ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونگی فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10

فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10

همانطور که احتمالا می دانید ، هنگام کپی پیست کردن اطلاعات در حافظه موقتی بنام کلیپ بورد ذخیره می شوند. این حافظه د ویندوز 10 دارای ویژگی ها و قابلیت ها زیادی می باشد که مایکروسافت به آن افزوده است. در واقع مایکروسافت سعی کرده است با اضافه کردن قابلیت Clipboard History برخی محدودیت ها را از بین ببرد. اگر می خواهید نحوه فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10 را یاد بگیرد با ما در این بخش همراه باشید.

فعالسازی Clipboard History در ویندوز 10

این قابلیت به طور پیشفرض در ویندوز غیرفعال است پس در وهله اول باید آنرا فعال کنید. برای این کار بر روی دکمه استارت کلیک کنید. بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا به منوی تنظیمات بروید. همچنین می توانید با استفاده از کلید ترکیبی ویندوز + i مستقیما وارد این صفحه بشوید. حالا گزینه System را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از قابلیت Read Later گوگل کروم

در ستون سمت چپ گزینه های مختلفی وجود دارند که یکی از آنها Clipboard است. بر روی این بخش کلیک کنید. حالا در پنجره سمت راست گزینه Clipboard History را مشاهده می کنید. حالت این گزینه را بر روی On قرار دهید. اکنون این ویژگی در ویندوز شما فعال شده و می توانید از تنظیمات خارج شوید و در هر برنامه ای از این ویژگی استفاده کنید.

آموزش استفاده از Clipboard History

بعد از فعال سازی Clipboard History می توانید لیستی از آیتم های قابل پشتیبانی توسط این ویژگی در ویندوز که کپی کرده اید را در هر اپلیکیشنی فقط با استفاده از کلید ترکیبی ویندوز + V مشاهده کنید. با فشردن این دو دکمه پنجره کوچک شناوری در کنار برنامه ای که در آن مشغول هستید نمایش داده می شود. یا اگر پنجره ای باز نباشد یا در حالت مینیمایز باشند، این پنجره در گوشه سمت راست پائین تصویر ظاهر می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر فونت گوشی اندروید

جدیدترین آیتم های کپی شده در بالای لیست قرار می گیرند. زمانی که پنجره تاریخچه کلیپبورد باز باشد، بر روی هر آیتمی که کلیک کنید، آن آیتم در بخش مورد نظر شما که می تواند یک برنامه یا سند باشد، پیست خواهد شد. برای اینکه آیتمی را از این تاریخچه حذف کنید، دکمه ضربدر سمت راست آن را بزنید. یا می توانید با گزینه Clear all، تمامی تاریخچه را پاکسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *