بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

تجهیزات عکاسی برای مبتدیان

تجهیزات عکاسی

عکاسی و بالطبع گرفتن تصاویر زیبا نیازمند تجهیزات و وسایل خاص است! حداقل به دوربین و لنز نیاز است! هیچ‌ کس نمی‌ تواند انکار کند که برخی از لوازم برای گرفتن عکس ضروری است. ما در این مقاله به معرفی تجهیزات عکاسی برای مبتدیان می پردازیم. این تجهیزات باعث آشنایی هر چه بیشتر شما با عکاسی خواهد شد. خصوصا اگر تازه شروع به عکاسی کرده باشید. پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

معرفی

در این بخش به معرفی تجهیزات اساسی برای گرفتن عکس می پردازیم.

 

۱. دوربین

بله ممکن است خنده دار به نظر برسد. اما اصلی ترین تجهیزات عکاسی دوربین است.

دوربین بازوی عکاس محسوب می شود. باید به گونه ای باشد که عکاس بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. این وسیله در مدل های مختلفی ارائه می شود.

بهترین حالت دوربین ها برای شروع مبتدیان استفاده از

  • دوربین های دی اس ال آر یا
  • بدون آینه

است.

تفاوت بین این دو نوع دوربین این است که DSLR ها یک آینه داخلی دارند، که نور را مستقیما از لنز به منظره یاب نوری بازتاب می‌ کند، به طوری که شما می‌توانید دقیقا آنچه لنز می‌ بیند را ببینید.

بررسی تجهیزات عکاسی

دوربین

۲. لنز

همراه با یک دوربین، مهم‌ ترین قطعه تجهیزات عکاسی یک لنز است. به برخی روش‌ ها و در برخی حالت ها ، لنز ها حتی از خود دوربین هم مهم‌ تر هستند، زیرا لنز چیزی است که در واقع بر روی نور برای رسیدن به سنسور دوربین تمرکز می‌ کند. برخی از دوربین ها (از جمله تمام DSLR ها و دوربین های بدون آینه که در بالا مورد بحث قرار گرفت) به شما امکان می دهد لنزهای خود را خاموش کنید. به عبارتی لنز آن ها قابل تعویض است. این نکته مزیت اساسی این مدل دوربین ها است.

۳. کیف دوربین

برخلاف خود دوربین و لنز ها ه باید در انتخاب آن ها دقت زیادی داشته باشید، کیف دوربین جزو تجهیزات عکاسی است که می توان آن را ساده در نظر گرفت. کافی است کیف برای شما سبک و راحت باشد. و بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

۴. کارت حافظه

مورد بعدی کارت حافظه است. کارت های حافظه عکس ها را ذخیره می کنند و به شما امکان می دهند آنها را از دوربین به رایانه خود منتقل کنید. آنها قطعه اصلی تجهیزات برای هر عکاسی هستند. برخی از دوربین ها حتی هنگام ارسال ، کارت حافظه را نیز شامل می شوند. بهتر است کارت حافظه ای داشته باشید که قابلیت ذخیره سازی تعداد زیادی عکس داشته باشد. همیشه و برای عکاسی های طولانی مدت چند کارت حافظه با خود ببرید.

۵. سه‌پایه

سه پایه ها به طور باور نکردنی برای بسیاری از عکاسان ارزشمند هستند، اگرچه اهمیت آن‌ ها بستگی به موضوعی دارد که شما از آن‌ ها عکس می‌ گیرید. چه سه پایه ای را باید خریداری کنید؟ حقیقت این است که همه سه پایه ها سازش دارند. اما اگر قصد دارید هزینه کتید سه پایه های کربنی مناسب تر هستند. 
تجهیزات عکاسی و معرفی برای مبتدیان

سه پایه

۶. فلاش

یکی از ابزار مهم در عکاسی فلاش است. زمانی که به نور در عکاسی نیاز دارید و یا در محیط های تاریک این وسیله کمک بسیار زیادی به شما می کند. اگر علاقه مند به عکاسی پیشرفته فلش هستید ، فلاشی را بگیرید که بدون اتصال به دوربین تان کار کند. برخی از دوربین ها نیز خود فلاش دارند.

۷. باتری اضافه

هر زمان که دوربینی خریداری می کنید برای شما باتری و شارژر هم قرار می دهند. اما توصیه من این است که اگر قرار است در زمینه عکاسی با تبحر کار کنید، حتما نیاز به باتری اضافه خواهید داشت. این وسیله جزو تجهیزات اساسی در عکاسی است و نبود آن یا دشارژ‌ شدن عملا فعالی تان را مختل می کند.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی تجهیزات عکاسی پرداختیم. ایت وسایل برای مبتدیان مهم هستند.
این مطلب را هم ببینید
مقایسه GoPro hero 8 با GoPro hero 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *