موقع به علامت خود ضربه بزنید.

پهپادها

در حالی که احتمالاً نمی‌روید و پهپاد مخصوصی برای گرفتن سلفی بهتر تهیه نمی‌کنید، آنها می‌توانند در این بخش کمک کنند. می توانید یکی را با قیمت نسبتاً ارزان انتخاب کنید که به راحتی قابل کنترل و استفاده است. هواپیماهای بدون سرنشین به شما این امکان را می دهند که زاویه ها و چشم اندازهای منحصر به فردی را ثبت کنید که بدون آنها غیرممکن است.

نورپردازی

همانطور که در بالا ذکر کردم، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند (سونی، ال‌جی، ویوو و غیره) شروع به ارائه گوشی‌های سلفی تخصصی کرده‌اند که شامل ویژگی‌های سلفی دوستانه‌تر، از جمله دوربین‌های جلوی مگاپیکسلی بالاتر و فلاش LED هستند. با این حال، برای گرفتن یک سلفی خوب، لزوماً به این ویژگی ها نیاز ندارید. در واقع، اگر جهت نور و کیفیت نور را درک کنید، می توانید از نور طبیعی برای گرفتن تصاویر خارق العاده استفاده کنید. برای اطلاع از نوع نوری که می خواهید هنگام تعیین نحوه گرفتن یک سلفی خوب از آن استفاده کنید، بخش نورپردازی زیر را ببینید.

برای سناریوهای نور کم، چند گزینه نورپردازی وجود دارد که به شما کمک می کند. اینجا چندتایی هستند:

چراغ های حلقه سلفی
کیت سلفی با چوب چراغ هوشمند و سه پایه
نوارهای LED (برای گوشی شما)

نکته 2: (معمولا) با نورپردازی تخت بروید

نور ملایم و مسطح ایده آل است. وقتی منبع نور نسبت به سوژه بزرگ باشد، نور ملایمی دارید. نور ملایم اطراف سوژه شما که در این مورد صورت شماست می‌پیچد و سایه‌ها تدریجی‌تر هستند. نور مسطح با جهت نور سروکار دارد. وقتی جهت نور با زاویه دوربین نسبت به سوژه شما مطابقت دارد، نور صافی دارید. ویژگی های نور ملایم و صاف در کنار هم، صورت را صاف می کند و ترک ها، لکه ها و عیوب پوست را به حداقل می رساند.

در اینجا نحوه یافتن نور طبیعی ملایم و صاف برای سلفی های خود در سه مرحله ساده آمده است:

به دنبال پنجره یا درگاه بزرگی باشید که بتوانید از آن استفاده کنید و در عین حال از نور شدید و مستقیم خورشید اجتناب کنید.
نزدیک منبع نور ذکر شده بایستید و در صورت نیاز نزدیکتر یا دورتر شوید تا نور را تا حد مطلوبی نرم کنید. اگر از پنجره ای استفاده می کنید و پرده های شفافی دارد، ادامه دهید و از آن ها استفاده کنید.
از دوربین یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید و از جهت منبع نور عکس بگیرید. به عبارت دیگر، در حالی که رو به دوربین و پنجره هستید، دوربین را بین خود و پنجره نگه دارید.

نکته 3 چگونه یک سلفی خوب بگیرید

همانطور که ما راز چگونگی گرفتن یک سلفی خوب را کشف می کنیم، نکات مشابهی را می یابیم که برای گرفتن پرتره های عالی استفاده می شود. درست همانطور که هنگام عکاسی از شخص دیگری انجام می دهید، باید با نیت بنویسید. در اینجا چند نکته برای انجام این کار وجود دارد.

پس زمینه ها

بخش عمده ای از آهنگسازی پرتره به توجه به پس زمینه می پردازد. شما می‌خواهید خود را طوری قرار دهید که عناصر حواس‌پرت کننده (از جمله بمب‌افکن‌های عکس) را پنهان کنید یا آن‌ها را در پست برش دهید. همچنین زمانی که پس‌زمینه‌ها جالب به نظر می‌رسند کمک می‌کند. به دنبال الگوهایی مانند آجر یا حتی پرچین برای ایجاد بافت و تعادل باشید. رنگ‌های موجود در پس‌زمینه نیز می‌توانند سلفی‌های شما را برجسته کنند. سعی کنید نقاطی را با رنگ هایی که مکمل رنگ های لباس شما هستند پیدا کنید.
ابزارهای ترکیبی اولیه برای سلفی

حتی اگر لیوان شما ممکن است اکثر املاک و مستغلات را در قاب سلفی به خود اختصاص دهد، همچنان می توانید در سایر عناصر ترکیبی کار کنید. بسته به اینکه چه مقدار از پس زمینه نمایش داده می شود، برای مثال، می توانید از قانون یک سوم و تقارن استفاده کنید. همچنین ممکن است به دنبال خطوط و قاب های پیشرو در کادر (درها، پنجره ها و غیره) باشید تا به عکس های خود جذابیت بصری اضافه کنید. وقتی به نحوه گرفتن یک سلفی خوب فکر می کنید، از جعبه ابزار ترکیب بندی پرتره معمولی خود دریغ نکنید.

نکته 4: ژست گرفتن برای سلفی عالی

ژست گرفتن برای همه ژانرهای پرتره مهم است، از جمله سلفی. شما می خواهید “ژستی” بگیرید که هم راحت و هم چاپلوس باشد، مگر اینکه به دنبال چیز دیگری باشید. در اینجا چند نکته اساسی در مورد ژست گرفتن و عبارات وجود دارد که می توانید بلافاصله استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکاتی برای عکاسی شبکه های اجتماعی

ژست

لبخند طبیعی: برای شروع، توصیه می کنم ژست و حالت خود را تا حد امکان طبیعی نگه دارید. به عبارت دیگر، لبخند معمولی خود را روی لب های اردکی انتخاب کنید. یک بیان بیش از حد تند می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و تمام تلاش‌های دیگری را که برای گرفتن سلفی شما انجام شده است، تضعیف کند. یک لبخند نرم خوب است و می‌تواند طبیعی‌تر به نظر برسد، یا اینکه هیچ لبخندی هم جواب نمی‌دهد، بسته به چیزی که به دنبال آن هستید.

طرف ترجیحی: اکثر ما چیزی را داریم که به نظر ما “بهترین” یا ترجیح داده شده است. وقتی برای عکس گرفتن ژست می گیریم، اغلب آن طرف صورت ما است که به دوربین ارائه می دهیم. اگر طرف ترجیحی ندارید، سعی کنید چندین سلفی از زوایای مختلف بگیرید تا تصمیم بگیرید کدامیک را بیشتر دوست دارید.
زوایای: نگه داشتن دوربین در زاویه کمی بالاتر (حدود 10٪) در حالی که چانه خود را پایین نگه دارید، نتایج دلپذیری را به همراه خواهد داشت. همانطور که قبلاً اشاره کردم، چرخاندن کمی سر خود به طرف، به جای اینکه مستقیماً به سمت دوربین بروید، نیز باید کمک کند.
خط چشم: می‌توانید مستقیماً به دوربین نگاه کنید تا بیشتر با دوربین ارتباط برقرار کنید، یا به بیرون از دوربین نگاه کنید تا حال و هوای سردبیری بیشتری داشته باشید.

همچنین توصیه می کنم برای ایده های بیشتر ژست گرفتن، این مقالات را در مورد ژست های مدلینگ سنتی مردانه و ژست های مدلینگ سنتی زنانه بررسی کنید.

نکته 5: خلاق باشید

سلفی

با سلفی های خود خلاقیت به خرج دهید تا آنها را جذاب تر کنید. نکته جالب این است که بسیاری از تکنیک های خلاقانه از انواع دیگر پرتره در اینجا نیز اعمال می شود. به عنوان مثال، اگر از سه پایه و برنامه ای با کنترل دستی نوردهی استفاده می کنید، می توانید از تکنیک کشیدن شاتر برای اضافه کردن حرکت به سلفی خود استفاده کنید. Profoto همچنین برنامه‌ای می‌سازد که می‌توانید با تجهیزات فلش آن‌ها در حین گرفتن تصاویر در تلفن خود از آن استفاده کنید. برای یک سلفی معمولی درازای دست، می‌توانید از چیزهای زیادی در اطراف خود استفاده کنید تا به سلفی‌های خود یک شعله خلاقانه اضافه کنید. ویدیوی بالا را برای ایده های عالی در مورد استفاده از بازتاب در پنجره ها، آینه ها، گودال ها و موارد دیگر مشاهده کنید.

از سلفی های دیگران الهام بگیرید

اگر در مسیر خلاقیت هستید یا نمی دانید از کجا شروع کنید، به کسانی که این کار را به خوبی انجام می دهند نگاه کنید. بازیگران، مدل‌ها و سایر اینفلوئنسرها از فهرست A در این هنر تسلط داشته‌اند و اغلب روندهای سلفی را تنظیم می‌کنند. در فید کسانی که می شناسید ورق بزنید و ببینید که چگونه نکات بالا را اعمال می کنند. همچنین می‌توانید فید #selfie را در اینستاگرام بررسی کنید و ببینید نتایج برتر چه می‌کنند. امیدواریم الهام بگیرید و بتوانید با سلفی های خود خلاقیت به خرج دهید.

نکته 6: از ویرایش صرفنظر نکنید

یک ویرایش خوب به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که یک سلفی خوب خواهید داشت. می‌توانید از هر تعداد برنامه یا فیلتر برای ارتقای عکس خود استفاده کنید، از Facetune گرفته تا VSCO، Perfect365 یا حتی فیلترهای درون برنامه‌ای اینستاگرام. اگر کار من را می‌شناسید، می‌دانید که من ترجیح می‌دهم از LR Mobile استفاده کنم، زیرا به من اجازه می‌دهد همان سطح کنترلی را داشته باشم که برای پرتره‌های غیر سلفی خود داشتم. به‌علاوه، می‌توانم از پیش‌تنظیم‌های Visual Flow استفاده کنم تا به سرعت ظاهری را که دنبال می‌کنم به دست بیاورم. همچنین می توانید تعداد زیادی از پیش تنظیم های دیگر را به صورت آنلاین پیدا کنید.

هر گزینه ای را که انتخاب کنید، توصیه می کنم به جای تغییر بیش از حد عکس، ویرایش را برای بهبود عکس محدود کنید. ایده این است که بیشتر نوردهی را شماره گیری کنید، در صورت نیاز برش دهید و لمس سبک خود را اضافه کنید. شما نمی خواهید سلفی نهایی با ویرایش های بیش از حد غیر طبیعی به نظر برسد. پرت کردن حواس بیننده با انتخاب های ویرایش، کیفیت سلفی شما را کاهش می دهد.
نتیجه

مانند بسیاری از چیزها، کامل کردن هنر سلفی گرفتن نیاز به تمرین دارد. علاوه بر پیروی از نکات بالا، تمرین بهترین راهنمای شما در هنگام فهمیدن نحوه گرفتن یک سلفی خوب خواهد بود. به اندازه کافی سلفی بگیرید و چند نگهبان پیدا خواهید کرد. فقط مطمئن شوید که این کار را در یک محیط امن انجام دهید تا به خودتان صدمه نزنید یا بدتر از آن. هیچ عکس، سلفی یا عکس دیگری ارزش آن را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *