مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

گرافیک های سری arc alchemist در چهار مدل مخصوص دسکتاپ عرضه می شوند

گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ

امروز قصد داریم شما را با گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ آشنا کنیم. Arc Alchemist وارد شده است و GPU جدید اینتل می تواند با بهترین کارت های گرافیک Nvidia و AMD رقابت کند. این برند گرافیکی جدید نه تنها از ویژگی‌های رایانه‌های شخصی بازی مانند Xe Supersampling با هوش مصنوعی یا به اختصار XeSS برخوردار است، بلکه هدف فناوری Deep Link تقویت عملکرد در کارهای سخت‌افزاری است. اگر می خواهید بیشتر با گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

این گرافیک اینتل چه ویژگی هایی دارد؟

اینتل موفق شده است کارت های Alchemist خود را عمدتاً مخفی نگه دارد، اما این امر مانع از فاش شدن معیارها و برگه های مشخصات قبل از تاریخ عرضه رسمی نشده است. اولین بار در ماه آگوست فاش شد، انتظار می رفت تیم آبی در طول نمایشگاه CES 2022 پرده کارت گرافیک های مبتنی بر Xe-HPG خود را کنار بزند، اما متاسفانه حتی خرده ای از جزئیات جدید را به اشتراک نگذارد.

گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ

سری کارت‌های گرافیک Arc Alchemist اینتل با رقابت سختی مانند کارت‌های GeForce RTX 3000 انویدیا و کارت‌های RX 6000 AMD روبرو هستند و گزینه‌های GPU نسل بعدی ممکن است فشار بیشتری را در سال جاری وارد کنند. با این اوصاف، تیم آبی برنامه‌های بلندمدتی برای مجموعه‌ای از گزینه‌های گرافیکی Arc خود دارد، و ما می‌توانیم شاهد عرضه رقبای جدید این شرکت تا سال 2025 باشیم. گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ بهترین ها هستند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای پردازنده‌های گرافیکی Arc اکنون در دسترس هستند، و بقیه مجموعه‌ها قرار است در تابستان 2022 وارد شوند. این لپ‌تاپ‌ها شامل ردیف Arc 5 و Arc 7 از چیپ‌ست‌های موبایل و کارت گرافیک اینتل “نسخه محدود” است که برای رده بالا ارائه می‌شود.

تاریخ انتشار GPU INTEL ARC ACHEMIST

Igor’s Lab ادعا می‌کند که می‌توانیم بین ۲ می تا ۱ ژوئن سال جاری شاهد عرضه کارت‌های کیمیاگر پیشرفته باشیم. منابع آنها ادعا می‌کنند که اینتل می‌خواست عملکردی‌ترین کارت‌های خود را قبل از این تاریخ‌ها عرضه کند، اما به دلایل نامشخصی مجبور شد آن را به تعویق بیندازد. گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ فوق العاده هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین هدفون های بیتس 2020

اینتل در مورد قیمت کارت‌های گرافیک Arc Alchemist خود سکوت کرده است و هیچ اطلاعاتی درز نکرده است که به ما اشاره‌ای به هر نوع MSRP بدهد. با این حال، ما می دانیم که اینتل در حال کار با شرکای برد مانند Asus، Gigabyte و MSI برای ارائه انواع مختلفی از پردازنده های گرافیکی خود است، چیزی که می تواند به تسهیل قیمت های مختلف کمک کند.

کارت‌های Arc Alchemist اولین اجزای اینتل خواهند بود که با معماری Xe-HPG (گرافیک با عملکرد بالا) این شرکت ساخته شده‌اند که به نام DG2 نیز شناخته می‌شود. آنها از ردیابی پرتو و یک رقیب Nvidia DLSS به نام XeSS برای متعادل کردن کیفیت و افزایش فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند.

اینتل هنوز مشخصات کارت گرافیک دسکتاپ Arc خود را فاش نکرده است، اما جزئیات مربوط به پنج گزینه مجزا را به طور کامل معرفی کرده است. درست مانند بهترین CPU های بازی این شرکت، محدوده Arc Alchemist به سه سطح تقسیم می شود – Arc 3، 5 و 7، که دومی نشان دهنده راه حل های گرافیکی موبایل پیشرفته است.

معیارهای GPU ARC ACHEMIST INTEL

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که پردازنده‌های گرافیکی Intel A500 یا A700 Arc با Nvidia GeForce RTX 3070 رقابت خواهند کرد. با این حال، ما شاهد برخی نشت‌ها بوده‌ایم که نشان می‌دهد اینتل A380 عملکردی مشابه با Nvidia GeForce GTX 1650 Super دارد. گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ عالی عمل کرده است.

به محض اینکه پردازنده‌های گرافیکی اینتل را به دست آوردیم، خوشحال می‌شویم نمودارهای نرخ فریم و سایر یافته‌های خود را به اشتراک بگذاریم. اینتل Intel Arc را معرفی کرد، برند جدیدی از فناوری گرافیکی که به نظر می‌رسد در وب‌سایت خود در سال 2021 با شرکت‌هایی مانند Nvidia و AMD رقابت کند و ویدیویی را به نمایش می‌گذارد که نشان می‌دهد چه انتظاراتی از اولین کارت گرافیک این سری در عرضه در سال 2022 وجود دارد.

گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ

این شرکت با رونمایی از اولین کارت‌های گرافیک Intel Arc در اواخر مارس 2022، به قول خود پایبند بود. اگرچه کارت‌های دسکتاپ در دست ساخت هستند، اولین کارت‌های گرافیکی اینتل بر روی لپ‌تاپ‌ها متمرکز شده‌اند و قدرت بازی را به اولترابوک‌ها می‌آورند. سوال اینجاست که از غول فناوری چه انتظاری باید داشته باشیم؟ آیا محدوده Intel Arc رقیبی برای سری بسیار محبوب Nvidia RTX 30 و AMD Radeon RX 6000 Series است؟ ما همه آخرین اخبار Intel Arc GPU را در اینجا جمع آوری می کنیم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های طراحی ناخن در اندروید

اولین کارت گرافیک Intel Arc چه زمانی عرضه شد؟

اینتل در ابتدا تایید کرد که اولین کارت گرافیک از میان بسیاری از کارت‌های گرافیک Intel Arc با کد Alchemist قرار است در سه ماهه اول سال 2022 عرضه شود که از ژانویه تا مارس 2022 اجرا می‌شود.

با این حال، تنها چند روز پس از اعلام نمایشگاه CES 2022، اینتل تمام اشاره‌های مربوط به نسخه Q1 2022 را از صفحه Intel Arc خود در وب‌سایت خود حذف کرد، که نشان می‌دهد این نسخه احتمالاً در اواخر سال جاری می‌شود. سپس اینتل رسماً در رویدادی در 30 مارس با تمرکز بر پردازنده‌های گرافیکی موبایل سری Arc A و به‌طور خاص‌تر، سری مقرون‌به‌صرفه Arc 3، سرپوش Intel Arc را برداشت.

اینتل تایید کرد که لپ‌تاپ‌های دارای کارت‌های گرافیکی جدید A350M و A370M برای پیش‌سفارش از امروز در دسترس خواهند بود و کارت‌های گرافیک قدرتمندتر Arc 5 و Arc 7 برای موبایل در “اوایل تابستان” عرضه خواهند شد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با گرافیک های سری arc alchemist اینتل در چهار مدل مخصوص دسکتاپ آشنا کنیم. لپ‌تاپ‌هایی که سری Arc 3 اینتل را در دل خود دارند، با قیمت نسبتاً مقرون به صرفه 899 دلار در ایالات متحده شروع می‌شوند و انتظار می‌رود سری‌های Arc 5 و Arc 7 پس از ظاهر شدن در اواخر امسال، قیمت بیشتری داشته باشند. در حالی که خط پردازش گرافیکی Arc اینتل در نهایت هم دسکتاپ و هم لپ‌تاپ را پوشش می‌دهد، پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc A350M و A370M در حال حاضر نسبتا کم مصرف هستند و برای لپ‌تاپ‌های بسیار نازک به جای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در نظر گرفته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *