ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونگی بررسی سلامت باتری لپ تاپ

بررسی سلامت باتری لپ تاپ

باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های لپ‌تاپ است. درواقع باتری به لپ‌تاپ شما  نیرو و توان می‌دهد تا روشن بماند. باتری لپ تاپ ها با گذشت زمان عملکرد اولیه خود را از دست می دهند. برخی باتری ها نسبت به نمونه های دیگر بیشتر دوام می آورند اما هیچ کدام از آنها برای همیشه عمر نمی کنند. کاهش عملکرد به طور معمول در پنج سال نخست استفاده از لپ تاپ دیده می شود. یکی از کارهای مهم بررسی سلامت باتری لپ تاپ می باشد.

باتری وسیله شیمیایی قابل حمل می باشد که با استفاده از ذخیره سازی انرژی در سلول های خود، ما قادر خواهیم بود تا از این انرژی در زمینه های مختلف استفاده کنیم. اما باتری در اصل وسیله ای پیچیده می باشد که بنابر ولتاژهای مختلف ممکن است دما و سن آن جابجا شود. به همین دلیل سرعت پیشرفت تکنولوژی تولید باتری خیلی کمتر از دیگر قطعات الکترونیکی است.

استفاده صحیح و رعایت اصول نگهداری از باتری لپ تاپ، می تواند در افزایش طول عمر آن موثر باشد اما باز هم هر باتری عمری دارد و حتی اگر از آنها استفاده نشود هم عمرشان به پایان خواهد رسید. بررسی سلامت باتری لپ تاپ به شما کمک می‌کند تا الگو و مبنای صحیحی برای مدیریت استفاده از آن در شرایط مختلف کاری و محیطی داشته باشید. از طرفی استفاده نادرست از باتری می‌تواند عمر مفید آن را کاهش دهد. نظارت بر سلامت باتری لپ تاپ و بررسی آن باعث می‌شود که شما به‌ موقع اقدامات لازم برای بهبود عملکرد باتری را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
اینترنت 5G در دو نقطه از شهر تهران راه اندازی شد

بررسی سلامت باتری لپ تاپ

  • به طور قطع نمی‌توان گفت شارژ شدن 100 درصد باتری نشانه‌ای از سلامت باتری است، اما یکی از نشانه‌های پایین آمدن کارایی باتری اینست که تا درصدی کمتر از 100 شارژ می‌شود و این موضوع به‌ میزان سلامت باتری بستگی دارد. بطور مثال باتری نهایتا تا 92 درصد شارژ می‌شود. پس هر زمان که حس کردید باتری لپ تاپ شما بطور کامل شارژ نمی شود ، به سلامت آن شک کنید.
  • اگر بازدهی باتری کم شده و به سرعت شارژ آن تخلیه می شود، نشان از وجود مشکل است.
  • داغ شدن لپ تاپ امری طبیعی است اما اگر باتری لپ تاپ به سرعت و حتی در اجرای برنامه های سبک هم بیش از اندازه گرم می شود، پس موضوع جدی است. در چنین وضعیتی باتری انرژی بیشتری مصرف می‌کند و باتری و قطعات داخلی لپ‌تاپ داغ می‌شوند که اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمال آسیب رسیدن به قطعات و حتی آتش‌سوزی نیز وجود دارد.
  • خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ نیز خبر از باتری آسیب دیده می دهد.
  • گاهی اوقات نشانگر باتری کاذب بوده و مقدار نادرستی از شارژ را نشان می‌دهد، بدین معنی که سطح باتری بسیار پایین‌تر از آن حدی است که نشانگر لپ‌تاپ نشان می‌دهد.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

این ها نشانه هایی هستند که به شما اعلام می کنند باتری لپ تاپ شما در حال نابودی است. بنابراین باید فکری برای آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *